Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy i wiskozy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanko, wymieniał ktoś pompę wody i wiskoze bez ściągania przodu w AFN-ie? Poszła mi wiskoza i chciałbym wymienić też pompę :)

Tak patrzyłem i jak ściągnę alternator to jest dość fajne dojście do niej, tylko nie wiem czy wyjdzie na tyle z bloku żeby ją wyjąć, robił ktoś podobny eksperyment? :)

Opublikowano

da radę wyjąć pompę wody bez rozbierania przodu i rozrządu, ale musisz wyjąć pompę wody z całą tą obudową przykręcaną do bloku silnika

Opublikowano

ale to się wiąże z wymontowanie wielu innych podzespołów a ja mówię o wymontowaniu samej pompy i sprzęgła...

Opublikowano

no to nie ma innej opcji, rozrząd zasłania 1 śrubę od pompy wody, albo rozbierasz przód i rozrząd, albo wykręcasz pompę wody z obudową

Opublikowano

Witam, tez przymiezam sie do wymiany wiskozy i ciekawy jestem czy to wyjdzie bez demontazu przodu? Jedno juz wiem na pewno chcac wyjac alternator musisz przod odkrecic przynajmniej w polozenie serwisowe. Tez mam AFN i jedna sruba od alternatora nie wyjdzie bez tego :-(.

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

gosc 2500. alternator da sie wyjac bez rozkrecania przodu , nawet w polozenie serwisowe na forum bylo to juz kilka razy opisane . sam tez to robilem i nic nie rozkrecalem

Opublikowano
no to nie ma innej opcji, rozrząd zasłania 1 śrubę od pompy wody, albo rozbierasz przód i rozrząd, albo wykręcasz pompę wody z obudową

Ja sobie nie przypominam, żebym musiał dotykać rozrząd wymieniając pompę (a już mi się zdarzyły dwie między wymiany - między rozrządem oczywiście). Nie mniej bez ściągania przodu może być to dość trudne, ja tego nie próbowałem gdyż mimo wszystko rozebranie przodu nie jest aż tak czasochłonne. Co do VISCO da się ją wymienić bez ściągania przodu, musisz ją tylko sobie ładnie zblokować z przodu za koło pasowe najlepiej kluczem (a'la do szlifierki tyle, że o większej średnicy - ja taki sobie dorabiałem) a od tyłu trzeba pokręcić kluczem ampulowym)

Co do wyjęcia alternatora to już w ogóle nie ma żadnego problemu. W lewym uchwycie do którego jest przykręcany alternator (stojąc twarzą do samochodu) jest specjalne wyfrezowanie, które po wykręceniu owej śruby pozwala na jego wyjęcie bez wyciągania do końca śruby (ok 2cm), zaś śruba z prawej strony wychodzi bez problemu.

Opublikowano

Do wymiany pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu - przynajmniej w AFNie. Warto jednak zdjąć przód ze względu na wygodę pracy.

Opublikowano

krzysztof61 - nie wiem w o jakim modelu mówisz ale w moim AFN-ie nie ma opcji demontażu alternatora bez położenia serwisowego. Brakuje 2-3cm żeby wyjąć jedną ze śrub alternatora i konieczne jest odchylenie przodu.

:) Inaczej nie da rady -niestety

Pozdrawiam

Opublikowano
krzysztof61 - nie wiem w o jakim modelu mówisz ale w moim AFN-ie nie ma opcji demontażu alternatora bez położenia serwisowego. Brakuje 2-3cm żeby wyjąć jedną ze śrub alternatora i konieczne jest odchylenie przodu.

:) Inaczej nie da rady -niestety

Pozdrawiam

Niestety nie rozumiem o czy mówisz, bo w wyjęciu alternatora nie przeszkadza przód samochodu tylko VISCO (samo nawet całkowite zdjęcie przodu nie daje nic, chyba, że następnie wykręcisz VISCO), w którym nota bene w dwóch miejscach zdaje się jest przerwa w żebrowaniu, że ta śruba trochę głębiej wejdzie (ta od strony silnika) i to jest wystarczające aby go wyjąć bo jak już wspomniałem w uchwycie do którego alternator jest przykręcony jest specjalne frezowanie (tej śruby się do końca nie wyjmuje). No chyba, że mówisz o AFNnie wzdłużnie położonym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...