Andrew7771 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Witam, mam problem, a w zasadzie kilka. Pierwszym jest płyn w zbiorniczku. Ciągle mi go ubywa, nieszczelności w układzie nie mogę się nigdzie dopatrzyc. Dodam że jakieś pół roku temu też mi ubywało tego płynu i w zbiorniczku pojawił się olej, stwierdzono padniętą uszczelkę, wymieniono. Po wymianie po jakimś czasie znów zauważyłem ze strasznie szybko mi go ubywa, czy możliwe jest by znów padła uszczelka ? Dużo autem nie jeżdżę z racji tego iż często posiadam samochód służbowy do dyspozycji, jakieś 250 km miesięcznie to jest max. Druga sprawa to wskaźnik temp. cieczy chłodzącej. Na blacie pokazuje mi 75 st., rzadko ale to bardzo rzadko po jakimś załóżmy minutowym postoju leci na 90, po czym opada do 75 st. Na climatroniku, kanał 51 pokazuje mi temp od 87 do 91, czyli wg tego jest w normie. Nie wiem w co wierzyc, co poradzicie ?
vide1 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Wyłącz klimatronika,przejedz pare km i sprawdz czy nadal ubywa , może tego przyczyna..
Damian_1986 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 W mojej A4 wskazania temperatury na zegarach wyglądają podobnie jak u Ciebie. Na kompie, po podpięciu kabla, wskazania oscylowały wokół 90 st.
Andrew7771 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 Włączony klimatronik moze powodowac ubywający plyn w zbiorniczku ??
bediks Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ale ubywa Ci w trakcie jazdy czy po dłuższym postoju, jeden magik mi mówił ostatnio ze po 1-2 dniowym postoju jak wszystko ostygnie na masa to węże twardnieją i sztywnieja i na oringach może gdzieś puszczać delikatnie i to jest bardzo trudne do zauważenia. Jeśli nie podnosi Ci się poziom oleju nie masz mazi pod korkiem ani glutow w płynie to uszczelkę pod głowica możesz wykluczyć
ryszard1961 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Może te typy tak mają bo ja też mam te same objawy co ty
Andrew7771 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ale ubywa Ci w trakcie jazdy czy po dłuższym postoju, jeden magik mi mówił ostatnio ze po 1-2 dniowym postoju jak wszystko ostygnie na masa to węże twardnieją i sztywnieja i na oringach może gdzieś puszczać delikatnie i to jest bardzo trudne do zauważenia. Jeśli nie podnosi Ci się poziom oleju nie masz mazi pod korkiem ani glutow w płynie to uszczelkę pod głowica możesz wykluczyć W sumie ostatnie 4 czy 5 dni stało sobie to auto pod domem, po czym wziąłem się za porządki pod maską i mnie to zaniepokoiło. Maź czytałem że może też się robic od jeżdżenia na krótkich odcinkach, ale korek jest umorusany olejem, mazi nie zauważyłem, chyba że skryła się pod tym olejem ... W zbiorniczku coś tam pływa, ale to od czasu wymiany uszczelki, także pewnie to jeszcze sprzed wymiany, bo nic nie przybywa w tym zbiorniczku. Dodam jeszcze że na gorącym silniku strasznie ciężko odpala, po odpaleniu jakby chodził na 2 gary, po dodaniu gazu wchodzi normalnie na obroty, ale czasami trzeba odpalac jeszcze raz by załapał
PiotrekS Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 A w jaki sposób Ci tą uszczeleczkę wcześniej wydmuchało? Przegrzałeś, gdzieś może mocno silnik?
Andrew7771 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 Wlaśnie nie mam pojęcia, nie przypominam sobie, kilka razy kręciłem do 6 tys, ale nigdy nie na zimnym silniku ...
vdm Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam, mam problem, a w zasadzie kilka. Pierwszym jest płyn w zbiorniczku. Ciągle mi go ubywa, nieszczelności w układzie nie mogę się nigdzie dopatrzyc. Dodam że jakieś pół roku temu też mi ubywało tego płynu i w zbiorniczku pojawił się olej, stwierdzono padniętą uszczelkę, wymieniono. Po wymianie po jakimś czasie znów zauważyłem ze strasznie szybko mi go ubywa, czy możliwe jest by znów padła uszczelka ? Dużo autem nie jeżdżę z racji tego iż często posiadam samochód służbowy do dyspozycji, jakieś 250 km miesięcznie to jest max.Druga sprawa to wskaźnik temp. cieczy chłodzącej. Na blacie pokazuje mi 75 st., rzadko ale to bardzo rzadko po jakimś załóżmy minutowym postoju leci na 90, po czym opada do 75 st. Na climatroniku, kanał 51 pokazuje mi temp od 87 do 91, czyli wg tego jest w normie. Nie wiem w co wierzyc, co poradzicie ? "Wymieniono uszczelkę" - to znaczy planowano głowicę, sprawdzano szczelność, wymieniono uszczelkę, ewentualnie szlifowanie gniazd + kpl nowych zaworów, tak? pytam, bo masz objawy typowe dla padniętej uszczelki/głowicy. 1. nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia, powoduje ubytki płynu chłodzącego 2. utrudnione odpalanie 3. dymienie Sprawdź czy przewody od układu chłodzenia nie są za bardzo twarde, podwiąż butelkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym, będziesz wiedział czy wywala płyn przez zbiorniczek.
Andrew7771 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 Mechanik któremu dałem do naprawy to auto twierdził że głowicę planował, ale czy sprawdzano szczelnośc to nie mam pojęcia. Sprawdzałem po nocy, bardzo twarde nie są, są jak guma po nocy Panowie, dziś przejechałem ok 300 km, wracam, patrzę, a płynu ile było tyle jest ! Coraz bardziej skłania mnie to do tezy że z tym płynem dzieje się coś podczas postoju i nieużywania auta ... teraz trochę postoi, zobaczymy. I jeszcze jedno. Po tych dzisiejszych km po zgaszeniu samochodu, usłyszałem gdzieś pod nim z tylnych okolic stukanie, jakby ktos puścił piłeczke od ping ponga na stół i z coraz to większą czestotliwością stukało, dźwięk wręcz idealny jak upadający ping pong na stół ... Co to może byc ?
darkle Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Ta piłeczka to może tłumik dobija o nadwozie. Co do ubytków płynu jedyna metoda to dobre oświetlenie - latarka i dokładne oglądanie zimnego silnika - w pierwszej kolejności chłodnica, plastikowy kolektorek z tyłu silnika nad skrzynią biegów i wszystkie wężyki w których jest płyn chłodzący. Tylko na zimnym silniku bo na ciepłym płyn odparowuje.
zaba84 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 ADP ciezko jest przegrzac zeby wywalilo uszczelke, Sprawdz dobrze weze, i poloczenia na wezach, mi plynu ubywalo kiedys tylko jak bylo zimno, zaczelem szukac i znalazlem ze jak zakladali mi gaz to czopy zle skrecili weze na trojniku za silnikiem, dojzalem to po suchym zacieku na wezu, tak to nie bylo nigdzie mokro.
Andrew7771 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Chyba bede musial do tego sie zabrac by z precyzją obszukac caly uklad chlodniczy . Tak zartem ... moze faktycznie mam tam gdzies pileczke, bo przy jezdzie kilka razy braklo mu mocy, jakby cos wlasnie blokowalo uklad wydechowy ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się