Tommy Gun Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Witam, zwracam się do was z prośba o pomoc, z racji tego że ostatnio coś zaczęło dolegać klimie. Ale do rzeczy. Klima ładnie chłodzi i tak dalej, nie mniej ostatnio po jej włączeniu coś zaczyna przeraźliwie piszczeć. Wczoraj wymieniałem olej, ściągam osłonę i postanowiłem sprawdzić pasek. Tu wielki zonk - jest luźno naciągnięty i dosłownie daje się obrócić o 180 stopni. Czy ten skrzek/pisk jest konsekwencją słabo naciągniętego paska czy też zawodzi sama sprężarka ?? Chcę w najbliższym czasie odstawić auto na warsztat który zajmuje się klimą, wpierw jednak podpowiedzcie mi co w takim przypadku kwalifikuje się do wymiany. Czy całość ogranicza się do paska klimatyzacji i jego napinacza czy są jeszcze jakieś rolki bądź elementy. Kolejne pytanie czy jest możliwość zrobienia tego bez zrzucania przodu, jedynie odciągając pas przedni ?? Kolejna kwestia to to, że ponad rok temu rurki klimatyzacji były uszkodzone i układ nie był szczelny (cały gaz uciekł). Pytam ponieważ nie widzę skraplającej się wody pod autem od jakiegoś czasu (z nastawieniem na LO i prawie max nadmuch) i czy w tej sytuacji serwisant powinien zajrzeć do osuszacza lub go wymienić ?? Na koniec, podobno wymianie podlega taki element jak dławik ? duży jest koszt czegoś takiego i czy warto to zmienić przy okazji ??? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Scorpinho Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Mialem wczoraj dokladnie taka sama sytuacje. Wymienialem w warsztacie termostat i po calym zabiegu wlaczam nawiewy i klime i nagle ostry pisk. Mechanik powiedzial ze pasek juz jest do wymiany bo wyglada na to, ze jeszcze nie byl wymieniany. Chcialem od razu wymienic, ale okazlo sie, ze akurat nie maja tego paska na stanie i musialbym poczekac. Narazie odpuscilem z wymiana, bo i tak bardzo rzadko uzywam klimy ze wzgledu na problemy z zatokami Koszt paska (nie ori) cos okolo 20-30zl.
Tommy Gun Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Problem rozwiązany, pierwsza rzecz to zużyty i słabo naciągnięty pasek. Druga to wykończone łożysko koła pasowego na kompresorze. Niestety trzeba było zrzucać cały przód, całość z robocizną wyniosła 330zł.
iceweed Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 łożysko koła pasowego wymieniales ??
wojtek79 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Mam podobny problemik ale nie przeszkadza mi specjalnie. Po włączeniu klimy słychać nieprzyjemny pisk. Niestety nie jest to ani pasek, ani napinacz, ani też sprężarka. Ewidentnie jest to wiatrak ten przy chłodnicy (ten mniejszy). Jak włączam klimę to od razu startuje ten wiatrak i piszczy ale tylko na chwileczkę, potem jest cały czas cicho. Zdiagnozowałem to w ten sposób że podłączyłem VAG i uruchomiłem ten wiatrak VAG-iem, piszczało - a silnik zgaszony. Psikałem tam WD-40 ale nic to nie dało, rozebrać też raczej ciężko ale skoro piszczy tylko parę sekund to dałem temu spokój.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się