Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik różnicy ciśnień DPF a spalanie


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy kupiłem auto często uruchamiał się proces wypalania DPF'a , VAG pokazał uszkodzenie czujnika roznicy ciśnień , po wymianie problem częstego wypalania zniknął . Jednak od czasu wymiany auto zaczęło wiecej palić , około 1 do 1,5 litra. Kiedy w Aso sprowadzili mi nowy czujnik miał on inny numer , nie końcówkę ale numer i powiedzieli ze cześć została zupełnie zamieniona i jest produkowana własnie pod nowym numerem w.g Etki . Czy ktos z Wa miał podobny przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mocy po wymianie czujnika nie przybyło ?

Bo jak przybyło to nie ma się co dziwic że więcej spala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz większego spalania nic nie przybyło

---------- Post dopisany 09-07-2012 at 11:15 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2012 at 22:59 ----------

Vcds pokazuje na rozgrzanym silniku temperature 82 St C może czujnik przekłamuje i komp podaje większa dawkę paliwa ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z rozpędu nie podalem. Temperatura cieczy chłodzącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z rozpędu nie podalem. Temperatura cieczy chłodzącej

zimno , termostat do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jeszcze sprawdziłem na vagu to temp sie waha 80,85 było raz 90. Na wskaźniku na tablicy pokazuje 90 a w vcds w.w wartości . Czy to może mieć wpływ na spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jeszcze sprawdziłem na vagu to temp sie waha 80,85 było raz 90. Na wskaźniku na tablicy pokazuje 90 a w vcds w.w wartości . Czy to może mieć wpływ na spalanie ?

nie moze a ma ... przy takich temperaturach na zewnatrz [25-30 stopni] temperatura na VAG'u powinna byc 90+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwilunia..... silnik 2.0tdi CR ma konstrukcyjnie zkopczony uklad chlodzenia (byly ze 2-3 zmiany w ukldazie chlodzenia wzgledem pierwszych 2,0tdi CR) i zima potrafi w korkach temp z 90 w oczach leciec (nagrzac silnik, stanac na wolnych obrotach, wlaczyc ogrzewanie przedniej szyby i w kilka minut (wazne: by obroty byly niskie!) mozna temp zbic do 60 wiec nie jest wykluczone jakies skakanie latem

CR to nie VP czy PD... (nie mozna przekladac 1:1 doswiadczen ze starszych silnikow na te CRy)

Z tym, ze o ile w korakch srednia temp w zima w miescie to 70-80stopni (w zaleznosci od mrozow) to latem w korkach wlacza mi sie wentylator (ale nie sprawdzalem temp)....

jest papier szmelcgrupy na to spadanie temperatury zima (pisza, ze to normalne i zeby klientow wysylac na drzewo)

str1

f437105b4b11d784m.jpg

str2

2b5dc8088d0aaa4em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co robić ?

Wymienić czujnik temp cieczy, termostat czy może jakaś aktualizacja softu w ASO na nowszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic a nie wymienic!. kumaty diagnosta ustali czy cos siedzi czy nie (jest np czujnik na chlodnicy wiec bez wymieniania w ciemno mozna stwierdzic przy jakiej temp chlodnica dostaje ciepla "wode"

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w vcds są jakies bloki pomiarowe z małego i dużego obiegu cieczy żeby to sprawdzic? Czy może jest inny sposób ?

---------- Post dopisany 12-07-2012 at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany 11-07-2012 at 11:12 ----------

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest w advanced mesauring values do wyboru do koloru odczytow z czujniczkow... miedzy innymi coolant tempeartue, engine oil temperature i coolant temp at radiator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) czy temperatura oleju i cieczy chłodzącej powinna byc taka sama czy powinna byc jakaś różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc taka sama ,ale nie musi.

Przy mocnym obciążeniu silnika 130 st. C w oliwie to normalka :)

A chłodziwo 105 st. C też w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w tiguanie 2.0Tdi CR to samo :facepalm:

decyzja była natychmiastowa i jedna: kastracja DPF-u plus program

od tamtej pory spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na wszelki wypadek to go może nie sprzedawaj na złom, w przyszłym roku wchodzą nowe przepisy odnośnie przeglądów technicznych i może się jeszcze przydac ;)

Chyba że był mocno zapopielny, wtedy z czystym sumieniem możesz zamienic go naparę flaszeczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w tiguanie 2.0Tdi CR to samo :facepalm:

decyzja była natychmiastowa i jedna: kastracja DPF-u plus program

od tamtej pory spokój

Masz na myśli spalanie czy temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fafiks, tak z ciekawości , to ile ona Ci pali , że tak szukasz przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście 10 trasa 7.5 przy delikatnej jeździe . Tylko prosze nie piszcie ze to normalne spalanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...