Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwumas-przy jakim przebiegu zaczyna się zużywać?


andrew121251212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie,mam pytanie: przy jakim przebiegu zaczyna odczuwać się zużycie dwumasa?

U mnie przy spokojnym przyspieszaniu jest wszystko OK,ale jak ostro ruszam to szczególnie na 1,2,3 coś stuka,puka,strzela,tak jakby coś pękało,nie wiem jak to określić dokładnie.Dodatkowo między 2500-3000 obrotów czuć drżenie przenoszące się na może nie tak na karoserię,ale bardziej na fotel kierowcy.

To samo,czyli te drżenie czuć na biegu jałowym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas i sprzegło można załatwić po 1000 km jak sie postarasz i nie ma reguły :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp.

Ok,tak zrobie i dam WAM znać co i jak.Dzięki!

P.S. Dwumas to pewnie ze 2-3 klocki do wydania...:(,a zły styl jazdy ,to co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Dwumas to pewnie ze 2-3 klocki do wydania...:(,a zły styl jazdy ,to co to znaczy?

Na przykład "strzelanie" ze sprzęgła, dwumas dostaje wtedy ostro w doope...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie dwumas nie lubi niskich obrotów i dużego obciążenia. np jak masz poniżej 2tys obrotów to nie wciskaj gazu na maxa, lepiej zredukować i wtedy gaz do dechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz sprawdzić??

Do kiedy był serwisowany w ASO.

---------- Post dopisany 14-07-2012 at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany 13-07-2012 at 10:43 ----------

dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp.

Przejechałem się ,rozpędziłem do 50 km/h i gaz doo dechy na 5-tce,szrpań i trzęsienia silnikiem zero,silnik nie szarpie,płynnie przyspieszał, jedynie odczuwalne drgania,ale budy bardziej ,siedzeń i deski,drzwi,takie trzęsienie,wibracje...

---------- Post dopisany at 13:59 ---------- Poprzedni post napisany at 13:57 ----------

Mechanik mi zaśpiewał 3 tyś pln za dwumasa.To dużo ,czy mało? Podobno,że na "pożądnych" częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregeneruj dwumas i sprzeglo koszt ok 1tys zł i roczna gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWX

zastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/

Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać?

objawy:

-sprzęgło wysoko bierze

-po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1

-drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży

-jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWX

zastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/

Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać?

objawy:

-sprzęgło wysoko bierze

-po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1

-drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży

-jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje

Wszystko zależy od stanu jego zużycia, przy wymianie sprzęgła zobacz jakie ma luzy.

Jakby miało nawet minimalne to wymieniłbym od razu, sam ostatnio przez to przechodziłem

Jest firma Avanti w Kielcach i maszynowo sprawdzają dwumas czy nadaje się do jazdy czy tylko do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWX

zastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/

Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać?

objawy:

-sprzęgło wysoko bierze

-po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1

-drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży

-jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje

ja w swojej A4 B6 1.9TDI wymieniałem przy 232tys sprzęgło , od nowości nic nie było robione , a efekt zużycia objawiał mi się na trasie przeważnie gdzie sprzęgło się ślizgało dość często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów ja właśnie jestem po testach z nowym kołem dwu masowy, na starym zrobiłem 180tyś wymieniłem tylko dwu mas sprzęgło zostało stare,objawy uszkodzenia były wibracje na całe nadwozie,co mnie drażniło a poza tym mam w planach dalszy wyjazd na wakacje i obawiałem się awarii ,koszt to sam dwu mas z allegro 1420pln plus płyn do zabezpieczenia gwintów chyba 30zł,przejechałem niewiele ale przy gaszeniu silnika słychać taki jęk sprężyny z dwu masy poza tym silnik pracuje dużo ciszej płynnie ,duża różnica przy odpalaniu nie rzuca tak mocno silnikiem ,żeby to było trochę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dwumas padł przy 220tys km. Za wymianę sprzęgła i dwumasu zapłaciłem 2450zł (części firmy LUK). Stary dwumas i sprzęgło działało od nowości w aucie - 2001r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak moment obrotowy robi swoje.

Dwumas w AFNie i AWX-ie jest taki sam. Mój dwumas wytrzymał 350k km, przy czym jakies 70k km przejechał po programie na 170/350Nm.

A u dziewczyny przy 213k km (ori przebieg) w ASZ (taki nasz AVF) po pedale sprzęgła już czuć, że dwumas zaczyna się odzywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem LUKA ale do AVF 1395zł plus wysyłka.Jest różnica między awx a avf cenowa i konstrukcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...