Cyrkiel Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam, Wracając dzisiaj z trasy podczas wyprzedzania (4bieg 130km/h) samochód nagle stracił moc :/ zachowuje się tak jak by w ogóle nie załączało się turbo. Co dziwne nie kopci no i nie śwista słychać je tak jak zawsze. Po zgaszeniu i odpaleniu auta efekt jest taki sam...brak mocy. Myślicie, że to wina turbiny bo nie wiem od czego zacząć??
Kuba A4 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 czyszczenie turbo najprawdopodniej ale trzeba zrobić logi ewentualnie N75 lub jakaś nieszczelność
Cyrkiel Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Dzięki kolego za zainteresowanie. Widzę PZL całkiem niedaleko ale wracając do tematu -nieszczelność raczej wykluczam bo by kopcił a tu nic ani dymka, -logi bardzo chętnie bym wykonał ale... mam vaga tylko, że jescze sie tego nie nauczyłem po drugie musiał bym się rozpedzić na 3biegu do 4,5tys obrotów haha bez turbiny to by mi pasa startowego na naszym lotnisku zabrakło -pozostaje czyszczenie turbiny i tak musze ją wykręcić ale raczej nastawiam się na najgorszę ( uszkodzona turbina =1000zł ) lekko nie będzie...
danu44 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Podłacz VAG i sprawdz błedy... nie musisz sie przy tym wcale rozpedzac...
Krzysiek29 A4 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 czujnik turbiny,skoro się nie załancza i nie kopci,wydaje mi się.....
Cyrkiel Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Czujnik turbiny czyli ten N75?? co do vaga Danu w jakim sterowniku muszę sprawdzać błędy silnika?? wiem że głupie pytanie ale dopiero zaczynam swoją przygodę z tymi sprawami aha jeszcze jedno mam jakiś śmieszny programik VWTOOL może być?
Krzysiek29 A4 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 VWTOOL-niestety nie mam zdania na ten temat programu.
Cyrkiel Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 A jakim programem Ty robisz logi??
danu44 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 a jakim programem ty robisz logi?? VAG Com 311.2 Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/
Cyrkiel Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 Dziękuję za podpowiedzi jutro postaram sie przeskanować silniczek tak jak Danu podpowiada( jutro bo wiadomo w co się obraca niedzielna praca . Ale mam jeszcze pytanie co jak nie będzie żadnego błędu?? co dalej czy logi statyczne cos nam dadzą ? Sam nie wiem kupiłem ta audiczkę ale była w takim stanie, że non stop coś się dzieje, może końcu ją doprowadzę do normalnego stanu Może jednak uda mi się jakoś ślizgnąć i Turbinka będzie cała ---------- Post dopisany 16-07-2012 at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany 15-07-2012 at 17:43 ---------- Po sprawdzeniu Vagiem wyszedł błąd przeładowania turbo czyli co do czyszczenia??
danu44 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Po sprawdzeniu Vagiem wyszedł błąd przeładowania turbo czyli co do czyszczenia?? Skopiuj ten błąd i pokaz go tu na forum... Nastepnie skasuj go, pojezdzij troche i sprawdz ponownie.
michaluuu Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Polecam sprawdzić wężyki podnoszące gruszkę turbiny. Możliwe że się któryś przetarł i brak ciśnienia do ząłączenia turbo (miałem taki problem). Polecam użyć programu VAG do testu turbiny i obserwować gruszkę turbiny - u mnie to wyglądało tak, że unosiła się delikatnie i zaraz opadała, a powinna się unieść i tak utrzymać.
Biszczan Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Artur zrób kompletne logi i wrzuć je do działu diagnostyka VAG.
hager84 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 miałem coś podobnego to musiałem wymienić egr wyrobiły sie plastikowe zębatki
Cyrkiel Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 Hey Dziękuję za liczne odpowiedzi ... Więc tak błąd ten skasowałem i pojechałem na nowo się przejechać i ) W chwili gdy dam mu ognia np. na 3biegu pedał w podłogę i tak go cisnę przez około 6s samochód tracy moc. Po zgaszeniu i zapaleniu na nowo jest już ok, natomiast gdy rozpędzam się powoli wrzucę 5bieg to rozwinę większą prędkość i jest OK. Po sprawdzeniu błedu zawsze pokazuje top samo zapomniałem skopiować wieczorem postaram się wkleić ten błąd a logi zrobie jak się nauczę (ale wstyd) ps. wężę sprawdzałem wszystkie OK a EGR'a jakieś dwa tygodnie temu czyściłem i wyieniałem uszczelkę oraz oring. Pozdrawiam.
Biszczan Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Cudów nie ma dasz radę Poczytaj to: Diagnostyka VAG Natomiast tu masz dokładnie opisane ja zrobić logi: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/ Tak w skrócie: Rozgrzej silnik do 90C na blacie (vag pokazuje rzeczywistą temp. w grupie 007) Grupy statyczne: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 018, 023- możesz też 010 i 011; zagrzej silnik do 90C (temp w grupie 007 ostatnia kolumna) loguj min. 30 sekund Dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010 i 011; Od 1500 do 4000 obr./min. Basic Settings 003 i 011; gdy przełączysz na BS silnik podniesie sam obroty do ok 1500 także nie przejmuj się. Loguj przez ok. minutę. Nie zapomnij o zapisaniu błędów z auto-scana.
Cyrkiel Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 Dzięki Dawid, Ten link Diagnostyka (aktualizacja...) już czytałem Danu mi to dała ale skorzystam z tego co napisałeś jest dość czytelne. Muszę wkońcu się usamodzielnić zobaczymy co z tego wyjdzie... chyba nic już bardziej tam nie zepsuje:D pozdrawiam.
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 chyba nic już bardziej tam nie zepsuje:D pozdrawiam. Jasne ze to proste i zepsuc nic sie nie da. Uwazaj tylko zeby Ciebie prąd nie kopnął....
Cyrkiel Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 poradzę sobie jak już zrobię pierwsze logi to na pewno dam znać (będę się chwalił oczywiście:D)
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 No prosze taki fachowiec, a logow sie boi.... Dasz rade... Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się