wicio82 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 witam, mam 2 AJMy w tym jeden anglik z tego samego roku itp. Jednak roznia sie rozrzady. Pasek grubosc taka sama tylko ze w angliku nie ma osobnego tego podluznego napinacza i rolka ta mala prowadzaca jest grubsza. Patrzac na oba jednoczesnie to widac jakby oba rozwiazania pasowaly do tego i tego bo sa otwory w silniku dodatkowe. Czy napewno podejdzie? ---------- Post dopisany 09-07-2012 at 15:31 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2012 at 10:17 ---------- dzis znalazlem oznaczenie AWX napisane recznie na pokrywie zaworow z tego anglika a w papierach AJM to mnie zmylilo. Czym sie rozni AWX ktorego wlozylem zamiast AJMa? tylko tym rozrzadem ze w AWX nie ma napinacza hydraulicznego jako oddzielna czesc?
danu44 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 dzis znalazlem oznaczenie AWX napisane recznie na pokrywie zaworow z tego anglika a w papierach AJM to mnie zmylilo. Czym sie rozni AWX ktorego wlozylem zamiast AJMa? tylko tym rozrzadem ze w AWX nie ma napinacza hydraulicznego jako oddzielna czesc? Napis reczny na pokrywie zaworow jeszcze o niczym nie swiadczy... Ale gdyby mialby byc to rzeczywiscie dwa rozne silniki. To AWX ma 130KM ... a AJM tylko 115KM
danu44 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 awx na osprzęcie ajm-a ma 115. Sorry, ale moglbys cos wiecej na ten temat napisac. Co to znaczy AWX, na osprzecie AJM...? I gdzie mozna znalezc jakies dane do tego AWX na 115KM? Dziekuje
wicio82 Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 wsio pod maska z amorami tarczami skrzynia wsio przelozylem, rozrzad chce wymienic a tu inny troszke a na pokrywie napisane AWX to co ma wiecej koni? czy to to samo tylko roznica z rozrzadzie z napinaczem
danu44 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 wsio pod maska z amorami tarczami skrzynia wsio przelozylem, rozrzad chce wymienic a tu inny troszke a na pokrywie napisane AWX to co ma wiecej koni? czy to to samo tylko roznica z rozrzadzie z napinaczem A co pisze na silniki (blok)... jakie jest oznaczenie silnika...?
dariodario Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 jakie dane? jak ktos zajezdzi tylko silnik a osprzet przezyje to kupuje sam slupek i osprzet swoj zaklada. ciekawe czy zalozyciel tematu przelozyl tez sterownik? bo jak nie to na pewno nie bedzie to awx dobrze gadajacy. wyglada na to ze swap byl i zostal wymieniony slupek na awx(dobry wybur)
wicio82 Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Opublikowano 10 Lipca 2012 widze kolega zna sie na rzeczy a ja nie bardzo. Co to jest sterownik i swap to jedno to samo? kupilem anglika w papierach AJM a na pokrywie napis AWX i rozrzad nie pasuje;( P przelozylismy z kolega caly srodek silnik z glowica skrzynia turbina i katalizatorem amorami i calym zawieszeniem to ile mam koni i czy to dobry silnik?
danu44 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 widze kolega zna sie na rzeczy a ja nie bardzo. Co to jest sterownik i swap to jedno to samo?kupilem anglika w papierach AJM a na pokrywie napis AWX i rozrzad nie pasuje;( P przelozylismy z kolega caly srodek silnik z glowica skrzynia turbina i katalizatorem amorami i calym zawieszeniem to ile mam koni i czy to dobry silnik? Kolega pisze ze nie zna sie na mechanice, cos nie bardzo chce mi sie wierzyc. Przeciesz zeby silnik przelozyc i zlozyc to trzeba byc dobrym mechanikiem. Gratuluje... PS. A jakie oznaczenia ma silnik na bloku...?
machina Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 AWX ma większą turbinę, mocniejszy dół silnika (podobno) inne mapy tym samy większy moment i moc. Poza tym wiele rzeczy pasuje zamiennie, również rozrząd( występują dwa rodzaje napinaczy, jeden i drugi można zamontować). Oba silniki jak są zadbane i nie mają za sobą ponad 0,5 mln km są godne polecenia, seryjny moment obrotowy naprawdę czuć Trzeba tylko sprawdzić czy komputer jest od tego samego silnika. Logi dużo wyjaśnią.
wicio82 Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Opublikowano 10 Lipca 2012 wymienilem tzw slupek i smigam, ale czy powinienem komputer przelozyc czy osprzet jakis? czy jak podniose maske to odczytam nr silnika? w ktorym miejscu dokladnie go znajde? rozrzad obudowe zdjalem i rolki juz wiem jakie ze inne niz mam w AJM a co z pompa wody tez inna skoro kazda ma po 19 zebow?
dariodario Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 jeżeli chodzi koledze tylko o rozrząd to nie ma problemu. Do awx jest chyba tańszy. Skoro kolega pisze że robił swap to aby działał poprawnie to musi być komplet. Rury dolotowe,intercoler,przeplywomierz,filtr paliwa,pucha na filtr powietrza. To wszystko jest inne niż w ajm.do pelni szczęścia jest potrzebna mapa wtrysku w kompie z awx. Oczywiście łatwiej wgrac mape od awx niź zmieniać sterownik.
danu44 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 A czy turbiny sie nie roznia. Bo rozumiem ze slupek jest z AWX, a reszta z AJM. To turbina chyba tez?
machina Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 wymienilem tzw slupek i smigam, ale czy powinienem komputer przelozyc czy osprzet jakis?czy jak podniose maske to odczytam nr silnika? w ktorym miejscu dokladnie go znajde? rozrzad obudowe zdjalem i rolki juz wiem jakie ze inne niz mam w AJM a co z pompa wody tez inna skoro kazda ma po 19 zebow? Jeżeli dobrze rozumiem, to miałeś wcześniej AJM, i przełożyłeś słupek od AWX wraz z głowicą z kompletem pompek, a cały osprzęt tj. kolektor, turbina, wraz z komputerem pozostał od AJM? Jeżeli tak to wydaje mi się że AWX ma inne pompki i mapa wtrysku nie jest optymalnie dobrana. Jeżeli natomiast głowica wraz z PD pozostała od AJM to powinno być ok. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę. ---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ---------- A czy turbiny sie nie roznia. Bo rozumiem ze slupek jest z AWX, a reszta z AJM. To turbina chyba tez? Różnią się, ale gdy kolega wymienił sam słupek bez PD i osprzętu i pozostawił komputer to ma w chwili obecnej AJM z dołem od AWX co nie stwarza żadnych problemów, wręcz przeciwnie tylko zmienić turbo i sofcik:wink:
wicio82 Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Opublikowano 10 Lipca 2012 teraz juz sam nie wiem co mam. Gdzie na silniku znajde numer to sprawdze? Ogolnie wymienilem slupek czyli od glowicy z pompkami po silnik ze skrzynia ( dwumasa w bdb stanie bo rozkrecalem) wraz z turbina i katem. pytanie napisal ktos AWX na pokrywie i co to moze oznaczac ze caly silnik, turbo itp czy moze sama glowica? nie mam pojecia ale rozrzad nie pasowal od AJM chyba zeby zamienil to moze ale nie chce 2 rozbierac A i co z filtrami paliwa powietrza?
machina Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 No to wygląda że zamontowałeś silnik AWX wraz z osprzętem i a komputer masz od AJMa - potrzebna jest zmiana mapy. Żeby rozwiać wątpliwości zrób zdjęcie silnika, od strony turbo i zrób logi. Swoją drogą ciekawe stwierdzenie że już sam nie wiesz co masz:decayed: Tyle w temacie.
danu44 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Gdzie na silniku znajde numer to sprawdze? Numer silnika znajduje sie na bloku, miedzy 2 a 3 cylindrem od strony filtra paliwa.
vauxhall95 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 ale sie pierdzielisz.Zdejmij czarna pokrywke pod podszybiem i tam jest sterownik silnika.Wklej oznaczenie tego z anglika.Dodatkowo zrob zdjecie turbo od strony chlodnicy jakby.
wicio82 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 wg wskazowek danu44 odczytalem numery na silniku 038 071 AA a pod tym nr 8OH8H i nizej V300 na glowicy znalazlem nr 038 103 373 R zdjecia tez zrobilem dorzuce jak uznacie ze jest taka potrzeba
danu44 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 wg wskazowek danu44 odczytalem numery na silniku 038 071 AA a pod tym nr 8OH8H i nizej V300na glowicy znalazlem nr 038 103 373 R zdjecia tez zrobilem dorzuce jak uznacie ze jest taka potrzeba No super... teraz tylko ktorys z kolegow fachowo musi odszyfrowac ten numer. Kolego wicio82, w miedzy czasie zanim dostaniesz odpowiedz to uzupelnij troszke wiecej swoj profil, do takiego jak wszyscy maja. Oraz daj to zdjecie z numerem silnika.... bo cos nie bardzo widze ten numer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się