Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Mój problem wygląda następująco : nie ma ciepłego nawiewu , nawiewy wieją zimnym powietrzem , po nastawieniu na klimatroniku HI wieje leciutko ciepłe , po włączeniu klimy zawsze niezależnie od ustawionej temperatury wieje zimne . Przy zmianie temperatur klapy w nawiewach poruszają się , termostat nowy , płynu chłodniczego prawie MAX . Pomóżcie co może być nie tak . Czy zostało mi tylko płukanie bądź wymiana nagrzewnicy czy jeszcze coś innego może szwankować ?

Opublikowano

jaka temperature ma ciecz chlodnicza? Nagrzewa sie normalnie?

Opublikowano

Tak , z nagrzewaniem nie ma zadnego problemu , weze gorace

Opublikowano

sprawdź jeszcze węże od nagrzewnicy pod maską obok akumulatora czy oba są gorące ale , mi to wygląda na zapchaną nagrzewnice.

Jeśli różnica ich temperatur będzie znacząca to nagrzewnica do płukania .

Jest wiele artykułów na tym forum na temat płukania nagrzewnicy czysta wodą wężem ogrodowym

Opublikowano

Wszystko sprawdzone , nagrzewnica przepłukana - daje radę grzać przez kilka minut i przestaje , więc zostaje wymiana . Pytanie czy w roczniku 99 z Climatronikiem dam radę wymienić nagrzewnicę bez ingerowania w układ klimatyzacji ? Czy nabita , sprawna klima też nie powinna wogóle grzać przy zepsutej nagrzewnicy ?

---------- Post dopisany 12-08-2012 at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany 07-08-2012 at 09:14 ----------

Nikt nie jest w stanie odpowiedź na pytanie ?

Opublikowano

A próbowałeś zrobić nastawy podstawowe klimatyzacji Vagiem? Może masz źle skalibrowane silniczki i w tym jest problem. Cała operacja zajmie ci może z 5min więć warto sprawdzić. Przy okazji sprawdź błędy bo do przeprowadzenia nastaw nie może być żaden zapisany w pamięci sterownika.

Opublikowano

Najprawdopodobniej,albo zablokowana klapa ciepłe-zimne powietrze albo spalony silniczek od tej właśnie klapy.

Opublikowano

Dlatego Vag mu powie co z tym jest. Zablokowany silnik wywala błąd. A jak będzie spalony to nie zrobi nastaw.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Klapa słychać że działa normalnie .

Opublikowano
Wszystko sprawdzone , nagrzewnica przepłukana - daje radę grzać przez kilka minut i przestaje , więc zostaje wymiana . Pytanie czy w roczniku 99 z Climatronikiem dam radę wymienić nagrzewnicę bez ingerowania w układ klimatyzacji ? Czy nabita , sprawna klima też nie powinna wogóle grzać przy zepsutej nagrzewnicy ?

---------- Post dopisany 12-08-2012 at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany 07-08-2012 at 09:14 ----------

Nikt nie jest w stanie odpowiedź na pytanie ?

Nagrzewnica to oddzielny element nie połączony z parownikiem. Osobiście uważam, że wyciąganie nagrzewnicy to ostateczność gdyż problem może być banalny. Najpierw posprawdzaj takie elementy jak korek w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu ma być słyszalny odgłos uchodzącego ciśnienia z układu, brak ciśnienia w układzie świadczy, że nie trzyma zaworek w korku. Może też termostat nie trzyma i nadaje się do wymiany. Przy sprawnym termostacie dolny wąż od chłodnicy ma być zimny. Ponadto przy pomocy VAG-a sprawdź klapki. W zeszłym roku znajomy miał podobne problemy i już mechanik chciał mu wymieniać nagrzewnicę a wystarczyło wypłukać ją i wymienić termostat. Powodzenia

Opublikowano

Problem rozwiązany , nowa nagrzewnica już w samochodzie. Termostat ok , sterowanie ok , klapa i silnik sterowania nią ok , stara nagrzewnica po wyjęciu zapchana kompletnie , jakiś brązowy osad z niej wypływał i waży na oko 5 razy więcej niż stara .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...