Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podniesienie doładowania bez programu


haras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zmieniałem turbinę i wstawiłem hybrydę od Karambola. W tym momencie jeszcze długo nie zrobię programu żeby to wystroić z powodu braku funduszy. Teraz turbina dmucha max 0.5 bara a powyżej 4000rpm spada na 0.3. Chcę tymczasowo podnieść doładowanie. Wiem że się tak nie powinno robić ale innego wyjścia na razie nie ma. Wiem że można wstawić większą przepływkę ale to też nie mały koszt. Ma ktoś jakiś opis gdzie wstawić i o jakiej oporności rezystor przed przepływką żeby delikatnie podnieść doładowanie? Chcę tylko uzyskać wartości seryjne doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, nie bardzo się orientuję, ale skoro dołożysz powietrza a paliwa nie to co Ci to da :whistling: po to się robi program :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że ta turbina to hybryda i silnik nie jest pod nią wystrojony i w tym momencie dmucha 0.5 bara do 4000rpm a powyzej 4000rpm dmucha około 0.3 bara. Więc w tym momencie silnik dostaje paliwa tyle ile trzeba a turbina dmucha za mało i chce na razie dojść do wartości fabrycznych, czyli doładowanie 0.6 bara i żeby spadało max do 0.5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro hybryda to znaczy ze ma wyzsza wydajnosc niz seria a tym samym do wtloczenia okreslonej ilosci powietrza potrzebne jest nizsze doladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz blad ze jest za bogata mieszanka ? nie. wiec zostaw tak jak jest zanim uszkodzisz sobie silnik. masz wieksze turbo ktore wtlacza wiecej powietrza do silnika. silnik jest wystrojony na okreslony stosunek paliwa do powietrza. wieksze turbo przy NIZSZYM cisnieniu doladowania wtloczy tyle samo powietrza co mniejsze turbo przy wyzszym cisnieniu. bardziej obrazowo - k03 przy 1bar ~200KM, gt28rs przy 1bar ~250KM. to samo cisnienie a moc wieksza. magia ?

jak zwiekszysz ilosc powietrza nie zwiekszajac ilosci paliwa to jedyne co osiagniesz to wyzsza temperatura w komorach spalania i jezeli silnik sie nie obroni trybem awaryjnym to wypalisz sobie glowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś jest chyba nie tak, bo mam takie błędy:

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low

P0332 - 35-10 - - - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Czujnik spalania stukowego wiem że mam do wymiany, ale jeszcze przed nowym turbo nie mogłem się uporać z tym 00561

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przeplywka zdrowa ? pompa paliwa ? wtryski ? wydech szczelny ? dolot szczelny ? 00561 objawia sie m.in. obnizonym cisnieniem doladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wszystko ok, nie patrz na doładowanie

hybryda bedzie pompowac mniejsze cisnienie ale to nie oznacza że pompuje mniejsza ilosc powietrza

AEB nie ma mapsensora, info do ECU idzie z przepływki

zloguj przepływke i zobacz jakie masz parametry

nie powinny przekroczyc 125 g/s ale nie powinno byc mniej jak 120 g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz remap i wszystko bedzie jak nalezy

u mnie przy 5000 obr/min jest 1.1 bar :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to że ciśnienie przy większych obrotach spada o 0.2 bara nic nie znaczy? Nie powinien być taki duży spadek, ECU powinien chyba utrzymywać stałe ciśnienie . Jeśli tyle samo powietrza wpada to by wynikało że na seryjnej turbinie mam 0.6 bara a na hybrydzie 0.5 bara, na fabrycznej spadało do 0.55 bara a na tej spada do niecałego 0.3 bara? Coś tu mi się nie kalkuluje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Cisnienie mniejsze ale objetosc powietrza wieksza Czytaj ze zrozumieniem. Bez remapu sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, to wszystko już mi wyjaśniliście, po prostu nie wiedziałem że jest tak że większa turbina większa objętość, wydawało mi się że jak dolot nie zmieniony to objętość (obszar gdzie powietrze się znajduje) się nie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Haras, w fizyce jest dział "TERMODYNAMIKA"

poczytaj a na pewno zrozumiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wierze wam na słowo, więcej w tym siedzicie niż ja na pewno :) Czyli z tego co mam rozumieć mam teoretycznie tyle mocy ile powinno być w serii przy takim ciśnieniu jakie mam teraz. Więc czekam na lepsze czasy i robię program :) Zna ktoś fabrykę mocy w Lublinie? Może ktoś coś o nich powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hola hola. nikt przy zdrowych zmyslach nie podejmie sie modyfikacji auta ktore ma powazne problemy. najpierw zdiagnozuj przyczyne 00561, usun problem i dopiero wtedy bedziesz mogl zrobic program ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tym sterownikiem jest problem, nie każdy chce to robić. Ja słyszałem tylko o jednym, w Tarnowskich Górach Digitun :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...