Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T nie daje się zmodyfikować


brianhazard

Rekomendowane odpowiedzi

jak to polaczyles? spowrotem ot tak? bo krociec jest ulamany w tym zaworku i na pewno nie trzyma szczelnosci

pozatym zrob ogolny test szczelnosci, jak go zrobic znajdziesz w watku o tuningu 1.8t gdzies 2-3 strony od konca

a tak w ogole, czy brak kata zle nie wplywa na prace silnika? chodzi mi czy silnik moze obcinac ci dawke przez ten blad kata ktorego nie masz, czemu nie wywaliles kata w ogole z ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5m króćca widać na zaworku. Reszta pozostała w rurce. Wydłubałem resztę z wężyka. Ściągnałem opaskę i ścisnąłem nowym cybanetem. Muszę jakoś do poniedziałku dojezdzić. Póki co wszystko się trzyma na miejscu.

Łatwo powiedzieć zrób szczelność. Mam spejcalną końcówkę, ale chyba miałem za slaby kompresor bo tylko hałasował, a nie dało się usłyszeć, wyczuć ani zobaczyć nigdzie wycieków.

Muszę się upewnić, że mam dobrze podpięty N75 ( o numerze 06A 906 283E, który o ile się nie mylę to zastąpił poprzedni 058 906 283 F). Czy mogłem się pomylić?

n75.jpg

Czy możecie powiedzieć do jakich elementów powinny być podpięte końcówki o numerach 1,2,3?

1- turbo (mały króciec)

2 - TIP

3 - WasteGate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze podpiales, ale te ori silikony z numerami 1 i 3 tez wymien, bo na oko moga byc dobre a przy cybantach moga juz puszczac deko, szczegolnie ten idacy do turbo numer 1

---------- Post dopisany at 22:28 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ----------

ahaaaa

srubkowe opaski nie nadaja sie na weze o tak malej srednicy, bo gdy mocno je zakrecach blaszka w nich podwija sie i przy zaciskaniu nacina/robi w nich dziure, najlepsze beda takie jak ori zaciskane na szczypce, ewentualnie skrecane ale te grubsze ktore stosuje sie w fmicach, mialy jakis swoj skrot od typu ale nie pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nimi jest niejaki problem bo maja dwie rozne srednice na koncach, po jednej stronie najlepiej jakby mialy z 5mm srednicy wewnetrznej, a po drugiej trzeba by bylo przewod 5mm rozciagnac jakos na cieplo lub rozwiercic zeby wszedl na grube plastikowe krucce N75, ok 6-7mm, bo wciskajac na sile mozna je polamac, a nawet jak wejdzie to ciezko bedzie je ewentualnie zdjac potem

ale zalezy tez jaki przewod, jak jakis miekki elastyczny mozna probowac wcisnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem DV Properfekta na mój stary ORI DV i auto znowu zaczęło jechać. Porównuję ilość g/s i maksymalna osiągana wartość wynosi tyle, ile było przed wszystkimi modyfikacjami.

Pomimo dynamicznej jazdy i logowania póki co błąd nie powrócił.

Oto logi po zamianie DV

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Zastnawia mnie ten nagły skok na przepływce do 160g/s i spadek do 102g/s. Czyżby wtryski się zapętliły, popatrzcie na ich czasy?

logi_amb_awaria.png

Widzę, że turbo też ma zadaną wartość cisnienia już nizszą niz na logach z properfektem. Wcześniej miał przy 5650obr/min równe 2000mbar, a teraz mniej.

Co widać po tych logach oprócz tego, że jest potrzebna korekta ?:)

Na koniec pokaże takie małe porównanie logów przepływki:

Wykres_logi_kan_2_AMB.png

Widać ile daje wstawienie samych "gratów" bez korekty softu.

---------- Post dopisany 14-10-2012 at 23:58 ---------- Poprzedni post napisany 13-10-2012 at 18:43 ----------

Moc wróciła, ale mam taki dźwięk podczas zmiany biegów albo ściągania nogi z gazu.

Czy to jest surge?

Co jest powodem? Co mam teraz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na properfekcie to samo bylo.

Ja jednak obstawiam ten nowy N75 z ASO, albo ten elektrozawór, do którego jest podłączona DVka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl wymieniany

---------- Post dopisany 17-10-2012 at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany 15-10-2012 at 10:13 ----------

Najnowsze doniesienia z placu boju. Powróciłem też do starego N75 i dalej to świergotanie przy puszczeniu nogi z gazu.

Podsumowując, świergotanie i strata mocy pojawiła się jak założyłem IC, TIP, nowy N75 i DV properfekt. Po zastąpieniu DV properefektu moim starym to moc wróciła, ale świergotanie pozostało. Założyłem dzisiaj także stary N75 i nadal jest ten dziwny dzwięk.

Jutro kupie nowy DV, ale czuję, że to nie jest przyczyna. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pracuje DV-ka, juz Ci pisałem :facepalm:

zaslep rurę odmy która idzie do DP i sie przejedz

spod korka wlewu oleju nie cieknie Ci olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pracuje DV-ka, juz Ci pisałem :facepalm:

zaslep rurę odmy która idzie do DP i sie przejedz

spod korka wlewu oleju nie cieknie Ci olej ?

Chyba do TIP'a :)

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz pisz do mnie jak do małego dziecka, powoli i duzymi literami :)

To jest normalny odgłos DV jak sie ma tip z nierdzewki?

Którą rurę mam zaślepic? Do DP (down pipe) nie idzie żadna rura albo jestem ślepy :)

Jak spod korka wlewu oleju? Twierdzisz, ze ma mi wybijac olej spod korka wlewu?

Czy ktos na tym forum ma TIP i ori DV i moglby mi nagrac jak pracuje przy puszczeniu nogi z gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją myślę że to właśnie tip, gumowa rura pracuje i sama w sobie może tlumic dźwięki a także niewelowac syczenie, a sztywna metalowa rura będzie potegowac różne dźwięki, ale najlepiej tak jak mówisz, zapytać sie kogoś kto ma podobny setup

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurwa rozpędziałem sie :facepalm:

tak do TIP-a, jest metalowy i z niego niesie sie takie echo:facepalm::facepalm:

zaślep przewód odmy który wchodzi to TIP-a

u mnie było cos takiego:

jak butowałem to wywalało mi olej spod korka wlewu oleju

jak jezdziłem na podciśnieniu to olej znikał

korek był juz stary wiec wymieniłem na nowy

i stała sie dziwna rzecz, auto delikatnie odżyło

wniosek ? powietrze z kolektora ssącego przez

odme wracało do TIP-a i dlatego była chu...jnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzwiek jest odrobine cichszy niż na tym filmiku

---------- Post dopisany 20-10-2012 at 15:43 ---------- Poprzedni post napisany 17-10-2012 at 22:21 ----------

Dzisiaj wstawiłem nowy DV 710p czyli ORI do mojego auta. Efekt jest taki, że nie mam już "świergotania", a nawet przy mocnym bucie jak zmieniam biego to jest ciche psss. Zakladam, że jest wszystko OK w tym zakresie.

Niestety teraz jak na zlosc auto nie jedzie :( Znowu mam dużo niższe doladowanie osiagane wzgledem narzuconego przez ECU np. jet niby 1700/1500 mbar.

Może coś za słabo skręciłem i jest nieszczelność?

Ręce już opadaja :(

------------------------------------------------------------------------------

Na tym zdjeciu widac jeszcze zawor properfekta, ale w aucie juz mam nowy ori 710p. Chce sie tylko posłużyć tym zdjęciem w calach poglądowych.

Sprawdziłem wlasnie stary ori DV. Jak wcisnałem palcem tloczek i zatkalem małą rurkę z podścisnienie to tłoczek opadł a po ściągnięciu palca z rurki nie było widać, że zassało mi skórkę do środka rurki. Czy dobrze myślę, że oznacza to, że membrana w nim była uszkodzona i dlatego podczas jazdy DV był ciągle zamknięty i nie było upuszczania cisnienia przy zdejmowaniu nogi z gazu?

Nowy DV 710P po wsicsnięciu tłoczka (twardsza sprezyna) i zatkaniu palcem małej rurki z podcisnięm powoduje, że tłoczek też opada, ale wyraźnie zasysa mi skórę i po zdjęciu palca z małej rurki jest zauwazalne podcisnienie.

dv4.jpg

Podczas wymiany DV odkrecałem opaski zaciskowe nr 1,2,3,4.

Moim zdaniem aktualne stan tzn prawidłowe "psss" i brak mocy spowodowany jest:

- nieszczelnością w układzie przed zaworem na opaskach numer 3 i 4.

- sam zawór upuszcza ciśnienie bo tłoczek słabo dociska gdy jest zamknięty - jest fabrycznie feleryny

- na zawór działa podczas przyśpieszania podcisnienie i przez to tłoczek jest delikatnie podniesiony

Co o tym myślicie?

Po niedzieli pojadę znowu na kanał i poprawię mocowanie, a potem jak nie pomoże to ściągnę z DV wężyk podcisnienia żeby był ciągle zamknięty i sprawdzę czy moc wróci.

---------- Post dopisany 30-10-2012 at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany 20-10-2012 at 15:43 ----------

Ponieważ wszyscy umieracie z ciekawosci i nie mozecie sie doczekac rozwiazania zagadki odpisuje najszybciej jak to tylko jest możliwe :)

Tak jak wcześniej podejrzewałem wypisując hipotezy, faktycznie DVka była zle sterowana. Za jej działanie odpowiada zawór N249, który znajduje sie w okolicach kolektora ssacego. Sa 2 takie same obok siebie - numer 23 na diagramie. Ten sam zawór (nr czesci) jest także pod numerem 21.

Zawór N249 steruje działaniem zawora DV i widocznie cały czas powodował, że tłoczek sie nie domykał i dlatego nie osiagane było wymagane cisnienie doładowania.

Można to było sprawdzić poprostu odpinając wężyk, który idzie z DV z N249. Ja tego nie zrobiłem, tylko po całości kupiłem 2 zaworki i o dziwo, udało się je wymienić bez ściagania kolektora.

vacuum_diagram_amb_motor.jpg

Poniżej 2 stare zawory z rurkami, które wymontowałem z auta.

N249_1.jpg

PS: możliwe jest ich usunięcie. Szczegóły tutaj - usuwanie N249

Please help!! N249 valve or n112?

Teraz moge z czystym sumieniem zamontować większe wtryski 320cc i jechac na korekte softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...