Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic gubi adaptacje


yaroslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio w samochodzie wymieniałem zawór N75, bo pojawił się bład (17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - -). Samochód został sprawdzony u mechanika, turbina jest okej, wszystko wskazywało na to ze popsuł się zawór to go wymieniliśmy.

Od tamtej pory nie mam już błędów (awarii) na sterowniku - VAG nic nie pokazuje. Natomiast przy ruszaniu zaczęło mi szarpać samochód, podłączyłem komputer okazało się, że trzeba zrobić adaptacje. Przeprowadziłem proces adaptacji zgodnie z wszystkimi wytycznymi z wiki, po nim auto chodziło jak marzenie - przez dwa dni. Potem znowu pojawiło się szarpanie, podłączyłem komputer i znowu okazało się, że wypadła adaptacja. Kolejny raz zrobiłem adaptacje i znowu auto jeździło okej przez dzień/dwa i dzisiaj znowu zaczęło szarpać. Jakieś pomysły o co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniałem razem ze sterownikiem w poprzednia zimę jakoś od tamtej pory przejechałem jakieś 5tysiecy kilometrów. Miałem komunikat na desce o serwisowaniu/przeglądzie, ale go skasowałem - to raczej nie miało nic z tym szarpaniem wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, komunikat serwisowy czy też jego skasowanie nie ma nic wspólnego z szarpaniem.

Po czym wnosisz, że "wypadła" adaptacja? (pomijam póki co fakt, że po zrobieniu nowej było OK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ znowu zaczęło szarpać - o ile to samo świadczy już o zgubionej adaptacji. A tak dodatkowo to w bloku 010 albo 011 pojawiło się ADP RUN (w drugim było ADP OK). Tak jak powiedziałem, kiedy cała procedura adaptacji zostaje przeprowadzona ponownie problem znika i auto nie szarpie już przy ruszaniu / rozpędzaniu. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ znowu zaczęło szarpać - o ile to samo świadczy już o zgubionej adaptacji. A tak dodatkowo to w bloku 010 albo 011 pojawiło się ADP RUN (w drugim było ADP OK). Tak jak powiedziałem, kiedy cała procedura adaptacji zostaje przeprowadzona ponownie problem znika i auto nie szarpie już przy ruszaniu / rozpędzaniu. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi.

Ani szarpanie ani ADP RUN nie jest jednoznacznym wskaźnikiem tego, że brakuje adaptacji - kasując grupę 00 przywracasz układ do ustawień fabrycznych zatem oprócz adaptacji sprzęgieł kasujesz także inne parametry zapisane w pamięci sterownika. Na dzień dobry podłaczenie komputera i analiza bloków pomiarowych zarówno skrzyni jak i silnika.

...odbierz PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...