Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym opisać jaki problem mnie nurtuje od niedawna... Mam problem z wskazówką temperatury płynu chłodzącego na zegarach. Mianowicie rano po odpaleniu samochodu i przy normalnej jeździe do pracy ~30KM w jedną stronę wskazówka podnosiła się zaledwie do ~75 stopni i nie było szans żeby temperatura osiągnęła 90 stopni. Postanowiłem odwiedzić mechanika który sprawdził samochód i jak się okazało był do wymiany termostat oraz czujnik temperatury (płynu chłodzącego?). Po tym zabiegu odbieram samochód od mechanika i od tego czasu już po kilku kilometrach ~6-8 na blacie widnieje ładnie 90 stopni. Wszystko by było ok, tylko że teraz znowu temperatura maksymalnie osiąga na zegarach 80 stopni... dopiero po dużo dłuższej jeździe ( około 60-70KM ) temperatura na blacie znowu wynosi 90 stopni. Czytałem różne artykuły i odkryłem, że w moim samochodzie mogę odczytać różne parametry z "kodów klimatronika". Postanowiłem więc odczytać dzisiaj parametry na kanałach 49 oraz 51 i tak oto wyniki : kanał 49 (na początku po odpaleniu silnika 30 stopni -> czytałem, że na początek jest to tzw. temperatura minimalna ustawiona na stałem więc powinno być ok, dopiero po dłuższej jeździe temperatura wzrasta), kanał 51, już po kilku kilometrach (tak jak po wyjeździe prosto od mechanika) ~5-6 już widniała temperatura 90 stopni, lecz na zegarach tyle nie było. Doczytałem więc, że czujnik pokazujący temperaturę na kanale 49 również podłączony jest do zegarów i to by się zgadzało bo jeśli np. na klimatroniku miałem 70 stopni to na zegarach było tyle samo. Martwi mnie jedna rzecz... nie miałem dzisiaj okazji przetestować jak będzie wyglądała temperatura na kanale 49 po przejechaniu dłuższej trasy np. 30 KM ale obawiam się, że przedtem, nie wiedziąc o kodach klimatronika i patrząc tylko na zegar -> miałem temperaturę 80 stopni, więc podejrzewam, że na kanale 49 byłoby tyle samo... Mam rozumieć, że temperatura na kanale 51 to temperatura silnika ? czyli jest ok skoro po kilku kilometrach mam już 90 stopni ? Czytałem, gdzieś jeszcze po necie, że jeśli jadę z włączonym klimatronikiem to wtedy temperatura na zegarach oraz na kanale 49 są prawidłowe i wynoszą odpowiednio 90 stopni, gdyż to komputer z klimatronika steruje tą temperaturą ?? (ja tylko powtarzam co przeczytałem). Być może by się to i zgadzało, gdyż gdy wyjeżdzałem prosto od mechanika temperatura na zegarach wynosiła 90 stopni bo miałem włączony klimatronik, a jeżdząc do pracy nie mam go włączonego, gdyż staram się oszczędzać na paliwie i włączać go od czasu do czasu, raz na kilka dni... czy wiecie szanowni koledzy i koleżanki z forum coś na temat mojego problemu ? Nie wiem czy cały czas mam niedogrzany silnik skoro na zegarach trzymie mi 80 stopni, czy mam wierzyć kodom klimatyzacji gdzie pokazuje na kanale 51 90 stopni ? Dodam, że u mechanika samochód był podpięty pod komputer i się okazało, że temperatura silnika jest prawidłowa. Bardzo prosiłbym was o pomoc, gdyż chciałbym się cieszyć z nowego nabytku i chciałbym aby nie sprawiał mi żadnych problemów i działał jak najdłużej. Z drugiej strony mam jeszcze inne pytanie odnośnie tego silnika, czy jest dobry, czy ogólnie ten konkretny samochód jako marka, model i silnik jest dobry i czy przy prawidłowej eksploatacji (filtry, oleje, paliwo tankuję tylko na BP -> Ultimate ON) nie będzie mi sprawiał żadnych problemów ? Bardzo proszę o odpowiedź i wyrozumiałość... Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

PS. Dodaję link do posta w którym przeczytałem informację na temat kanału 51 i informacji o "regulowaniu" temperatury przez klimatronik ? :

LeonClub • Zobacz wątek - ukryte funkcje climatronik

Post z 22 grudnia 2010, 16:58 napisany przez borba :

d_adam napisał(a):Dzisiaj się troche pobawiłem i funkcja 51 -

51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC osiąga 90*C zanim wskazówka się wogóle ruszy....

Wyżej widzę że piszecie że jak wskazówka na 90 to na climatronicu dopiero 70... a w niektórych przypadkach odwrotnie

Jak ktoś może to prosze sprawdzić jak te obie wartości mają się do siebie

Jest tak dlatego że ECT jest błędnie interpretowane. Nie jest to bowiem temperatura chłodzenia silnika!!

Jest to temperatura płynu chłodzącego obiegu nagrzewnicy. Z chłodzeniem silnika pokrewne jednak nie to samo. Jeśli nie uruchomisz climatronika obieg nie zostanie załączony a co za tym idzie temperatura płynu na nagrzewnicy wzrośnie nieznacznie i będzie niższa od temperatury oleju. Jeśli natomiast zaraz po odpaleniu uruchomisz cliamtronik to temperatura będzie rosła szybciej niż temperatura oleju i nie zależnie od pory roku powinna osiągnąć 90 stopni. Po prostu w tym obiegu jeśli jest uruchomiony climatronik płyn powinien mieć 90 stopni jeśli nie jest uruchomiony temperatura będzie rosła wolno i zatrzyma się na bliżej nieustalonym poziomie w zależności od pory roku.

Ps.

Dodam na nieustalonym poziomie bo temperatura płynu przy nie uruchomionym climatroniku jest nie kontrolowana przez komputer. A jej zmienność wynika z przenikania ciepła w przewodach oraz warunków zewnętrznych. Temperatury na zewnątrz.

Opublikowano

Ciekawe jakiej firmy wsadził mechanik termostat ?

Opublikowano

Silnik dobry :) ale nie ma to jak stare, nieśmiertelne AFN.

Może to wina zegarów. Doświadczyłem tego gdy wymieniałem u siebie. Miałem stare zegary i postanowiłem je wymienić na zegary z fisem.

Na starych zegarach wskazówka temp. była równo na 90 stopni, po wymianie już nie. Brakuje paru mm, postanowiłem wymienić termostat na nowy oryginalny, wskazania sie nie zmieniły. Wiec podejrzewam, że to wina zegarów. Dodam że termostaty są na 87 stopni bodajże, tak mi mówił mechanik. Wiec prawidłowo nie powinno być równo 90. No ale to tylko moje zdanie. Może koledzy lepiej Ci doradzą. Pozdrawiam

Opublikowano

beefrezer dzięki za informacje. Tak termostaty są na 87 stopni, tylko, że mi trzyma równo na 80. Nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ile wynosi temperatura na klimatroniku na kanale 49 -> powinno tyle samo co na zegarach przynajmniej w przybliżeniu. Może wymyślam tutaj odnośnie tej temperatury, ale nie chciałbym jeździć np. z niedogrzanym silnikiem. A co do silnika no niestety nie miałem wyboru, gdyż poszukiwałem całkowicie innego samochodu, a ten po prostu mi się trafił i musiałem się zdecydować dalej szukać w nieskonczoność czegoś innego albo brać to co jest pod ręką... no i zdecydowałem się na kupno tego Audi A4... mam nadzieję, że nie popełniłem błędu... :P

Opublikowano
Nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ile wynosi temperatura na klimatroniku na kanale 49 -> powinno tyle samo co na zegarach przynajmniej w przybliżeniu. . :P

Po pierwsze, cos Ty sie uparł na ten 51 kanal...? Zapomnij o tym kanale...

Temperature plynu chlodzacego masz na kanale 49...

49. Kühlmitteltemperatur

50. Standzeit in min

51. Motortemperatur °C

Tak pokazuje klimatronik w autach po 1 lifcie... wczesniej bylo na 51.

A teraz po drugie. Jak poczytasz na roznych forach, to termostat ktory masz jest bardzo dobry.

Ale jak to bywa z rzeczami martwymi... tez bywają buble, lub nieudane egzemplarze.

Nie chce Ciebie oczywiscie namawiac do zakupu nowego termostatu. Ale to trzeba wziasc rowniez pod uwage.

Jak rowniez czujnik ktory kupiles, tez moze byc wadliwy. Albo przewody gdzies maja zwarcie.

Dobrze gdybys mial VAG i sprawdzil czy nie ma bledow.

To tyle ode mnie jako sugestie.

Pozdrawiam

Opublikowano

danu44 dziękuję bardzo za odpowiedź. Byłem dzisiaj u mechanika i okazało się, że czujnik (ten podwójny G62 o ile się nie mylę) pomimo iż był nowy i na dodatek oryginalny z AUDI to był walnięty, bo po podłączeniu pod VAG okazało się, że temperatura silnika wynosiła 87,3 stopnia a czujnik pokazywał na zegarach ~80 a na VAGU : 75 stopni. Po wymianie na nowy jak narazie jest ok, temperatura na zegarach pokazuje 90 stopni i trzymie równo. Ale nie wiem jak będzie np. ponownie za tydzień czy znowu coś się nie popsuje ? Oby już było dobrze...

Opublikowano

To niestety częsty problem, te czujniki. Stare czujniki, z kwadratową wtyczką były jakby bardziej niezawodne,

przy tych z półokrągłą, jak u Ciebie, jakby częściej można trafić chwasta.

Szacunek dla wiedzy danu44 - mało jest dziewczyn, które ogarniają sprawy techniczne a szkoda,

wiem, trochę OT, ale nie mogłem sobie darować :-) Pozdrawiam.

Opublikowano
To niestety częsty problem, te czujniki. Stare czujniki, z kwadratową wtyczką były jakby bardziej niezawodne,

przy tych z półokrągłą, jak u Ciebie, jakby częściej można trafić chwasta.

Szacunek dla wiedzy danu44 - mało jest dziewczyn, które ogarniają sprawy techniczne a szkoda,

wiem, trochę OT, ale nie mogłem sobie darować :-) Pozdrawiam.

Dziekuje Marku... :hi:

Ale wiesz, ze to jest calkiem proste nawet dla mnie jako kobiety.

Czytasz forum i szukasz w google... i po sprawie.

Pozdrawiam :smiley:

PS. Tylko musi sie chciec...

PS. Piotrze, najwazniejsze ze dziala, i tak ma byc...

Opublikowano

Dzięki za wypowiedzi, w sumie zanim napisałem na tym forum, pierwsze moje podejrzenie padło na czujnik temperatury, ale pomyślałem, że tydzień temu go wymieniałem i znowu ?? Ale poczytałem trochę na necie jak pisze danu44, to postanowiłem zarejestrować się na tym forum :) Dzięki :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Kanał 51 nie pokazuje niczego a prosty test, zalacz zapłon bez motoru ustaw na klimatroniku kanał 51 i zobaczysz jak temp sobie rośnie mimo ze silnik po nocy jest zimny a motor nie chodzi. Wogole się tym nie sugeruje.

Opublikowano

W polifcie na 49 jest temp płynu ta sama co w vagu a na 51 nie wiadomo bo na zimnym silniku rośnie sobie. A czujniki na przyszłość takie jak termostat czy jakichś innych temp najlepiej w aso kupywac niż zamienniki

Opublikowano

Chodziło mi o termostat, 120 zł za ori w Aso, za dużo się naczytałem i wadliwych wahlerach czy vernetach

Opublikowano

Aaa rozumiem :) No cóż narazie mam Wahlera, zobaczymy co będzie później :)

---------- Post dopisany 19-06-2012 at 02:57 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2012 at 18:06 ----------

Ludzie pomocy !!! po prawidłowym działaniu czujnika temperatury (przez cały tydzień)... znowu mam wahania temperatury pomiędzy 80 a 90... już zaczyna się to robić irytujące i cała przyjemność z jazdy tym samochodem zmienia się w chęć pozbycia się go... ile razy mam jeździć do mechanika aby prosić o zmianę czujnika temperatury ?? myślałem, że jak założę ten czujnik na nowy to będzie działało tak jak inne części samochodu na conajmniej "kilka" lat tak jak pozostałe części eksploatacyjne ale nie raz na tydzień ?? przecież to jest nie do pomyślenia jak oryginalny czujnik z AUDI się może znowu popsuć, przecież to jest niemożliwe... macie jakiś pomysł co może być powodem padnięcia drugiego czujnika temperatury ? Czyżby już kolejny felerny ?? ale tym razem padł po tygodniu a tydzień działał ?? nie wydaje mi się... jakby był felerny to od początku by nie działał... macie jakiś pomysł ??? Jak działają wasze czujniki/termostaty trzymie temperaturą na 90 stopni ??

---------- Post dopisany at 04:02 ---------- Poprzedni post napisany at 02:57 ----------

Być może to absurdalne ale czy jazda bez włączonej klimatyzacji i włączanie jej np. raz na 2 dni może mieć znaczenie i jakimś dziwnym cudem "popsuć" czujnik ? Po wymianie czujnika temperatury na nowy tydzień temu temperatura na kanale 49 wynosiła ~85 stopni a na zegarach równo 90. Teraz (po tygodniu) temperatura na kanale 49 wynosi z ledwością 82 stopnie a jeśli spadnie do ~79-80 to wskazówka na zegarach skacze z 90 to 80. Jeśli w 49 : temperatura wynosi ~80-81 -> wskazówka na zegarach znów skacze do 90... Moi drodzy denerwuje mnie te ciągłe walczenie o utrzymanie stałej temperatury... czy dacie mi jakiś cień szansy czy da się to w końcu ustabilizować i naprawić raz a dobrze ? I pytanie : Dlaczego czujnik temperatury na początku wskazywał ~85 stopni a po tygodniu już ~79-82 ?? Przy takiej samej jeździe samochodem, (oczywiście klima włączona tak jak pisałem np. raz na 2 dni) Po tygodniu czujnik już stracił swoje "właściwości i już nie działa ??? Przecież to absurd jest ?

Opublikowano

Te wachania z temperaturami jak piszesz miałem identyczne i po wymianie termostatu na ori trzyma 92. Tak wiec myślę ze gowno nie termostat Ci mechanik wymienił i czas na wymianę.

Opublikowano

No ale dziwne, bo miałem wymieniany na Wahler (przez niektórych uważany za też dobry), a po wymianie czujnika temperatury było ok temperatura się podnosiła "bardzo szybko" i trzymała 90 stopni ale przez tydzień ! zadziwiające to jest !? jak dzisiaj jechałem to podniosło się w miarę szybko tak jak zwykle ale do temperatury 80 stopni i trzymało cały czas a na kanale 49 było 79 stopni, dopiero pod koniec trasy jak już byłem w docelowym miejscu temperatura na kanale 49 skoczyła do 80 a na zegarze do 90 ? dziwne to jest, że nagle po wymianie tydzień temu czujnika temperatury było ok a teraz znowu jest po staremu ? napewno to termostat ? Moim zdaniem jeśli byłby to termostat to nawet wymiana czujnika by nic nie pomogła... a jednak pomogła ale tylko na tydzień :(:(

---------- Post dopisany at 08:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:00 ----------

Chyba, że się mylę... ?

---------- Post dopisany at 08:06 ---------- Poprzedni post napisany at 08:02 ----------

Dodam, że na kanale 1 klimatronika mam 0 błędów : 0.0

Opublikowano

Nie wiem czy to pomoże ale wkazówka na zegarach ma jakąś blokadę i jeśli temp. silnika trzyma sie w jakims zakresie nie wiem dokładnie jakim ale powiedzmy 80 do 100 st. C to wskazuje cały czas 90 st. na zegarze, jest to chyba po to żeby za bardzo nie martwić kierowcy wahaniami temperatury.

U mnie prawidłową temperatue pokazuję na 49 kanale i jest to faktyczna temp. silnika mam np. 96 st na klimatroniku a wskazówka jest cały czas na 90.

Opublikowano

No fajnie, rozumiem to tylko, że u mnie na kanale 49 pokazuje ~79-81 stopni... no to raczej coś nie tak, a jak pojechałem do mechanika i podpiął samochód pod Vaga, to temperatura silnika wynosiła 87,3 stopnia a na klimatroniku wówczas pokazywał 84 stopnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...