Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opis problemu plus kody błędów. Proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy proszę o chwilę refleksji nad moim problemem, opiszę od początku,

Po uruchomieniu silnika bardzo często mam takie objawy że miga wykrzyknik, i piszczy (3x) potem wszystko (prawie) działa ok,

Częsta diagnoza że to akumulator, diagnozy potwierdziła awaria alternatora, panowie jednak naprawili i sprawdzili akumulator - więc bateria dobra,

wykrzyknik wciąż krzyczy.

Czasem podczas jazdy zapala się ikona esp i abs, abs nie działa. Sytuacja wraca do normy po ponownym uruchomieniu silnika.

Podłączyłem polskiego vaga 4.9 (tylko go "odpalę" na moim kablu), były takie błędy:

532 Napięcie zasilania

sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY

1435 Czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym - G201

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

po skasowaniu podczas diagnozy już się nie pojawiły.

Nie znam się na tym vagu ale jak wziąłem test wyjść to podczas

pierwszego testu: 33280 - (miga abs) - nieznany kod błędu

przy drugim : 65535 - dał mi komunikat: uszkodzony moduł sterujący

z ciekawości "zbadałem silnik":

Magistrala CAN ABS - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Dziwnym objawem jest również lekki stuk w pedale hamulca podczas uruchamiania silnika.

Dodam że, samochód kupiłem z wodą w podszybiu i serwo poszło do wymiany (wsadziłem dokładnie takie samo)

poniżej to co pokazał vag wersja Shareware

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 4529

Software Coding: 04255

2 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Dziękuję za zainteresowanie i z góry dziękuje za bezcenne wskazówki.

Dzisiaj znów podpiąłem kompa, wyskoczył błąd czujnika ciśnienia (niestety nie pamietam kodu)

i powtorzyl sie blad uszkodzonego modulu sterujacego (cos o internal memory error)

przepraszam ze tak z glowy ale po uspieniu kompa mi sie nie podniosl a nie zapisalem pliku z bledami.

I jeszcze nie wkakuja polskie znaki:/

Pozdrawiam

Opublikowano

podmień czujnik,sprawdz wtykę sterownika ABS-u a może i sam sterownik się pier**l... .

Opublikowano

Czujnik raczej nie, zmieniałem serwo ze zbiornikiem (woda w podszybiu była jak kupiłem), a czujnik chyba w zbiorniku jest?

wtyka też dobrze siedzi.

Sam moduł da się wymienić czy tylko razem z pompą?

Opublikowano

sterownik sam też wymienisz a czujnik jest w pompie ABS-u w aluminiowym korpusie.

Opublikowano
sterownik sam też wymienisz a czujnik jest w pompie ABS-u w aluminiowym korpusie.

Kolego poczytałem trochę i piszą że można to naprawić samemu, przez poprawę zimnych lutów, myślisz że to może być to?

Opublikowano

na początek przeczyść wtykę i konektory sterownika i podmień ten czujnik, a jak poczytałeś o naprawie to zapewne wiesz jak się go otwiera i co tam jest i jakiej grubości do lutowania.

Opublikowano

alu korpus ABS-u do niego przykręcony jest też ster.ABS-u

Opublikowano

Dzięki kolego, jutro sprawdzę połączenia, potem zajrzę do tego modułu,

Czy po wymontowaniu tej płytki można autem jeździć?

Opublikowano

można, oczywiście brak ABS,ESP,EDS i komunikaty na FIS-e i przy wyjmowaniu nie porozpier...cewek czy elektromagnesów jak zwał tak zwał.

Opublikowano

zapomniałem napisać, że usterka pojawia się przy hamowaniu lub podczas stania na światłach. W trasie (ok 100 km) potrafi się nie uaktywnić.

---------- Post dopisany at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany at 23:10 ----------

można, oczywiście brak ABS,ESP,EDS i komunikaty na FIS-e i przy wyjmowaniu nie porozpier...cewek czy elektromagnesów jak zwał tak zwał.

Dzięki wielkie kolego, powiedz mi jeszcze czy żeby się poruszać autem po wyjęciu płytki trzeba zamontować obudowę tej płytki do korpusu? Pytam na wypadek jakby się nie udało z lutowaniem:)

Opublikowano

6 śrubek + wtyka i wyjmujesz cały sterownik czyli obudowa z płytką w środku i nic nie montujesz.

Opublikowano

Nie udało się polutować:) jakie sterowniki pasują do pompy 8E0 614 517?

---------- Post dopisany 04-07-2012 at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany 29-06-2012 at 16:39 ----------

Koledzy, kupiłem pompę o numerach jak wyżej w komplecie ze sterownikiem (na moim niestety nie było oznaczeń), przyjrzałem się dokładnie i wydaje się być identyczny. zamontowałem sterownik i teraz trzeba go przeprogramować i tu prośba do Was.

Jak zaprogramować sterownik? mam polskiego vaga 4.9, daje mi takie błędy:

1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

778 Czujnik kąta skrętu-G85

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

ten vag tego nie ogarnie Zaloguj

Uwaga # 1 : Po zalogowaniu została przeprowadzona musisz recode modułu sterującego.

Uwaga # 2 : Special Zaloguj 09399 służy do BFB Engine 1LT Hamulce i Multitronic.

Uwaga # 3 : Kody PR (np. 1LJ) można znaleźć w pobliżu naklejki oraz koło zapasowe. Kliknij ten link, aby zobaczyć przykład naklejki,

? 0 xxx : Podwozie

9 = Audi A4

0x xx? : Hamulce

2 = Brembo 17 "(PR-1LJ)

3 = FN3 16 "(PR-1LT/1LF)

4 = HP2 16 "(PR-1LX)

FNR 4 = 16 "(PR-1LA/1LG)

5 = FN3 15 "(PR-1LB/1LE)

6 = C54 (PR-1LZ)

0xx x? : Silnik

5 = 4 / 6 Cyl. Olej napędowy

7 = 4 / 5 Cyl. Benzyna

9 = 6 / 8 Cyl. Benzyna

0xxx? : Przekazanie

5 Manual =

7 = Automatyczny (5HP19, 5HP24, OS4, OS5)

9 = Multitronic (01J, CVT)

Kodowanie

Uwaga # 1 : Kodowanie jest akceptowane po określonym logowanie zostało przeprowadzone.

Uwaga # 2 : Po udanej kodowania kąt skrętu czujnik ustawienia podstawowego musi być przeprowadzone.

Uwaga # 3 : Special Kodowanie 04499 służy do BFB Engine 1LT Hamulce i Multitronic.

Uwaga # 4 : Kody PR (np. 1LJ) można znaleźć w pobliżu naklejki oraz koło zapasowe. Kliknij ten link, aby zobaczyć przykład naklejki,

? 0 xxx : Podwozie

4 = Audi A4

0x xx? : Hamulce

1 = C54 (PR-1LZ)

2 = FN3 15 "(PR-1LB/1LE)

3 = HP2 16 "(PR-1LX)

FNR 3 = 16 "(PR-1LG)

4 = FN3 16 "(PR-1LT/1LF)

5 = Brembo 17 "(PR-1LJ)

0xx x? : Silnik

5 = 4 / 6 Cyl. Olej napędowy

7 = 4 / 5 Cyl. Benzyna

9 = 6 / 8 Cyl. Benzyna

0xxx? : Przekazanie

5 Manual =

7 = Automatyczny (5HP19, 5HP24, OS4, OS5)

9 = Multitronic (01J, CVT)

Podstawowe ustawienia

Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) Kalibracja

Uwaga : Upewnij się, że powyżej Login i Kodowania zostały wykonane pomyślnie, przed przystąpieniem.

Zakres pomiarowy [. Blocks - 08]

Grupa 005 Pole 1 (czujnik kąta skrętu-G85-)

Skręć kierownicą, co najmniej 30 ° w lewo iz powrotem prosto.

Specyfikacja: 0.0 °

Tolerancja (po prostej): ± 5,0 °

[Gotowe, powrót]

[Zaloguj - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[ustawienia podstawowe - 04]

Grupa 001

[idź!]

[Gotowe, powrót]

[Kody błędów - 02]

Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.

[Gotowe, powrót]

[Zamknij Co

Opublikowano

Dzięki kolego, ja też tego nie ogarniam, ale jak miałbym odpowiedni kabel i program to pewnie bym rozgryzł.

Vag 311.2 da radę? Tylko te dwa udało mi się uruchomić na moim kablu. Najgorzej że Virtualbox mi padł i muszę wszystko stawiać od początku:(

Czy ktoś z Lublina, Biłgoraja, Zamościa lub okolic mógłby mi pomóc?

Pozdrawiam

Opublikowano

311.2 da radę ale pełna wersja,trzeba było spisać kodowanie ze starego sterownika.

Opublikowano

Kolego @krzysiekml, dzięki za wskazówki, nie wiedziałem, że to będzie potrzebne, niezłym fartem kody zapisały się przy kopiowaniu logów:

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 4529 - ta ostatnia liczba jest chyba inna w nowym urządzeniu. Jeszcze to sprawdzę.

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00186

Robię taką procedurę: w vag311.2 loguje się na 09399, potem recode i wpisuje te dwa kody i ok, następuje ponowne wczytanie parametrów urządzenia ale kod i WCS są znów na 00000.

---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:13 ----------

Już chyba czaję:

Loguję się kodem 09555 i koduję 04255?

Opublikowano

4=a4, jak heble masz takie to 2,jak diesel to 5,jak manual to 5 ,czyli tak piszesz i kalibracja g85.

Opublikowano

Kolego proszę o jeszcze jedną radę.

Loguję się 09555

koduje 04255

w statusie pokazuje mi te kody - już jakiś postęp:)

wtedy klikam w [block 08] i mam to:

707kie.jpg

kręcę kierownicą ale nic się nie zmienia.

potem loguję się na 40168 i tracę łączność ze sterownikiem.

Co robię źle?

---------- Post dopisany 09-07-2012 at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2012 at 21:12 ----------

Ponawiam pytanie:

loguję się na 09555 - ok

koduję 04255 - ok

loguje się na 40168 i wisi

Czy to może być wina interface po usb a nie po com? czy wina starego programu? (vag3.11.2) czy sterownik zje...ny?

Już mnie szlag trafia:/

---------- Post dopisany 11-07-2012 at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2012 at 17:24 ----------

Byłem dzisiaj u jednego magika w Lublinie, widać że facet się zna. Zakodował sterownik ale jest problem z zakodowaniem taśmy od sterownika konta skrętu kierownicy. Prawdopodobnie kupiłem nie taki sterownik. Czy ktoś może mi pomóc w dopasowaniu sterownika po numerze vin?

Opublikowano

podaj nr.starego sterownika i tego co nabyłeś,Q czy ośka? i jakie błędy vag pokazuje w sterowniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...