przemko201 Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 witam mam male pytanie ostatnio w swojej niuni zauwazylem dziwne szarpanie przy ruszaniu ale zeby bylo ciekawiej jak silnik jest zimny i molo w miesice jezdzony to jest ok, ale tylko dam mu w d... postoje na swiatlach zaczyba szarpac przy rusznaiu - mniej wiecej podskoki szprzeglo zawsze bralo i bierze na gorze poczytalem trorszke na forum i tak wlasnie ma byc prosze o diagnoze wstepna przed mechanikim i w jaki sposob wymienia sie spzeglo i dwumas co trzea wymontowac pozdro
kmiecic26 Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 witam Cię przemko 201. Dołączam się do wątku ,gdyż mam podobny problem, dokładnie taki jak Ty i żaden mechanik nie może mi doradzić co tak naprawdę jest tego przyczyną. Opinie na temat kończącego się sprzęgła są podzielone,jedni mówią ze jezeli sprzęgło nie ślizga to nie ma co go ruszać, natomiast to szarpanie jest denerwujące. Na forum też przejrzałem temat i nie znalazłem odpowiedzi. Może teraz ktoś przeczyta ten temat i coś doradzi ,będę bardzo wdzieczny Pozdrawiam Kmicic
rookie Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Panowie mam to samo co wy i wiem jaka jest tego przyczyna. Winowajcą jest docisk sprzęgła. W związku z tym, radzę wam wymienić komplet sprzęgła, bo starczy wtedy na 100 tys. km U mnie też szarpie na rozgrzanym sprzęgle. Na trasie tego nie ma. Sama tarcza też się nie ślizga. Biegi wysprzęgla, ale na jedynce w mieście idzie się wk$%&!ć. KOMPLET SACHS kosztuje 590 zł z przesyłką 614zł, wymiana u mechanika 300zł. Wiem bo sam wymieniam w piątek. [br]Dopisany: 21 Maj 2008, 12:18 _________________________________________________komplet czyli łożysko sprzęgła, docisk sprzęgła i tarcza sprzęgła
Wihajster Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Panowie mam to samo co wy i wiem jaka jest tego przyczyna. Winowajcą jest docisk sprzęgła. W związku z tym, radzę wam wymienić komplet sprzęgła, bo starczy wtedy na 100 tys. km U mnie też szarpie na rozgrzanym sprzęgle. Na trasie tego nie ma. Sama tarcza też się nie ślizga. Biegi wysprzęgla, ale na jedynce w mieście idzie się wk$%&!ć. KOMPLET SACHS kosztuje 590 zł z przesyłką 614zł, wymiana u mechanika 300zł. Wiem bo sam wymieniam w piątek. [br]Dopisany: 21 Maj 2008, 12:18 _________________________________________________komplet czyli łożysko sprzęgła, docisk sprzęgła i tarcza sprzęgła wiec po wymianie napisz czy sie poprawilo i pozostanie dla potomnych
Nosfer Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Wymiana 300, mi krzyknął 450-500.. Ale to zależy od mechanika - może coś jeszcze u niego wytarguje - wkońcu za całość zapłacę ponad 1000zł.
rookie Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Napiszę, miałem dzisiaj wymieniać, ale znajomy mechanik jeszcze Vito nie skończył. Pozdro
przemko201 Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Opublikowano 23 Maja 2008 ok dzieki za sugestie narazie jeszcze pojezdze na tym sprzegle i zobaczymy co dalej pozdro
kmiecic26 Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 Dzięki za radę . Jak wymienisz to sprzęgło to koniecznie napisz i czy dwumas masz w porządku,jaki przebieg. Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o odpowiedz po wymianie
mystake Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 panowie ja generalnie stawiam na kolo dwumasowe dlaczego to proste jesli docisk jest wywalony to nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply piszecie ze na trasie jest spoko bo tak bedzie a dlaczego na kole masowym powstaja tak zawane wilki tzn przegrzania punktowe jak wiadomo przy starcie auta kolo zaczyna sie krecic pomalutku wiec tarcza i doscisk wylapie te miejsca gdzie nie kleji tarczy natomiast jak jedziesz szybko to nie ma takiej mozliwosci moge sie zalozyc ze jak ruszacie z gorki to jest spoko problem sie zaczyna jak ruszasz pod gorke jest jeszcze jedna opcja ale to sie rzadko zdarza jesli jest peknieta sprezyna w tarczy sprzeglowej beda podobne objawy pozdrawiam
rookie Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Jestem po wymianie, UWAGA WYNIKI: 1. Sprzęgło chodzi teraz delikatnie jak ciasto 2. Zniknęło lekkie bicie na pedale sprzęgła przy lekkim naciśnięciu pedału 3. Wysprzęgla tak precyzyjnie, że trudno wyczuć w którym momencie bierze silnik [po prostu dzieje sie to płynnie] OGLĘDZINY koła DWU MASOWEGO: - powierzchnia bez wyszczerbień przemyta spirytusem STARE SPRZĘGŁO: - łożysko wyciskowe z produktami korozji - widoczne ślady zużycia łożyska [grube wyżłobienie od strony przylegającej do docisku] - luźne sprężyny tłumiące tarczy sprzęgła Docisk: - na pierwszy rzut oka wygląda ok, ale trzeba by sprawdzić bicie na specjalnym urządzeniu Pozdrawiam[br]Dopisany: 24 Maj 2008, 08:42 _________________________________________________ZNIKNęłO SZARPANIE NA JEDYNCE!!!
Wihajster Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 czyli mamy odpowiedz ze dwumas w porzadku a pomaga wymiana kompletnego sprzegła
rookie Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Co więcej, sprężyny tłumiące od strony docisku były dosłownie przeszlifowane w paru miejscach. Ktoś mnie pytał o przebieg, a więc mówię 213 tys. km z książką pozdro
kmiecic26 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Witam Dzięki za wyczerpującą odpowiedz,mamy więc problem rozwiązany. Pozdrawiam Kmicic26
Nosfer Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 przemo - powiedzialbyś jeszcze ile zaplaciłeś za wymianę sprzęgła. Ja w tym tygodniu jade, ale jak pisalem krzyczy ok 500zł... Ps. U mnie sprzęgło do wymiany po 204 tyś
przemko201 Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Opublikowano 24 Maja 2008 ja jeszcze nie wymieniam dopiero koledzy zdiagnozowali i przymierzam sie sprzeglo komplet sasch okolo 600 zl i wymiana wedle uznania mechanika od 300 -500 tylko nie wiem czy nie wymienic calosci moj ma przejechane 215 tys pozdro
przema Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Witam serdecznie!U mojego kolegi również występowało szarpanie podczas ruszania,a przyczyną był brudny/zasmolony/ zawór EGR.Powodowało to jego zacinanie i nie było płynnej jazdy. Pozdrawiam
Nosfer Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 tylko nie wiem czy nie wymienic calosci moj ma przejechane 215 tys Co masz na myśli przez "całość"? Razem z zamachem ? Ja po konsultacji zdecydowałem się na sprzęgło LUK-a, wychodzi z tej samej fabryki co Sachs a jest troche tańsze. Często np. sprzęgło Sachs-a przyjeżdża w pudełku od LUK-a i na odwrót. Ale twoj wybór, na moją decyzję miało wpływ też to że musiałem kupić też komplet wahaczy, rozrząd, przeguby Więc się trochę przytrząsnąłem z kasą W tym tygodniu wymieniam..
rookie Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 ale jak wyjedziesz nią to jak z salonu, wszystko nówka:)
Nosfer Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Hehe no tak. I portfel jak nowy - czyściutki !!
Klima Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Dzisiaj w swojej audi na trasie zauważyłem szarpanie, ale nie ma tego przy starcie dopiero jak przekroczę 3tys i powyżej 3 biegu. Przy ostrym przyśpieszaniu coś przeskakuje jakby przegub bo już są zużyte ale nie wiem czy to to może ktoś miał podobnie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się