Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T - 150km vs. 180km - kilka pytań


mario-S4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko z czego wynika różnica mocy w silniku 1.8T występujący w modelu B5 (wszystkie wątki poświęcone tego typu tematu dotyczą modeli B6 i wzwyż)? Chodzi mi o to co powoduje że jeden ma 150km a drugi 180km. Jest to kwestia komputera, wałków, turbiny??? I chciałbym poznać wasze opinie na temat tych dwóch silników. Oczywiście oba w quattro, który polecacie bardzie i jakieś opinie. Dodam że z czasem zapewne pojawi się jakaś ingerencja w silnik która będzie miała na celu podniesienie jego mocy. pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na duzej turbinie tez mozna ugrac niezle moce ale bazowo lepiej odrazu silnik z s3 zapodac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: Nie słuchaj bzdur, w S3 silnik jest poprzecznie a nie wzdłużnie i ogólnie to prawie ta sama jednostka :wink: turbo jest to same i w 150 i w 180
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie 1.8t w b5 mialy turbo o tej samej wydajnosci. kazdy na ktory sie zdecydujesz bedzie dobry. roznica miedzy 150 a 180KM wynika z softu w sterowniku.

turbo z poprzecznych silnikow 1.8t za zadne skarby nie podejdzie do silnika wzdluznego wiec sugerowanie silnika/osprzetu z s3 jest wprowadzaniem w blad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do wątku i spytam w przypadku tuningu jaki jest sens wstawiania większej turbiny niż K03 do silnika 1.8T skoro jest ona w stanie stabilnie utrzymać ciśnienie na posionie 1Bara, gdzie w silniku typu BAM z audi TT turbina pompuje 0,8bara i wyciska z tego 225KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w BAM jest k04 ale pompuje ona 0,8bara , a tak jak już napisałem k03 daje rade stabilnie utrzymać ciśniene do 1bara.

Pytam bo zastanawiam się nad podniesieniem mocy w moim 1.8t 150KM na około 200+ KM

A wiele osób na forum pisze ze w przypadku podnoszenia mocy w silniku (seryjnym150KM) trzeba zmieniać turbine na k04 , i tu moje pytanie po co skoro k03 jest wystarczająco wydajna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wychodzi na to że wystarczy wymienić sterownik silnika z ajl żeby uzyskać 180koni w aebie, tylko czy podpasuje?:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 180KM w AEB to nie żaden problem, wystarczy tylko wystroić a są autka na forum które mają po 200KM tylko na samym programie. Pytanie jest tylko takie czy K03 wytrzyma długo na takim doładowaniu :whistling: Po to dają w BAM K04 bo jest bardziej wydajna i nie dostaje tak po tyłku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 180KM w AEB to nie żaden problem, wystarczy tylko wystroić a są autka na forum które mają po 200KM tylko na samym programie. Pytanie jest tylko takie czy K03 wytrzyma długo na takim doładowaniu :whistling: Po to dają w BAM K04 bo jest bardziej wydajna i nie dostaje tak po tyłku

Własnie o to mi chodziło , teraz już jest dla mnie wszystko jasne wiec tu nie chodzi o samą wydajność turbiny tylko o to ile to czasu polata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiem jakie są możliwości po chipie, jednak wymiana sterownika jest dużo tańsza. Tylko czy nie jest to zbyt proste żeby było możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki raczej nie są p&p, ja mam 96 i tam są nawet inne wtyczki w porównaniu do 97 wzwyż. Na pewno część będzie pasować ale nie wiem czy będzie to chodzić. Zawsze można wyrwać sterownik ABT :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej nie jest to takie proste, inny jest osprzęt np. przepustnica w aeb sterowna na linkę, a w nowszych to chyba już tylko sterowane elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale wiem że można sterownik z nowszego wsadzić do starszego tylko wiąże się to z wgraniem innego softu, tak robią np w Digitun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJL ma taką samą przepustnice jak AEB na lince

wałek rozrządu na dolocie ma zmienna faze (AEB tego nie ma)

AJL ma cisnienie doładowania 0.8 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie 1.8t w b5 mialy turbo o tej samej wydajnosci. kazdy na ktory sie zdecydujesz bedzie dobry. roznica miedzy 150 a 180KM wynika z softu w sterowniku.

turbo z poprzecznych silnikow 1.8t za zadne skarby nie podejdzie do silnika wzdluznego wiec sugerowanie silnika/osprzetu z s3 jest wprowadzaniem w blad.

czyli niema się co napalać na 180... poza tym z tego co czytam to widzę że spokojnie można przełożyć turbo itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie masz K03 ale zawsze możesz wsadzić K03s i K04 :wink:, fimec, wtryski i pod 250KM można celować na tej ostatniej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...