Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z nagłym hamowaniem. Nie staje momentalnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym się doradzić. Obecnie mam taki problem. Kiedy chce zahamować ostro, wciskam z całej siły szybko hamulec, auto zamiast stanąć dęba to powoli płynnie hamuje. Zauważyłem też że jak nacisnę w krótkim odstępie czasu hamulec każdy następny raz jest coraz słabszy. Ciężko mi zahamować z piskiem. Musze mocno wciskać pedał. Przeglądałem forum i z objaw wynika że może być do wymiany vacum pompa czy jakoś tak. Gdy jadę jakiś czas na hamulcu (np do świateł) i wcisnę mocniej hamulec to samochód hamuje dużo mocniej ale to jeszcze nie jest to.

Ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe i wydaje mi się że ten problem się pogłębił po wymianie.

Dziwna jest sprawa też ze zbiorniczkiem hamulcowym. Cały czas (nawet po wymianie klocków i tarcz) utrzymuje się w nim jeden poziom. Zaglądałem do zbiorniczka i nie mogę odnaleźć oznaczeń min i max. Zbiorniczek jest prawie że pełny i jest zalane to sitko. Czy nie jest tego płynu hamulcowego za dużo? A może spróbować odpowietrzyć hamulce? próbowałem przez vag odpowietrzać ale chyba w moim modelu nie jest ta opcja dostępna ponieważ wchodząc w Vag według instrukcji nie mam tych podstawowych nastawów.

Opublikowano

Jaki masz model auta?

Uzupełnij profil.

W B5 na łączeniu zbiornika (część górna i dolna) jest poziom między maks a min.

Opublikowano

w temacie podałem AVB B6. Ale czy to możliwe że jak jest za dużo płynu to są takie dziwne objawy hamowania ? Jeżeli granica jest gdzieś na zgrzaniu zbiorniczka to mam za dużo. Ale u mnie tam nie ma oznaczeń. Może ktoś powiedzieć jak to jest w A4 B6 AVB ?

Opublikowano

najpierw kolego napisz jaki masz model jaki rok.

jak masz B5 i niemasz ESP to nieodpowietrzysz vagiem.

jak byś miał zapowietzrony to każde kolejne naciśnięcie pedał był by wyższy a za pierwszym razem wpadał by głęboko.

ja ze swoimi hamulcami walczyłem trzy lata i wymienniłem wszystko oprucz pompy ABS-u i niestety hamulce są jak były tępe, ale u mnie jest ta różnica że raz hamuje słabiej a czasem (rzadko kiedy ale się zdarza że mocniej wtedy czuć tak jak by tył auta przysiadał) a ogólnie mam wrażenie że hamuje tylko przód.

Ja już odpuściłem bo niemam pojęcia co to może być( zresztą mechanicy też ).

wymieniłem nawet po dwa komplety tarcz i klocków i dalej to samo.

Może u ciebie być ten sam obiaw?

Opublikowano

No ale w temacie napisałem B6 rocznik to jest 2002 :) ok uzupełnie profil.

Właśnie tak mam. Jak stoję na światłach na hamulcu to on wpada tak do połowy. Potem każde naciśnięcie łapie coraz wyżej i słabiej. Hamulec robi się twardy i mało efektowny. Mam ESP i pewnie dlatego się Vagiem nie da odpowietrzyć. CZyli muszę po kumpla zadzwonić i na kanał wjechać i próbować odpowietrzyć. A co z tym poziomem płynu w zbiorniczku ktoś wie ile go powinno być w B6 ??

Opublikowano

w B6 powinno się dać odpowietrzyć wagiem nawet jak niema ESP.

Ale jak każde kolejne naciśnięcie powoduje ci podniesienie pedału a po chwili opadnięcie to wskazywało by na słabo działającą pompę Vacum.

Najlepiej podpiąć manometr i sprawdzić powinno być w okolicach -1 atm.

możesz też sprawdzić przewód pomiędzy serwem i pompką i gumowy łącznik w ścianie grodziowej.

Opublikowano

W AVB 101 KM sa niestety słabe hamulce 280/245 mm ....i raczej dęba nie stają przy nagłym hamowaniu .

Opublikowano

no ale wchodziłem w te nastawy i nie mam tego bloku. A może spróbować odpowietrzyć tymi wentylkami na szczękach hamulcowych? nic to nie da ?

280 przednia tarcza, racja

Auto trochę waży to czy oni nie potrafią dobrać hamulców do wagi? To nie jest ani fiat ani ani matiz by robić układ hamulcowy na odwal....

Napisze mi ktoś jak z tym poziomem płynu hamulcowego w B6 powinno być ?

A może jak sie dotrą nowe tarcze to hamowanie się poprawi ?

Opublikowano

Jeśli wymieniałeś tarcze i klocki to przez jakiś czas będziesz miał słabsze hamowanie, poczekaj aż się ułożą (co najmniej 300 km). Jeśli się nie poprawi to będziesz szukał przyczyny? Przed wymianą było w miarę ok?

Opublikowano

nie było ok ale było lepiej :) Twoje sformułowanie "w miarę ok" najlepiej oddaje sprawność moich hamulców przed wymianą tarcz :) A możesz mi powiedzieć ile powinno być tego płynu w zbiorniczku bo nie mam oznaczeń? i czy odpowietrzanie ręczne może przynieść jakiś efekt ?

Opublikowano

jak najbardziej możesz odpowietrzyć poprzez odpowietrzniki na zaciskach.

a co do płynu jak byś miał zamało to zapaliła by ci się kontrolka na desce, więc to na pewno nie jest powód.

A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?

Opublikowano

ups.... nie wymieniałem śmigam dwa lata i od zakupu nie zmieniałem .... może zacznę od wymiany płynu i od odpowietrzenia...

Z tego co czytam:

"

Okres Czynności

Co 24 miesięcy Dodatkowo do przeglądu podstawowego:

– Płyn hamulcowy: wymienić

"

Dobra to ja najpierw wymienię płyn bo całkowicie zapomniałem o wymianie potem zobaczymy co dalej się dzieje.

Dzięki za pomoc

Opublikowano

sorry za OT ale druga część tematu mnie powaliła na kolana :polew:

Opublikowano

1. np w zbiorniku na płyn chłodniczy miarka znajduje się w środku

DSC_0146.jpg

A tak owej nie ma w zbiorniczku na płyn hamulcowy, zbirniczek jest obudowany plastikiem i trochę dziwne dla mnie było to że miarki będą na boku a nie w środku ponieważ dostęp by był utrudniony

DSC_0147.jpg

2. aby zobaczyć tą miarkę trzeba zdjąć osłonę od akumulatora, odchylić obudowę podszybia i przyświecić lampką.

DSC_0148.jpg

Opublikowano

wymiana płynu i odpowietrzanie pomogło?

Opublikowano

i jak tam wymiana płynu i odpowietrzenie pomogło czy jednak wymiana serwa vacum???????????????? daj odp sebastiank1 bo tu dużo osób zainteresowanych tematem :)

---------- Post dopisany 12-02-2013 at 08:39 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 20:46 ----------

Dobra odpowiem sobie sam :) niestety u mnie była pompa Vacum, mam starą pompę na której poluzował się przewód podciśnienia i przez to słabo hamowało, mój mechanik usunął nieszczelność i hamuje już jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...