Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Obniżenie zawiechy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie odnośnie obniżenia zawieszenia w moim samochodzie A4 B6 AWX 1.9 TDI 2002 r. Avant.

Założone jest standardowe 1BA, chcę do niego założyć felgi 17" na profilu 45, moje pytanie brzmi czy wystarczy kupić sprężyny od 1BE lub 1BV (które będzie lepsze?) i założyć na te amortyzatory czy trzeba dokupić także amortyzatory dopasowane do sprężyn ? Jeśli coś źle ująłem to przepraszam ale myślę że wiecie o co mi chodzi:decayed: A przy okazji jeszcze chciałem zapytać czy przy założeniu jednych lub drugich sprężyn (1BE lub 1BV) będzie się to jakoś prezentować? :decayed:

Dzięki za pomoc chłopaki

Pozdrawiam

Opublikowano

Ile mm chcesz obniżyć? Jakie kolory pasków masz na sprężynach?

Opublikowano

Polecam lepiej sprezyny H&R:wink:

siadzia około 40 mm i komfort lepszy

Opublikowano

Hmm właśnie się zastanawiam ile można by je zglebić. Zamierzam założyć felgi 17" więc chciałbym żeby to dość fajnie wyglądało ale też nie leżało na ziemi i żebym nie musiał uważać na każdym kroku gdzie jadę, wiecie o co chodzi. Myślę że teraz jak mam 1BA to przy założeniu felgi 17" będzie trochę za wysoki, mam rację?

Pozdrawiam

Opublikowano
Hmm właśnie się zastanawiam ile można by je zglebić. Zamierzam założyć felgi 17" więc chciałbym żeby to dość fajnie wyglądało ale też nie leżało na ziemi i żebym nie musiał uważać na każdym kroku gdzie jadę, wiecie o co chodzi. Myślę że teraz jak mam 1BA to przy założeniu felgi 17" będzie trochę za wysoki, mam rację?

Pozdrawiam

Dlatego pytałem ile chcesz obniżyć mm, bo jeśli więcej niż 30mm to myślę, że musisz amory zmieniać i robią się duże koszta takiej operacji

Daj fotkę auta jak teraz stoi

Opublikowano

Otóż tak. U mnie przód to:

OJJ (0JJ - klasa wagowa 9 - przy 1BA 886-918 kg)

tył

0YK - klasa wagowa 10

- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg)

Co oznaczają te wagi klasowe, przyznam że kompletnie nie mam pojęcia do czego ma to służyć, byłbym wdzięczny jeśli wytłumaczyłby mi to ktoś na tzw. chłopski rozum:grin:.

A oto fotki samochodu jak wygląda na tą chwile.

Nie wiem czy dobrze mi się wydaję ale tył bardziej siedzi niż przód (nie wiem czemu) i tak sądzi wiele osób które to widziały:

Zdjcie0432.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Zdjcie0434.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Zdjęcia robione kalkulatorem:facepalm: także sorry za jakość :wink:

Chciałbym uzyskać to aby samochód przy założeniu felgi 17" wyglądał fajnie a nie jak jakiś offroad, czyli obniżyć go np. o 20mm. Jak myślicie?

Dzięki panowie ponownie

Pozdrawiam

Opublikowano

Szukałbym springów dwie klasy niżej niż masz teraz:

przód 7 kolory pasków na springach niebieski 3xzielony

tył 8 kolory pasków na springach niebieski różowy

powinno usiąść -20mm ale to nie jest pewne na 100%

Zmierz jeszcze jakie masz odległości od ziemi do błotnika.

To, że przód jest wyżej to dla tego auta normalne

Opublikowano

Czyli na tył np te sprężynki:

Sprężyny tył S-line 1BE/1BV Audi A4 B6 -20. (2459299363) - motoAllegro

Do przodu nie znalazłem takich jak mówisz. A jak wygląda sprawa z amortyzatorami? Wtedy też je trzeba wymienić? Jeśli tak to na jakie? :wink:

Pozdrawiam

Opublikowano
Czyli na tył np te sprężynki:

Sprężyny tył S-line 1BE/1BV Audi A4 B6 -20. (2459299363) - motoAllegro

Do przodu nie znalazłem takich jak mówisz. A jak wygląda sprawa z amortyzatorami? Wtedy też je trzeba wymienić? Jeśli tak to na jakie? :wink:

Pozdrawiam

Dokladnie takie jak na aukcji beda do ciebie dobre,co do amorkow to mozesz zostawic swoje

Opublikowano

te z aukcji to klasa 9 niebieski 2xróżowy ja pisałem o klasie 8 niebieski różowy

amory możesz zostawić, zmierz jakie masz odległości od ziemi do błotnika

Opublikowano

Zmierzyłem odległości od ziemi do błotnika w tych miejscach (myślę że o to chodziło):

5a3e7ec3ffbd7375gen....jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

i jest to z przodu jak i z tyłu ~17 cm, co dalej z tą wysokością auta?. A mam jeszcze pytanie odnośnie tych springów co kolego audiomaniak proponuje to są to springi od 1BE czy 1BV? I tak już ostatecznie to zrobić tak:

- zakupić te springi jak podał kolega audiomaniak wyżej,

- założyć na amortyzatory(1BA) które posiadam teraz,

- potem zakładam felgi 17", pewnie 7,5j, z oponami 225,45

i powinno być cacy i dobrze wyglądać?

Proszę o konkretną odpowiedź:wink:

Pozdrawiam

Opublikowano

Chodziło mi o zmierzenie jak na foto zaznaczyłem

0bd7c8657250c443m.jpg

Springi do 1BE/1BV są te same.

Amory zakładasz te co masz.

Czy będzie cacy tego nikt Ci nie powie na 100%,

to jest loteria, decyzja należy do Ciebie

Opublikowano

Aha ok. Wysokość z tyłu to 66cm a z przodu 68cm. Nie zrozum mnie źle, ale powiedz do czego jest Ci to potrzebne?:wink:

A właśnie jeśli założę te 17" na profilu 45 to będzie mniej więcej odpowiadało temu co mam teraz czyli 15" profil 65 i samochód się nie podniesie a po założeniu tych springów powinien nawet siąść delikatnie (teoretycznie zakładając że te springi się ugną faktycznie) ? Nie rozumiem tylko dlaczego jest to loteria, skoro zakładam springi które obniżają samochód a mogą tego nie zrobić, pewnie się wygłupiłem tym pytanie ale naprawdę nie mam pojęcia.

Opublikowano

Chce porównać wysokości z moim autem i będzie łatwiej dobrać springi:wink:

Loteria dlatego, że każde springki mają inną klasę wagową i jeśli moje auto waży np. 1650kg a Twoje np. 1500kg i założymy te same springi u mnie i Ciebie to moje auto siądzie bardziej na tych samych springach, bo jest cięższe. Barany z audi nie podają jakie springi założyć, żeby auto się obniżyło o np.:kwasny:30mm

Mam nadzieje, że choć trochę to zrozumiałeś co napisałem:decayed:

Opublikowano

Rozumiem o co chodzi:wink:Natomiast myślałem że chyba każdy seryjny samochód powinien ważyć tyle samo, tak mi się przynajmniej wydawało. Czy po podaniu Ci tej wysokości nadwozia nadal zostajemy przy tych springach które podałeś? Powiem jeszcze że mechanik u którego robię samochód ma również B6 i jemu np samochód siedzi bardzo fajnie i nawet przy feldze 16" samochód już wygląda naprawdę dobrze. Pytałem go jakie ma tam zawieszenie, powiedział że właśnie jakieś różowe, ale nie pytałem jakie dokładnie kolory tam posiada, więc nie wiem jakie klasy wagowe, ale jeśli miałoby mi to pomóc to mogę go zapytać? Co myślisz?

Pozdrawiam

Opublikowano

Na wagę auta wpływa np. jego wyposażenie jedno ma większe drugie mniejsze i automatycznie zmieniają się naciski na osie, które masz na tabliczce znamionowej pod maską koło silnika.

Z czystej ciekawości możesz naciski na oś porównać z naciskami Twojego mechanika:wink:

Zmierzę u siebie ile mam mm od ziemi i dam Ci znać wieczorkiem:wink:

Opublikowano

Jeżeli nie chcesz się męczyć kup po prostu sprężyny Eibach ProKit.

Ja po przeczytaniu obszernego tematu ze sprężynami, zdecydowałem się właśnie na to prostsze rozwiązanie :)

Opublikowano

I wtedy jest to pewne że samochód siądzie tak jak powinien? A jak z komfortem jazdy na takich sprężynach? Jakością?

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja jeszcze nie zdążyłem zamontować, leżą grzecznie w kartonie i czekają. Z tego co pisali to podobnie jak slin,owe z twardością i podobnie siada (-30mm). Nie ma tylko właśnie tej obawy że się trafi nie w tą klasę wagową co trzeba :decayed:

Użyj szukajki, jest na prawdę bardzo dużo o tym opisane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...