Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak podświetlenia przycisków radia Symphony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

radio Symphony zakleszczyło mi się w konsoli i żeby je wyciągnąć musiałem użyć siły. Kombinowałem na różne sposoby, wyjmaki mam właściwe. Nawet odkręciłem schowek i plastiki pod kierownicą, aby spróbować od tyłu wypchnąć wkrętakami to radio, naciskając na blokujące blaszki od tyłu. To się nie udało, ale uwaga, już wtedy - zgasło mi podświetlenie klawiszy w radiu! Zanim jeszcze rozwaliłem panel frontowy. Następnie radio wyjąłem tak jak jest to opisane tutaj -

1) http://a4-klub.pl/nawigacja-car-audio-cb-radio-17/all-b5-problem-wyjeciem-radia-audi-symphony-pomocy-160182/

2) http://a4-klub.pl/kujawsko-pomorskie-81/demontaz-zakleszonego-radia-symphony-poszukuje-kogos-pomocy-237362/

- tzn. poprzez wyłamanie panelu przedniego. Taki był tego efekt: ImageShack™ slideshow

Po skręceniu wszystkiego do kupy i zapięciu kostek tak jak to jest pokazane tutaj: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting i po włączeniu świateł pozycyjnych nie działa mi podświetlenie tylko i wyłącznie guzików na radiu... Cała reszta pali: licznik, przyciski ASR i te obok, kubek, klimatronik, popielniczka, podsufitka i na kratkach nawiewu. Radio gra jak nowe. Wszystkie funkcje radia działają, wyświetlacz, diody przy stacjach radiowych 1-6 oraz dioda stand by świecą OK.

Generalnie - jest tak: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

a powinno być tak: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Koledzy, co to może być? Czyżbym uszkodził fizycznie radio? Nie chce mi się w to wierzyć, to by inne funkcje też nie działały. Przecież nie tylko wypychałem to radio a nie pukałem młotkiem. A może oświetlenie przycisków jakoś się aktywuje/dezaktywuje z pozycji radia. Albo jakiś kabelek od instalacji elektrycznej się wypiął/uruszył. Co należy posprawdzać, żeby dojść do przyczyny problemu? Zauważyłem też, że oświetlenie przyrządów włącza się z około 1s opóźnieniem w stosunku do przełączenia włącznika. Czerwone podświetlenie jest jakby słabsze. Dodam jeszcze tylko, że radio 2DIN nie było u mnie oryginale, zmieniłem z Chorusa. Mam auto z XI.2000 r. czyli po 2 lifcie jeden z ostatnich egzemplarzy B5.

Proszę o pomoc.

---------- Post dopisany at 23:48 ---------- Poprzedni post napisany at 20:16 ----------

Jest jeszcze jedna rzecz, która może mieć wpływ na sprawę. A mianowicie po odkręceniu schowka znalazłem pod nim (z prawej strony, nad skrzynką z wtyczkami) takie oto urządzenie o nazwie Dual Band Compenser: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Nie wiem co to jest, zdąrzyłem jedynie wyczytać, że jest to jakiś separator antenowy GSM. Nie mam pojęcia do czego służy, ani jaka jest tego funkcjonalność. Ale wychodzi z niego kabel (zaznaczony czerwonym kółkiem na powyższym zdjęciu), który chyba powinien być wkręcony tutaj: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Jest też drugi krótki kabelek, który z tego wychodzi i jest on u mnie dziwnie ucięty/urwany (ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting). Znalazła się też brakująca wtyczka (ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting). Wygląda jak mały jack i nie wiem w czym ona powinna być umieszczona.

Pod schowkiem leci wiązka, która mniej więcej po środku ma dziwne ucięte kable (ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting). Od tej wiązki jest w konsoli czarna kostka, którą można podłączyć do radia!

Btw. końcówka kabla GPS iskrzy przy dotknięciu blachy. Być może poprzez niewkręcenie tego kabla do radia nie jest zamknięty jakiś obwód... Nie mam pojęcia, wiem tylko, że wcześniej, kiedy również to nie było wkręcone miałem podświetlenie na radyjku. Gdy to podłącze będę musiał chyba zmienić kodowanie w radiu Symphony, gdyż mam BOSE i w tej chwili będzie trzeba procesor w radiu zaprogramować na Bose Mit Telefon. Czy może to mieć jakiś wpływ na brak oświetlenia przycisków?

---------- Post dopisany 31-08-2012 at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany 10-06-2012 at 23:48 ----------

Odpowiem sobie sam, dla potomnych :) Okazało się, że próbując wypchnąć radio z kosza, że tak powiem "od tyłu" za pomocą wkrętaków celując nimi w blaszki - zanim wyrwałem na siłę front panel - trwale uszkodziłem wkrętakiem jeden z elementów elektronicznych na płytce (taki mały bezpiecznik bodajże). Oczywiście front panel wymieniłem (dawcą był uszkodzony sprzętowo egzemplarz Symphony nabyty po taniości na allegro). Pełne podświetlenie radyjka wróciło, ale urodził się nowy problem. Ni hu hu nie mogę uzyskać połączenia samochodu z VAGiem, kiedy radio jest podłączone. Trochę to jest paranoją, bo żeby podłączyć VAGa muszę najpierw odpiąć radio...

Opublikowano

W kostce zasilania 6 pin odpowiada za podswietlenie sprawdź czy dostaje napięcie po włączeniu świateł.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Podświetlenie wróciło, kiedy zdjąłem uszkodzony front panel i założyłem inny (od dawcy). Gdzie byś upatrywał przyczyny, z powodu której VAGa można podłączyć do mojego auta tylko po uprzednim odpięciu kostek od radia Symphony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...