Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pb 95 vs Shell V-Power Racing - ciekawa sprawa


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura

Prawie zawsze, odkąd mam A4, tanktowałem Shell V-power Racing. Byłem przekonany, że silnik będzie chodził ładniej, dynamiczniej itd. Jednak ostatnio musiałem zatankować, a nie posiadał aktualnie w portfelu zby dużej kwoty, i zalałem 12 litrów zwykłej PB95 z stacji BP. Dzisiaj przejechałem się trochę na benzynie i kopara mi opadła... . Silnik chodził jakby samochód ważył z 200 kg mniej. Ładnie się wkręcał, leciutko przyspieszał itd. Uogólniając: LEPIEJ NIŻ NA V-POWER.

I tutaj pytanie, może mi ktoś to wyjaśnić w jakiś sensowny sposób? Skąd to zjawisko skoro jedna ma 95 oktanów a druga 100.

Pozdrawiam

PS.

Wiem, że był temat o paliwach ale mi chodzi o konkretny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ty lejesz ten szajs do swojego silnika ? O ile kojarzę do 1.8 producent przewiduje Pb95 i takie powinieneś stosować... Nie wiem czy masz o tym pojęcie, ale paliwo 95 oktanowe jest bardziej kaloryczne niż PB98 czy v-power racing (chyba 100 oktan), a co za tym idzie, do wytworzenia tej samej energii potrzeba go mniej :!: Jedyną zaletą PB98 jest możliwość wyższego stopnia sprężania, ale silnik musi umieć to wykorzystać. Nie wspomnę o tym, że żebyś faktycznie miał wykorzystać możliwości PB98, to musiałby zostać skorygowany kąt wyprzedzenia zapłonu... Stosowanie wysokooktanowego paliwa, nie polepszy osiągów, w różnych przypadkach może je wręcz ograniczyć... Inne negatywne kwestie to wyższa temperatura spalania i w efekcie wypalanie gniazd zaworowych (bardzo podobna kwestia jak z LPG). PB98 może redukować spalanie stukowe, stąd ewentualnie lepsza kultura pracy silnika, cichsza, to wszystko...

Konkluzja jest taka, lać to co przewidział producent :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

od razu przepraszam za OT, ale jak to jest w takim razie z Dieslami ??

Chodzi mi o różnicę: ON zwykły (np. z orlenu) i BP Ultimate Diesel ?? które lepsze?

Jak ma się liczba cetanowa do parametrów pracy diesla i jakie (mniej więcej) są liczby cetanowe w/w paliw??

Jeszcze raz sorki za OT, pozdry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Ale po co ty lejesz ten szajs do swojego silnika ? O ile kojarzę do 1.8 producent przewiduje Pb95 i takie powinieneś stosować... Nie wiem czy masz o tym pojęcie, ale paliwo 95 oktanowe jest bardziej kaloryczne niż PB98 czy v-power racing (chyba 100 oktan), a co za tym idzie, do wytworzenia tej samej energii potrzeba go mniej :!: Jedyną zaletą PB98 jest możliwość wyższego stopnia sprężania, ale silnik musi umieć to wykorzystać. Nie wspomnę o tym, że żebyś faktycznie miał wykorzystać możliwości PB98, to musiałby zostać skorygowany kąt wyprzedzenia zapłonu... Stosowanie wysokooktanowego paliwa, nie polepszy osiągów, w różnych przypadkach może je wręcz ograniczyć... Inne negatywne kwestie to wyższa temperatura spalania i w efekcie wypalanie gniazd zaworowych (bardzo podobna kwestia jak z LPG). PB98 może redukować spalanie stukowe, stąd ewentualnie lepsza kultura pracy silnika, cichsza, to wszystko...

Konkluzja jest taka, lać to co przewidział producent :!:

No i właśnie czekałem na taką odpowiedź! Dzięki wielkie! A co do pytania dlaczego to lałem, myślałem, że to najlepsze paliwo (na chłopski rozum) a po drugie mogłem zalewać na firmę więc cena nie wchodziła w grę.

Dzięki jeszcze raz, teraz jestem uświadomiony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc do Niemczech na paliwie Pb 95 z stacji 123 (STATOIL - bez sklepu i obsługi) auto ciagło że aż miło wracając zatankowałem w Niemczech pół zbiornika PB95 i drugie pół V-Power Racing 100 na shellu w Niemczech i efekt do bani auto głośniejsze i mniej żwawe i na dodatek 1,5 l / 100 km spalił więcej w porównaniu do trasy w tamtą stronę. Był to pierwszy i ostatni raz kiedy wlałem to kosmiczne paliwo, producent napisał przy wlewie 91/95 i takie trzeba lać a nie eksperymentowć do paliwa 100 oktan trzeba mić furę która to będzie potrafiła wykorzystac a to są już sportowe bryki a nie nasze cywilne silniczki. Takie jest moje doświadczenie poparte praktycznie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z tymi paliwami to istne zabiegi marketnigowy aby nabić kasy - lać paliwo jakie producent przewidział. W dieslu ma to trochę większy sens, można lać Vervy V-power Diesel, Ultimate czy Supre bo są bezsiarkowe co wpływa na środowisko (tworzy "kwaśne" środowisko) i stan silnika no i niby oczyszcza silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

co do paliwa moge tylko powiedziec to ze tankuje tylko paliwo na shellu. I ja na swoim samochodzie odczuwam roznice paliwa(mam juz nawet karte V-power Club). Silnik pracuje ciszej, spalanie jest mniejsze okolo 1 litra, po za tym paliwa wysokooktanowe sa czystsze, co wplywa na kulture pracy silnika(nie jest to moj wywod, ale wyczytany z kilku niezaleznych pism). Nie wiem ja nawet czuje roznice miedzy V-power, V power racing. Czasem tankowalem na innych stacjach gdy nie bylo shella w poblizu, a ze to robilem na koncowce rezerwy, wiec paliwo nie mieszalo sie z resztakami V-power, i zawsze czulem pogorszenie, szczegolnie w przyspieszaniu. A po za tym zawsze tam jakies punkciki leca za lojalke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Witam,

co do paliwa moge tylko powiedziec to ze tankuje tylko paliwo na shellu. I ja na swoim samochodzie odczuwam roznice paliwa(mam juz nawet karte V-power Club). Silnik pracuje ciszej, spalanie jest mniejsze okolo 1 litra, po za tym paliwa wysokooktanowe sa czystsze, co wplywa na kulture pracy silnika(nie jest to moj wywod, ale wyczytany z kilku niezaleznych pism). Nie wiem ja nawet czuje roznice miedzy V-power, V power racing. Czasem tankowalem na innych stacjach gdy nie bylo shella w poblizu, a ze to robilem na koncowce rezerwy, wiec paliwo nie mieszalo sie z resztakami V-power, i zawsze czulem pogorszenie, szczegolnie w przyspieszaniu. A po za tym zawsze tam jakies punkciki leca za lojalke.

Jak się nie mylę to ECU zastosowane w naszych silnikach nawet nie rozpoznaje paliwa na jakim jedzie, wszystko mu jedno. Co prawda jakieś tam dodatki zastosowane w V-Power wpływają na kulturę pracy jednak nie na osiągi. Przy zatankowaniu Racing'a raczej odpala się ludzka wyobraźnia :wink:

Gdzieś to wyczytałem, nie pamiętam gdzie a podałbym link co by zainteresowani wgłębili się w lekturę.

Pozdrawiam

PS. leję już tylko PB95 z BP :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja o tym paliwku z innej strony :mrgreen:

Mialem szczęście posiadac VW Golfa II rocznik 91 silnik 1300, 55KM, 4 biegi (cudowne auto)

Auto igielka niby niewielka moc, ale mialo kopa jak cholera, w odroznieniu do pozniejszego forda escorta co mial wiekszy silnik i 75 KM - tym badziewiem to nawet na mokrym koła nie zamieszaly ehh...

No ale wracając do tematu... nalalem do golfa pelny bak shella V-Power, jak mam byc szczery to jesli chodzi o moc, przyspieszenie nie bylo zadnej roznicy, ale spadlo spalanie.

Na zwyklej Pb95 z shella auto palilo 7,4 litra, natomiast na V-Power spalilo i 6,3 litra na 100 km. Sam w to nie wierzylem i powtorzylem ten zabieg, wyniki wyszly prawie identyczne tj. ok 0,1 ltr różnicy. Co wy na to powiecie??

Podkreslam ze auto w tym czasie bylo eksploatowane tylko i wylącznie w zwyklej jezdzie po miescie, kręcone max do 3000 obrotów, w lecie gdy temperatura wachala sie od 20 do 25 stopni celcjusza.

I jeszcze jedno... hahaha juz napewno macie mnie dosyc i czytania tego kombosa :mrgreen:

Kiedys na forum był temat o dodatkach do paliwa ktore niby czyszczą silnik... opinia koncowa jaką zakonczyl sie temat była taka ze te ekstrakty to badziewie ktore nie dosyc ze nie pomagają to jeszcze moga uszkodzic silnik, ze lepiej raz na jakis czas nalac shella V-Power i ze to paliwko poczysci itd... a dzis tutaj czytam i wychodzi na to ze v-power moze wypalic zawory czy cos tam jeszcze :/ Moze dojdziemy do jakiejs konkluzji?? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

jeśli ciągle bym jeździł na V-Power mógłbym uszkodzić silnik ale jeśli od czasu do czasu zaleję to ma to pozytywny skutek. Chyba poprawny wniosek, który można wyciągnąć czytając oba tematy (ten i o dodatkach do paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się wysunąć jednoznacznych wniosków. A czemu ? Z prostej przyczyny.

Jednemu koledze takie paliwo szkodzi, a czemu to juz opisałem. Drugi kolega ma opinie jak najbardziej pozytywne i tutaj z większą kulturą pracy zgodziłbym się, ale czy jest dynamiczniejsze ? Co druga osoba wywalająca katalizator uważa, że ma dynamiczniejsze auto... Tak właśnie działa autosugestia :wink:

Teraz z tym spalaniem. Zmierzyłeś, wyszło, wierzę. Jest jedno "ale". Wystarczyłoby zbadać jakość każdego paliwa na polskich stacjach i jednoznacznie zostałoby stwierdzone, że nie spełniają norm. Człowiek wjeżdża do niemiec, tankuje i nagla auto nie dość, że jedzie inaczej, inaczej pracuje, to jeszcze mniej pali. Z tej samej przyczyny zalanie czasem paliwa wyższego gatunku może przynieść korzyść, bo jest ono "normalniejsze".

Wniosek wyciągnąłbym jeden konkretniejszy, jeśli jakaś stacja jest sprawdzona i sprzedaje dobre paliwo, to właśnie na niej trzeba kupować. Z takiego powodu ja osobiście w zasadzie tankuję tylko na jednym shellu we Wrocławiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze moze i rzeczywiscie mnie ponosi wybraznia z tym przsypieszaniem :D. Ale tak to jest jak sie kocha swoj samochod i uwaza sie ze jest najlepszy....lepszy nawet od a4 z silnikiem powyzej 2l ;)...bo jest moj :D. Samochodzik samochodzikowi jest nierowny, ostatnio jechalem z kolega ktory kupil a4 w niemczech , ten sam rocznik co moj i silnik tez. Sprawdzilismy sie na autostradzie a2, i zostawilem go duzo w tyle, a uwazam ze mamy te same umiejetnosci w technice jazdy. Wniosek jeden inne kola i jakies tam inne rzeczy wymionione wplywaja na roznice w tych samych modelach.

A co daja " super paliwa"? JEdno jest udowodnioneze silniki zasilane lepszym paliwem sa czystsze wewnatrz, zobaczymy to gdy rozbierzemy silnik. Malutka roznica w spalaniu.

Faktem jest ze z shellem tez czasem jest cos nie tak. Mieszkam teraz w Poznaniu i tankuje tylko na jednej stacji i jest OK, jak pojechalem do rodzicow w Milanowku i zatankowalem na stacji shell w Grodzisku Mazowieckim, paliwo bylo duzo gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racing dobrze zalac od czasu do czasu aby przeczyscic silnik. Ale zeby lac caly czas to przesada. Dla auta to bez roznicy, chyba ze jest na takie paliwo strojone. A co do sąsiadów to roznie u nich tez bywa. Wjezdzając kiedys tam, zatankowalem przy granicy po ich stronie 98, auto nawet zapakowane jechalo bardzo dobrze. udalo mi sie osoagnac predkosc ponad 210km/h. Wracajac zalalem na jakimsaralu czy cos i wracajac juz sam, bez obciazenia auto tak mulilo ze szkoda gadac. max predkosc jaka jechalem to 190km/h. Byla to laguna 2 litrowa. Tak wiec Nie tylko u nas trafia sie lipne paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest knock sensor, jak zatankujesz wybitnie gówniane paliwo, to zostawi nawet błąd w kompie.

Co do twojego poprzedniego pytania, to nie wiem w jakim czasie i zakresie reaguje na zmianę rodzaju lub jakości paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

propaganda, reklama, program sponsorowany czy jak by to zwał ... to należy traktować z przymrużeniem oka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 Km dzięki 3 oktanom więcej nie dawałbym temu wiary.... .

"Póki co Volkswagen Golf R GTI to jedynie wersja studyjna. Jeśliby jednak został wprowadzony do produkcji, byłby najmocniejszym Golfem w historii. Wyposażono go bowiem w turbodoładowany silnik FSI który na 98-oktanowym paliwie rozwija moc 375 KM, a na 105-oktanowym - 400 KM. Auto osiąga „setkę” w ok. 5 sekund"

tu jest różnica 7 oktanów, i przyrost mocy 25 koników :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...