PIXI Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Ralph , sprawdź spalanie "ręcznie" po następnym zatankowaniu auta i porównaj z FIS-em (ocenisz po wartościach błąd) . Dodam od siebie że moje wartości (rzeczywiste i ze wskazań ) trochę się różniły 1-1,5 l/100 . Kalibracja , czy jak to się nazywa (VAG) pomogła .... różnica około 0,2 l/100 . ---------- Post dopisany at 23:40 ---------- Poprzedni post napisany at 23:39 ---------- U mnie średnie spalanie w mieście to około 9-10 l/100 .... na chwilowe nie ma co patrzeć (około 35l/100 ) w korku oczywiście
RalphA4 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Kolego na chiwle obecna to moj komp pokazuje ze srednie to 15L, wynik swietny ale nie przy takim stylu jady, oczywiscie przejezdze ta 100km i doleje wtedy bede wiedziel o ile klamie. Natomiast zaciekawilo mnie ta Kalibracja, z ustalen mechanika niby nie bardzo jest taka możliwość prosze powiedz mi jak to wygladaw praktyce i gdzie mozna to wykonac? Dodam ze jak odbieralem autko od Aliego to przy mnie jeszcze sprawdzal na kompie i na postoju mialem spalanie 1l/h, a dla porwnania oktawia 1.9TDI 115KM ma spalanie 0,6L/h
PIXI Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Myślę że 15 l/100 coś nie tak jak na delikatną jazdę ....Rafał nie po 100 km i dolewka (cały zbiornik do rezerwy i wtedy obliczenia i porównanie ) . Kalibracja jest możliwa po podłączeniu kompa (VAG) - pytasz gdzie ??? najlepiej Ktoś ogarnięty z Forum w Twoim rejonie (za flaszkę zrobi) .... no chyba że ASO - ale to już pewnie kosztuje wór "piniendzy" ---------- Post dopisany at 00:37 ---------- Poprzedni post napisany at 00:29 ---------- Z innej beczki .... Ali robił logi przed programem i nic złego się nie działo ????Filtry powymieniane ???? ---------- Post dopisany at 00:40 ---------- Poprzedni post napisany at 00:37 ---------- Sam nie wiem co jeszcze .... może trzeba " pierdolnąć" w pedał i wszystko wróci do normy .Zrób logi i wrzuć na forum , Koledzy na pewno pomogą .... bo moje domysły są jak wróżby
RalphA4 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2012 Jak ja sprowadzilem 3 miechy temu to jej robilem wszystko, oleje,plyny,filtry,rozrzad. Ali powiedzialm mi ze tylko ten rozrzad byl przestawiony o 2 ząbki w tył, oreszcze nic nie wspominal wiec przypuszczam ze reszta byla wporzadku...
daniels Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 na chwilowe ja wogóle nie zwracam uwagi,ważne jest średnie,ostatnio śmigałem a6 3.0TDI to chwilowe było 44.5L a średnie tylko 15L,Pixi ci dobrze radzi zatankować po korek-przebieg-i po korek i zobaczysz co wyjdzie
RalphA4 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2012 ok zrobie tak jak mowicie oczywiscie, niestety nie daje mi spokoju to ze przed chipem komp pokazywal poprawne wartosci, wlasciwie to na chwilowe tak jak piszecie nie zwracalem praktycznie uwagi bo on faktycznie sie wali natomiast srednie pokazywalo mi w normie, a teraz srednie po miescie to 15-16L wiec troche mnie to irytuje ze to nie dziala, i zastanawiam sie czy ten przesationy rozrzad nie ma na to wplywu
Pan Waldek Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Miałem takie spalanie przed wymianą gumek na pompkach. Po wymianie wróciło do normy.
daniels Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 u mnie spalanie w mieście 7,5-8,2L trasa 5,5-5,8L a4 na koksie 200ps/425Nm
Jarol Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 u mnie spalanie w mieście 7,5-8,2L trasa 5,5-5,8L a4 na koksie 200ps/425Nm Jeśl chodzi o spalane to mam dokładnie takie samo jak daniels1980 więc w twoim aucie rzeczywiście coś jest nie tak. Zastanawia mnie sprawa rozrządu i jego pezestawienia o dwa ząbki bo wtedy silnik w ogóle by nie odpalł. Czy napewno chodzi tu o dwa ząbki czy może kąt synchronizacji był na - lub + 2 ??
RalphA4 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2012 tak tak przypuszczam ze chodzi tu o kat, wybaczcie za pomylke. Co do realnego spalanie to mam wrazeni ze pali duzo mniej niz to co pokazuje wiec tu jest zgrzyt :/
Jarol Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Jesli chodzi o kąt to myślę że tu Ali miał racje kąt po wymianie rozrządu mógł być źle ustawiony. Taki sam przypadek miałem w Ibizie 1,9Tdi mojego kumpla. Przed wymianą kąt ustawiny na 0 a po wymianie na +2,2. Powiedziałem mu żeby pojechał do miechanika i kazał mu poprawić kąt synchronizacji. Ale mechanik nie chiał tego zrobić i się tłumaczył że ma blokady rozrząd i nie mogło się nic przestawić w trakcie wymiany. Wkońcu rozrząd ustawiliśmy sam i zajeło to 10 min a mechani pewnie nawet nie mał VAGAa i nie wiedził jak to stawić.
nandoz Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Mi wyszło z ostatnich 700 km poniżej 5l / 100 km , jazda 100 - 110 km/h , większość trasa , miasta mało / teren - wlkp i lubuskie. Program 196/400. Mody : Brd, Fmic.
RalphA4 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2012 I dlatego teraz zastanawiam sie nad tym, ze jezeli kat byl cofniety o 2 stopnie i dzilalo wporzadku a teraz niby jest ustawiony minimalnie do przodu i sa takie przeklamania na fisie :/ co zrobic ? prosze Jarol podpowiedz mi jak wyglada sprawa ustawienia kata, bo rozumiem ze chodzi o kat pompy ? da sie to zrobic bez podlaczenia pod vaga? czy jak? bo nie ukrywam ze nie chce nic zepsuc, a przeciez wydalem troche kasy na strojenie i jak by sie mialo cos rozregulowac to bym raczej nie byl zadowolony ---------- Post dopisany 17-06-2012 at 09:42 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2012 at 19:35 ---------- Nie wiem czy ma to cos wspólnego ale napisze. Przed wczoraj wymieniałem u siebie akumulator, nie ukrywam ze nie zwróciłem uwagi czy ty szalejące spalanie bylo rowniez zaraz po odbiorze z hamowni, czy zaraz po tym jak wymienilem aku. Gdzies na forum doczytałem że jakiemuś użytkownikowi po wymianie aku tez zaczelo zawyżać spalanie. Myslicie ze to ma cos wspolenego ?
Jarol Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 I dlatego teraz zastanawiam sie nad tym, ze jezeli kat byl cofniety o 2 stopnie i dzilalo wporzadku a teraz niby jest ustawiony minimalnie do przodu i sa takie przeklamania na fisie :/ co zrobic ? prosze Jarol podpowiedz mi jak wyglada sprawa ustawienia kata, bo rozumiem ze chodzi o kat pompy ? da sie to zrobic bez podlaczenia pod vaga? czy jak? bo nie ukrywam ze nie chce nic zepsuc, a przeciez wydalem troche kasy na strojenie i jak by sie mialo cos rozregulowac to bym raczej nie byl zadowolony W silniku PD nie ma pompy, chodzi o kąt synchronizacji wałka rozrządu. Bez VAGa raczej tego nie ustawisz. Kąt synchronizacji nie ma wpływu na spalanie wyświetlane na FSIe.
MAGIC87 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 zainteresował mnie watek:wink: i u mnie tez komp pokazuje przy ruszaniu wcale nie takim na pełnym bucie około 30-40 litrów. czasem i 51:wink: wiec to tylko chwilowe przeklamanie
RalphA4 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2012 po 100 Km spalnie w cyklu mieszanym bez butowania spokojna jazda wyszlo na poziomie 8.1L
dejf Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 po 100 Km spalnie w cyklu mieszanym bez butowania spokojna jazda wyszlo na poziomie 8.1L No to według mnie raczej w normie. Zależy co masz na myśli bez butowania? Czy tak w ogóle da się jeździć przez pełne 100km ?
MAGIC87 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 mi srednie tez około 7,5 wychodzi... 200 Km nie bierze sie z powietrza:wink:
RalphA4 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2012 po miescie jak dziadius, na obwodnicy tempomacik 100 , a ze wczoraj mi sie spieszylo na mecz to na obwodnicy dolecialem do 240 i jeszcze szedl ale troszke sie juz balem wiec no tak zupelnie spokojnie to sie nie da ale fakt spalanie w normie. Komputer pokladowy pokazla mi srednie 9.3L wiec zawyzyl ale nie az tak mocno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się