Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w wyborze silnika


radek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę to z ręką na sercu... jechałem 270km do domu zalałem pod korek i po 100km wlałem znowu. To jest prawda!!! Ale jak ktoś myśli że 3.0 to trzeba od razu do 6000 rpm kręcić no to niestety 15 spali :D

hehe co mam wam paragon pokazać ze stacji ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...7 w trasie, to musiałeś jechać baaardzo wolno i z górki...:wink4:

mój koleś ma S4 B6 i ta mu pali średnio w trasie 12-13, przy dosyć spokojnej wycieczce :decayed:

ale V6 to nie wiem, czy do 8 da radę za każdym razem zejść, coś chyba Ci się pomyliło :wink: do 7 , to ja zszedłem w 1,8T, ale jak za traktorem jechałem, a nie było gdzie dziadka wyprzedzić...średnio w AVJocie miałem 8-9 w trasie, a V6 z pewnością będzie ciut więcej 8,5 do 9,0 przy na prawdę spokojnym usposobieniu kierowcy...

---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ----------

ale jeśli ktoś szuka auta z mocą i pod gaz-ja jednak dalej podtrzymuje wersję, ze V6 najlepsze do tego celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możemy sobie gadać ja wiem swoje. Liczyć potrafię i wiem co piszę, to spalanie w tym dniu sprawdziłem 2-krotnie bo nie spodziewałem się, że tak mało wyjdzie. Wcale się zbytnio nie wlekłem tylko trzymałem obroty w zakresie 2000-3000 rpm i tyle.

A pomiar wydaje mi się jak najbardziej miarodajny bo jak zalejesz pod korek to nie ma bata że wyjdzie innaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorem nie bierz 2.0 ALT te silniki to w 99,99 % paproch. 1.8T to jest silnik gdzie masz możliwości modzenia, a 3.0v6 nic z tym nie zrobisz bo to nie posiada turbo. Osobiście jakbym miał brać automat to tylko tiptronic. W automacie to auto spali Ci 13-15 litrów w mieście.

Najlepiej jak będzie quattro, ale musisz się liczyć z większym spalaniem. Zawsze możesz quattro dokupić w b6 to plug and play.

Z wyposażeniem będzie ciężko jeśli auto ma spełniać ważniejsze warunki typu:

bezypadkowe

nie kręcony licznik

zdrowe turbo

W audi to jest plus, że w miare tanio możesz dostać w bardzo dobrym stanie wyposażenie i bardzo łatwo się je dokłada do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 3.0v6 nic z tym nie zrobisz bo to nie posiada turbo.
a skąd ta pewność, ze tylko turbina jest w stanie pomóc w lepszych osiągach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...7 w trasie, to musiałeś jechać baaardzo wolno i z górki...:wink4:

mój koleś ma S4 B6 i ta mu pali średnio w trasie 12-13, przy dosyć spokojnej wycieczce :decayed:

ale V6 to nie wiem, czy do 8 da radę za każdym razem zejść, coś chyba Ci się pomyliło :wink: do 7 , to ja zszedłem w 1,8T, ale jak za traktorem jechałem, a nie było gdzie dziadka wyprzedzić...średnio w AVJocie miałem 8-9 w trasie, a V6 z pewnością będzie ciut więcej 8,5 do 9,0 przy na prawdę spokojnym usposobieniu kierowcy...

---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ----------

ale jeśli ktoś szuka auta z mocą i pod gaz-ja jednak dalej podtrzymuje wersję, ze V6 najlepsze do tego celu

No nie wiem. W AC (partner stag) jak wstawialem lpg podpytałem dokładnie jak i co. Gaz pod V-łke kosztuje sporo więcej. Co do 1.8T po wirusie powiedzieli, że nie będzie jakikolwiek problemów, sporo robią takich silników. 1.8T świetnie znosi dobry gaz podobnie jak V-ła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 3.0v6 nic z tym nie zrobisz bo to nie posiada turbo.
a skąd ta pewność, ze tylko turbina jest w stanie pomóc w lepszych osiągach?

Mówimy tutaj o niskich nakładach pieniężnych potrzebnych do zwiększania mocy. Z ciekawości przedstaw mi proszę sposób na podniesienie 30% mocy w 3.0v6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy tutaj o niskich nakładach pieniężnych potrzebnych do zwiększania mocy. Z ciekawości przedstaw mi proszę sposób na podniesienie 30% mocy w 3.0v6.

co do kosztów-to sprawa indywidualna i nie raz z resztą poruszana na Forum

- co do jednej opcji podniesienia mocy w każdym silniku wolnossącym to proszę tutaj jest gość, co się tym zajmuje na co dzień-koszty, j.w. kwestia indywidualna, albo Cie stać, albo nie-

ŚWIĄTEK - Wałki rozrządu - seryjne, sportowe, ciężarowe, motocyklowe. *Hamownie podwoziowe, motocyklowe. Regeneracja wałków i głowic. Części zamienne. Popychacze. Krzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie S4 B6, B7 i RS4 B7 to mistrzowie autostrady ale do smigania po zakretach sie nie nadaja...
...ale o tym niech się wypowiedzą właściciele takich aut

moze i wlascicielem nie jestem ale z racji mojej pracy czesto jezdze tymi autami i wiem jak sie je prowadzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za wszystkie rady, będę raczej szukał 1.8t, większe silniki trochę za duże, i przy moim stylu jazdy trochę paliwożerne :) raczej się zdecyduje na skrzynie manualną. fajnie by było jakby autko było s-line. co do quattro to się okaże jak się trafi to ok jak nie to trudno. będzie mi zależeć bardziej na wyposażeniu i kondycji samochodu.

co do modów--- pewnie te 163 KM by mi w zupełności wystarczyło, ale pewnie do czasu, więc się będzie coś z czasem myśleć.

jeszcze jedno pytanie, jak uważacie auta szukać w Polsce czy dać sobie spokój od razu i jechać zagranice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można szukac w PL. To mit, że u nas nie ma dobrych aut. Trzeba tylko trochę km zrobić i nie płakać w zakupie kontrolowanym, że auto oddalone odemie 70km i czy ktoś może sprawdzić. Wsiadać w furmane i szukać, szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 l które podałeś to bardziej chwilowe niż średnie bo średnie obliczać na odcinku 270 km to jak czytanie z fusów, zapewne jechales cały czas za tirem równym gazem 90 i tak wyszło, mój koleś ma 2,8 które napewno mniej pali od 3,0 i w trasie max zszedł do 9 przy emeryckiej jeździe. 7 to pali moje 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew niektórym opiniom osób które miały pecha i są rozczarowane silnikiem 2.0 to jest on też godny polecenia. Silnik mało awaryjny, problem zużywania oleju występuje wyłącznie w silnikach które były serwisowane w trybie Long-life. W pozostałych zużycie oleju jest na takim samym poziomie jak w innych silnikach benzynowych z koncernu VAG. Dlatego akurat z tym silnikiem można szukać auta krajowego, ponieważ serwisy w polsce zalecały wymianę oleju co 15tys. Poza tym ten silnik jest najlepszy do zagazowania, ma wystarczającą moc do normalnej jazdy, jest bardzo elastyczny i najbardziej ekonomiczny ze wszystkich silników w B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem 2.0 ALT ok. 2,5 roku. Jedyny problem jaki wystąpił to padające cewki. Po wymianie cewek innych problemów nie było. Nadmierne zużycie oleju nie występuje- wg mnie ;). Średnio na 10 tys. km dolewam poniżej 1 l oleju. Używam syntetycznego Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 l które podałeś to bardziej chwilowe niż średnie bo średnie obliczać na odcinku 270 km to jak czytanie z fusów, zapewne jechales cały czas za tirem równym gazem 90 i tak wyszło, mój koleś ma 2,8 które napewno mniej pali od 3,0 i w trasie max zszedł do 9 przy emeryckiej jeździe. 7 to pali moje 1,6

I pisze to kolega co jeździ 1.6 :D Szczerze wątpię żeby tobie palił 7 bo przy takiej budzie ten silnik się męczy a mój nie ;p

Bardzo ciężko wam w to uwierzyć a praktycznie żaden z was takiego silnika nie ma a tylko wypowiada się co on tam słyszał :) Proponuję zakupić 3.0 ASN i pojechać w trasę... ludzie DA SIĘ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pali w trasie 7 a ile ma palic ? Obliczalem to na odcinkach 1000-2000 km i cały czas tyle wychodzi, nawet udało mi się żeby spalił 6,5 ale wtedy jechałem 600 km bez Klimy 90 cały czas. Skoro piszesz tak tzn ze muszę sprzedać 1,6 i kupić 3.0 skoro 2 razy większy silnik i pala tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 l które podałeś to bardziej chwilowe niż średnie bo średnie obliczać na odcinku 270 km to jak czytanie z fusów, zapewne jechales cały czas za tirem równym gazem 90 i tak wyszło, mój koleś ma 2,8 które napewno mniej pali od 3,0 i w trasie max zszedł do 9 przy emeryckiej jeździe. 7 to pali moje 1,6

I pisze to kolega co jeździ 1.6 :D Szczerze wątpię żeby tobie palił 7 bo przy takiej budzie ten silnik się męczy a mój nie ;p

Bardzo ciężko wam w to uwierzyć a praktycznie żaden z was takiego silnika nie ma a tylko wypowiada się co on tam słyszał :) Proponuję zakupić 3.0 ASN i pojechać w trasę... ludzie DA SIĘ :)

1,2k rpm i 7 litrów. xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie na temat LPG jest takie że gaz to jest dobry do kuchenek. Ale wiem że jest to spora oszczędność itp, natomiast czytałem kiedyś w A-M czy jakimś innym czasopiśmie że silniki w których na 1 cylinder przypada więcej niż 3 zawory niekoniecznie lubią LPG. Moim zdaniem najlepszymi silnikami do gazu są np: 1.6 8V występujący w oplach itp. Więc 1.8 20V z tego co wiem nie lubi LPG, poza tym pomyśl o zaworach które dostaną po d*pie jak założysz LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie na temat LPG jest takie że gaz to jest dobry do kuchenek. Ale wiem że jest to spora oszczędność itp, natomiast czytałem kiedyś w A-M czy jakimś innym czasopiśmie że silniki w których na 1 cylinder przypada więcej niż 3 zawory niekoniecznie lubią LPG. Moim zdaniem najlepszymi silnikami do gazu są np: 1.6 8V występujący w oplach itp. Więc 1.8 20V z tego co wiem nie lubi LPG, poza tym pomyśl o zaworach które dostaną po d*pie jak założysz LPG.

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie na temat LPG jest takie że gaz to jest dobry do kuchenek. Ale wiem że jest to spora oszczędność itp, natomiast czytałem kiedyś w A-M czy jakimś innym czasopiśmie że silniki w których na 1 cylinder przypada więcej niż 3 zawory niekoniecznie lubią LPG. Moim zdaniem najlepszymi silnikami do gazu są np: 1.6 8V występujący w oplach itp. Więc 1.8 20V z tego co wiem nie lubi LPG, poza tym pomyśl o zaworach które dostaną po d*pie jak założysz LPG.

:facepalm:

co cie tak zmartwiło??? niewiedza...:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...