Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czym steruje przekaźnik 214? Problem z tym przekaźnikiem


pawelwor

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że na początku przy około 3000obr/min zaczął szaleć przekaźnik 214 (bzyczał non stop jak się od ok 3000 obr), teraz już nawet potrafi od 2000obr/min.

Wymieniłem ten przekaźnik, czujnik temp płynu i jestem w plecy 150zł. Sprawdziłem też połączenia kostek, ale nie są zaśniedziałe.

Błędów nie ma, poza jednym, ale mam go od dłuższego czasu i dotyczy chyba pompy wtryskowej (coś z regulacją początku wtrysku)

Czego mam się uczepić, bo to bzyczenie jest coraz bardziej dobijające?


Zmieniłem temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kostki i zaśniedziałych styków nie zauważyłem, spsikałem dla pewności kontaktem S, ale nadal przekaźnik wariuje. Jakieś pomysły jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest sterowany masą na podstawie informacji o temp. płynu, ale czujnik temp. wymieniłeś a sterownik silnika nie wysteruje przekaźnika w czasie pracy silnika, nawet po podaniu informacji o niskiej temperaturze. Pozostaje instalacja, np. przetarcie przewodu sterującego i okresowe zwarcie z masą.

Ostateczność to uszkodzenie ECU, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik silnika nie wysteruje przekaźnika w czasie pracy silnika, nawet po podaniu informacji o niskiej temperaturze.

ależ wysteruje i robi to ciągle przy spełnieniu kilku warunków opisanych niżej.

Faza rozgrzewania komór spalania przed rozruchem silnika to jedno a faza ich dogrzewania świecami żarowymi już po uruchomieniu silnika to drugie i, w zależności od oprogramowania sterownika silnika, ECU dogrzewa komory spalania w celu wyrównania pracy silnika zanim ten osiągnie temperaturę 30*C lub po około 2 minutach. Fazę tę przerywa jeśli w czasie jej trwania przekroczymy 2500 obrotów. Przy pierwszym warunku jeśli temperatura z G62 będzie stale wskazywała poniżej 30*C to świece będą zasilane cały czas. Warto zatem sprawdzić Vagiem wskazania z czujnika G62 w 01 Engine, grupa 007, pole 4 od lewej lub wizualnie czy ktoś nie wpiął się w jego obwód opornikiem stale zaniżającym jego wskazania dla polepszenia rozruchu ciepłego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak, jak piszesz, ja wyraziłem się nieprecyzyjnie idąc trochę na skróty a chodzi o to, co napisał autor tematu, że przekaźnik odzywa się przy ok. 3000 obr/min, co nie powinno mieć miejsca w żadnych warunkach. Jakkolwiek by patrzeć, prawidłowo wysterowany przekaźnik włącza się albo wyłącza, nie powodując efektów dźwiękowych wkurzających właściciela, taka niestabilna praca prowadzi tylko do jednego, wzrostu temperatury a w konsekwencji wypalenia styków i świeżo wymieniony przekaźnik znów będzie kwalifikował się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarcie raczej nie, bo by się to wtedy ciągle działo. Opornika nigdy nie zauważyłem odkąd mam samochód, a grzebałem w okolicach czujnika nie raz. Vagiem sprawdzę w czwartek, chociaż czarno to widzę...:disgust:

---------- Post dopisany 19-07-2012 at 17:41 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2012 at 21:55 ----------

Wskazania temperatury pokazywane są poprawnie, rośnie ona tak jak powinna, w normalnych warunkach po przejechaniu się zatrzymuje się na ok 88,4. Wychodzi więc na to, że z czujnikiem jest wszystko OK.

Błędów też innych nie ma. Czego się uczepić w takim razie?

Czy można jeździć z wyjętym przekaźnikiem? Co się wtedy dzieje podczas pracy bez niego (albo nie dzieje)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz możesz jeździć bez, ciepło, więc przekaźnik w ogóle się nie włącza (przynajmniej nie powinien), ale jak przyjdzie jesień i chłody, to musi być. Wykorzystaj ten czas na znalezienie przyczyny kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już szukałem od jakiegoś czasu zanim napisałem na forum i jak widać nie mam już po prostu pomysłów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz możesz jeździć bez, ciepło, więc przekaźnik w ogóle się nie włącza (przynajmniej nie powinien)

Marek poczytaj dobrze powyżej kolegi Tomka wyjaśnienie .....

Bo mówisz ze jest ciepło i świece teraz nie grzeją ...i nie powinny grzać ...

Owszem cytuję "Faza rozgrzewania komór spalania przed rozruchem "

to prawda ..teraz nie grzeje ....

Ale cytuję

" w zależności od oprogramowania sterownika silnika, ECU dogrzewa komory spalania w celu wyrównania pracy silnika zanim ten osiągnie temperaturę 30*C lub po około 2 minutach"

...To jest prawda i mimo ze jest lato to silnik zimny nie osiąga 30*C po nocy

I przynajmniej u mnie tak jest świece dogrzewają przez około 2 minuty.. Przerywa to jedynie zwiększenie obrotów w okolice 2500o/m

Sam miałem wątpliwości czy tak ma być ,lato, ciepło a z rana swiece dogrzewają po odpaleni..czy nie mam uwalonego czujnika G62 kupiłem nowy wymieniłem i to samo Więc?

Kolega Tomek rozwiał moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz możesz jeździć bez, ciepło, więc przekaźnik w ogóle się nie włącza (przynajmniej nie powinien)

Marek poczytaj dobrze powyżej kolegi Tomka wyjaśnienie .....

Bo mówisz ze jest ciepło i świece teraz nie grzeją ...i nie powinny grzać ...

Owszem cytuję "Faza rozgrzewania komór spalania przed rozruchem "

to prawda ..teraz nie grzeje ....

Ale cytuję

" w zależności od oprogramowania sterownika silnika, ECU dogrzewa komory spalania w celu wyrównania pracy silnika zanim ten osiągnie temperaturę 30*C lub po około 2 minutach"

...To jest prawda i mimo ze jest lato to silnik zimny nie osiąga 30*C po nocy

I przynajmniej u mnie tak jest świece dogrzewają przez około 2 minuty.. Przerywa to jedynie zwiększenie obrotów w okolice 2500o/m

Sam miałem wątpliwości czy tak ma być ,lato, ciepło a z rana swiece dogrzewają po odpaleni..czy nie mam uwalonego czujnika G62 kupiłem nowy wymieniłem i to samo Więc?

Kolega Tomek rozwiał moje wątpliwości.

Zgadza się. Pomimo lata u mnie również świece dogrzewają (wymieniony czujnik G62 na ori). Po 2 minutach słychać dźwięk (pykniecie) przekaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz możesz jeździć bez, ciepło, więc przekaźnik w ogóle się nie włącza (przynajmniej nie powinien)

Marek poczytaj dobrze powyżej kolegi Tomka wyjaśnienie .....

Bo mówisz ze jest ciepło i świece teraz nie grzeją ...i nie powinny grzać ...

Owszem cytuję "Faza rozgrzewania komór spalania przed rozruchem "

to prawda ..teraz nie grzeje ....

Ale cytuję

" w zależności od oprogramowania sterownika silnika, ECU dogrzewa komory spalania w celu wyrównania pracy silnika zanim ten osiągnie temperaturę 30*C lub po około 2 minutach"

...To jest prawda i mimo ze jest lato to silnik zimny nie osiąga 30*C po nocy

I przynajmniej u mnie tak jest świece dogrzewają przez około 2 minuty.. Przerywa to jedynie zwiększenie obrotów w okolice 2500o/m

Sam miałem wątpliwości czy tak ma być ,lato, ciepło a z rana swiece dogrzewają po odpaleni..czy nie mam uwalonego czujnika G62 kupiłem nowy wymieniłem i to samo Więc?

Kolega Tomek rozwiał moje wątpliwości.

Zgadza się. Pomimo lata u mnie również świece dogrzewają (wymieniony czujnik G62 na ori). Po 2 minutach słychać dźwięk (pykniecie) przekaznika.

Dodam jeszcze ze można to zauważyć jak ładnie pod świetlanie licznika jaśnieje jak przekroczy sie te 2500o/m a troszkę przy ciemnieje jak spadną obroty i świeczki znów dogrzewają Oczywiście tylko w tym czasie ok 2minut po odpaleniu zimnego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, to wszystko prawda i już wcześniej pisałem, ze zgadzam się co do zasady działania, ale to trochę teoretyczna część tematu, praktyczna jest taka, że jak wypalą się styki przekaźnika to świece niczego już nie dogrzeją a przy okazji przekaźnik będzie do wymiany.

Bez funkcji dogrzewania chwilowo naprawdę można żyć, co na co dzień udowadniają tysiące silników, które jej nie posiadają fabrycznie.

Pisząc, że nie powinien się włączać mam na myśli sposób opisany przez autora tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od grzania świec jest przekaźnik 202 (niebieski). 214 może być np. od wentylatora chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nic nie wiem :facepalm: Wypiąłem ten przekaźnik 214 i nic niedziałającego nie rzuciło mi się w oczy podczas jazdy. Jednak za coś ten przekaźnik musi odpowiadać? Wentylator elektryczny klimy chodzi nawet bez tego przekaźnika, więc to nie od niego.

Mógłby ktoś w elsie sprawdzić, może coś o nim będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

214 jest od podgrzewacza płynu w króćcu przy głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie, nawet na to nie zwróciłem uwagi od czego on jest tym bardziej, że jeżdżę Golfem a nie Audi. Jeśli zatem steruje on podgrzewaczem to i tak w obecnych warunkach sterownik silnika nie powinien na niego podawać sygnału sterującego (masy) bo podgrzewacz działa tylko w ujemnych temperaturach płynu chłodzącego zatem kolega i tak ma gdzieś ciągłe zwarcia w instalacji tego przekaźnika. Owszem, nie powoduje taka dolegliwość żadnych ujemnych skutków dla pracy silnika a jedynie prowadzi do szybszego spalenia świec żarowych tego podgrzewacza i tylko tyle. Prawidłowa praca tego przekaźnika jest potrzebna tylko w zimie i tylko w celu szybszego odszronienia zamarzniętej przedniej szyby w samochodzie - do niczego innego nie jest podgrzewacz wykorzystywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...