Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to uszczelka pod głowicą?


Blachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu zauważyłem na silniku miejsce spocone olejem (kolejne już zresztą :thumbdown: - wcześniej np. uszczelka pod pokrywą zaworów, jak widać uszczelki nie poradziły sobie z przejściem na full syntetyk... :gwizd: ).

Zamieszczam zdjęcie tego miejsca:

http://img152.imageshack.us/img152/8529/66152022.jpg

Czy to jest uszczelka pod głowicą, czy może się mylę?? Za wszelkie sugestie byłbym wdzięczny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli jest to olej (a nie płyn), to co może być nie tak? Oczywiście nie pytam o puszczającą uszczelkę... W sumie to nie sprawdzałem tego miejsca dokładnie np. dotykając palcem (wtedy wiedziałbym na 100% czy to olej), ale patrząc na to wzrokowo, to skojarzył mi się ten ślad pocenia właśnie z olejem... Za jakiś czas sprawdzę dokładniej co to jest...

Więc czeka mnie teraz wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie itd ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, też myślałem... :kwasny: Ale wolałem się upewnić. Ehh zamiast inwestować $ w modyfikacje auta, to muszę najpierw je doprowadzić do ładu... :wallbash: Ale wszystko z czasem się ogarnie i będzie git :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, zanim się zacznie coś zmieniać w aucie najlepiej zrobić wszystko co seryjne i najważniejsze. wiem po sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :thumbup1: Ale auta nie planuję w najbliższym czasie sprzedawać, więc mogę w nie inwestować. Na razie prócz rozrządu, oleju, filtrów, gumowej rurki - kolana odchodzącego od Intercoolera, uszczelki pod pokrywę zaworów, będę musiał uporać się jeszcze z uszczelką pod głowicą, gumową rurą - kolanem odchodzącą od turbo do IC, egr-em, do tego jeszcze korekcje na jednym z wtrysków są nie zbyt ciekawe (ok -1.9) - pewnie wtrysk nadaje się do wymiany... Tak więc trochę tego jest :facepalm:

Gdy się z tym uporam będziemy modzić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na 99% jestem pewny że to jest "świeże" zapocenie. Gdy kupiłem auto silnik był suchy, nie było widać szczególnych śladów pocenia olejem itd. Dopiero po wymianie oleju na full syntetyk motula (poprzedni właściciel jeździł na pół syntetyku castrola) zaczęły się problemy... :kwasny: Jak widać uszczelki nie dały rady, np. pod pokrywą zaworów, pod głowicą, przy egr, odma też wywala dużo syfu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym takie jedno "ale". W okolicy tego miejsca jest krociec z termostatem. A płyn chlodniczy tez jest trochę tłusty. Mógłby podobne plamy zostawić. Może wyczysc silnik najlepiej myjka podcisnieniem , ale z gorąca woda - od biedy mozesz normalnie wymyc i przedmuchac powietrzem i obserwować czy sie coś znów pojawi i skąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc postaram się umyć to miejsce i będę obserwował dalszy rozwój sytuacji... Dostęp jest dość marny... Od czego są te dwie wtyczki między tymi dwoma strzałkami? Można je wyjąć na czas czyszczenia tego miejsca szmatką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Czy jednak moje obawy są bezpodstawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich anomaliach mówisz? Ślady oleju w płynie chłodniczym? Tudzież odwrotnie? Jak się jeszcze upewnić że uszczelka jest do wymiany w 100%??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/

Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/

Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko

Widzę po zdjęciach, że sprawa wyglądała podobnie jak u mnie. Czyściłeś samą szmatką, czy używałeś jakiś środków do mycia silnika, wody pod ciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Czy jednak moje obawy są bezpodstawne?

Jak sie boisz to owiń reklamówka alternator. Jak umyjesz silnik nic Ci się nie stanie z elektryka, potem zapal silnik niech sobie chodzi na jałowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/

Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko

Widzę po zdjęciach, że sprawa wyglądała podobnie jak u mnie. Czyściłeś samą szmatką, czy używałeś jakiś środków do mycia silnika, wody pod ciśnieniem?

małym pędzelkiem z odrobiną benzyny i szmatką do sucha,na razie nie widać żadnych wycieków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie :wink: w weekend pobawię się co nie co z czyszczeniem. Później zobaczymy co z tego wyniknie, czy olej wróci czy będzie sucho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...