Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Passat B5 3BG AVF 1.9tdi program TTC Kraków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Program robiony u Daniela Poznańskiego - TTC Kraków

Nie hamowałem auta przed, wynik po następujący :wink:

16072012.jpg

176.7 KM @ 353 Nm

Daniel powiedział że jeszcze do tygodnia niutki podskoczą o 20 tylko trzeba pojeździć, aby jakieś żaluzje się w turbie przeczyściły czy coś w tym stylu.

Co uważacie o wykresie??

Opublikowano

Momentu jak na AVFa doś mało, większość tych silników na seryjnym programie ma niewiele mniej.

Na czym auto było hamowane?? Bo takiego wykresu jeszcze nie widziałem??

Opublikowano
Opublikowano

nie chce nic mówić na hamownie u nich ale u mojego kumpla w pasku awx + brd wyszło 170ps i 450Nm więc nie wiem co oni mają tam skopane :facepalm:

Opublikowano

może on ma coś skopane? dlaczego uważasz że oni?? hamowaliśmy 4 auta, w tym serie i wszystkie wyniki były miarodajne.

kumpel mógł jechać porównać od razu na inną hamownię

---------- Post dopisany 18-07-2012 at 07:03 ---------- Poprzedni post napisany 17-07-2012 at 21:23 ----------

wykres

5242d8fc961448f9med.jpg

Opublikowano

Moj nie do konca sprawny AWX miał 366 Nm,AVF powinien miec wiecej.

450 Nm z BRD:jerk: dobry blad pomiarowy sie wkradł

Opublikowano
Moj nie do konca sprawny AWX miał 366 Nm,AVF powinien miec wiecej.

a taką moc też powinien mieć w serii? :wink:

Opublikowano

dlatego się nie wypowiadam, podjadę moim wozidłem i się przekonam na własnej skórze, co do psaka wszystko miał ok sam go składałem moc była ale po ich pomiarze to ani mocy a niutot to z księżyca, dodam że było to jak oni otwierali tą stację więc może poprawili te rolki

Opublikowano

Ostatnio nie dawało mi spokoju :decayed::decayed: to dlaczego wyszła mi po programie taka duża moc, a stosunkowo mały moment obrotowy, nie śledziłem wcześniej tego tematu bo mnie to nie interesowało, ale ostatnio pogrzebałem i poczytałem o tym więcej i teraz wiem że wszystko się zgadza co do poniższego i rozwieje wasze wątpliwości:

Moc a moment obrotowy (Tu można o tym poczytać - http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-moc-vs-moment-87117/):)

MOC = Moment * obroty / 7022

Przy 4 tyś obrotów mam moment 310nM co widać na wykresie i tu wychodzi największa moc, więc wszystko jest tu czarno na białym :).

MOC = 310nM x 4000obr-min / 7022 = 176.6KM

Daniel zrobił za***isty program, który nie daje pierdolnięcia od samego dołu, dzięki czemu nie ma dużego przeciążenia co negatywnie wpłynęło by na sprzęgło i półosie z czasem. Auto jest dynamiczne na całym zakresie obrotów i chyba o to chodzi jeżeli robimy program aby auto było do jeżdżenia, a nie pod wyścigi ;). Utwierdziło mnie to tylko w tym, że jest On naprawdę dobrym tunerem i mogę go śmiało polecić :).

Nie rajcujcie się nigdy wielkością nM bo to nie to jest ważne, lecz moc i to jak przebiega krzywa momentu w całym zakresie obrotów

Opublikowano

Zakres obrotów w TDi jaki się najczęsciej wykorzystuje do jazdy na codzień to 2-3tyś obrotów jak byś w tym przedziale miał 390-400Nm to auto by lepiej przyśpieszało i było jeszcze bardziej elastyczne. Taka wartość momentu według mnie nie jest wcale żadnym jak to nazwałeś "pierdolnięceim z dołu" i seryjne zdrowe sprzęgło i przegłuby bez problemu sobie z tym poradzą.

Auto do wyściów właśnie musi mieć dużą moc a moment w dolnym zakresie obrotów nie jest ważny bo i tak korzysta się z obrotów 3-4,5tyś.

Opublikowano

Masz rację, ale ja robię program po to, aby w przypadku kiedy trzeba wyprzedzić przy przykładowo 60km/h 5 aut po prostej czy pod górkę nie było problemu, a wtedy wchodzisz na wysoki zakres obrotów. Mi 360nM przy ponad 2 tyś obrotów do spokojnej jazdy na co dzień w zupełności wystarcza i nie wiem co mi da wciskanie w fotel przy 2 tyś obrotów w spokojnej jeździe i czemu ma służyć??. Program ma służyć lepszemu wyprzedzaniu, większej elastyczności przy dużych prędkościach a co za tym idzie większej pewności

Opublikowano
Masz rację, ale ja robię program po to, aby w przypadku kiedy trzeba wyprzedzić przy przykładowo 60km/h 5 aut po prostej czy pod górkę nie było problemu, a wtedy wchodzisz na wysoki zakres obrotów. Mi 360nM przy ponad 2 tyś obrotów do spokojnej jazdy na co dzień w zupełności wystarcza i nie wiem co mi da wciskanie w fotel przy 2 tyś obrotów w spokojnej jeździe i czemu ma służyć??. Program ma służyć lepszemu wyprzedzaniu, większej elastyczności przy dużych prędkościach a co za tym idzie większej pewności

Po twojej wypowiedzi widać że w dalszym ciągu nie za bardzo wiesz co to moment oborotowy a co to moc silnika ;)

Zadam proste pytanie: dwa takie same auta o tej samej masie, ten sam silnik i taka sama skrzynia biegów.

1. Moment od 2 do 3tyś obr 350Nm i 175km ( czyli mniej więcej to co u ciebie)

2. Moment od 2 do 3tyś obr 400Nm i też 175Km

Przyśpieszamy na 3 biegu od 50-100km/h ( powiedzmy że wyprzedazmy inne auto)

Który z tych samochodów szybciej osiągnie 100km/h czyli będzie lepiej przyśpieszał, tym samym w którym wyprzedaznie będzie łatwiejsze??

Opublikowano

dobrze, ale podałeś za mało danych, bo znamy nM tylko w zakresie 2-3 tyś obr. A wyprzedzając powiedzmy garujesz do 4.5 tyś

Ja np mogę mieć moment 350nM od 2-3 tyś a od 3-4.5 350-260

Ktoś inny mając 400nM przy tej samej mocy na pewno nie ma ich od 2-3 tyś i od 3-4.5 dociągnie do 260

Sądzę że nie będzie praktycznie żadnej różnicy na drodze. Trzeba by to sprawdzić tylko i wyłącznie w praktyce

---------- Post dopisany at 18:32 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ----------

twój przykład ni jak się ma do praktyki. Pokaż mi 2 wykresy wtedy możemy spekulować

Opublikowano

Proszę bardzo przykładowy wykres:

353wykres.jpg

Od 3800obr wykresy się pokrywają dlatego widać tylko jeden kolor.

I co o tym myślisz??

Opublikowano

W tym przypadku wygrywa czerwona kreska, ale tuner nie zrobi tak wysokiego momentu w tak długim zakresie obrotów

wykresgz.jpg

img1119f.jpg

Popatrz, tu masz przykład jaki chciałeś.

Mój wykres: 176.7 KM @ 353 nM

Czyjś wykres: 177.2 KM @ 394 nM

Mój wykres: 2.2-3.1 tyś 353 dostępne w tym całym zakresie

Czyjś wykres: 2.2-3.1 tyś, 394nM dostępne tylko przy 2.2 obr, od 2.2-2.8 jest już 380nM, od 2.8 do 3.1 spada do 360

Mój wykres: 3.1-4 tyś 353-310nM

Czyjś wykres: 3.1-4 tyś 360-310 nM

Mój wykres: 4-4.5 tyś 310-260nM

Czyjś wykres: 4-4.5 tyś 310-260 nM

Od 3.1 tyś praktycznie jest to samo, a od 2-3.1 nie ma stałego porównania więc taka różnica moim zdaniem nie przełoży się na wyraźnie lepsze przyspieszenie

Twierdzę że to pierdolniecie na 394nM nie odniesie żadnego sukces w wyprzedzaniu przy przyspieszaniu 50-100km/h na jednym biegu od 2-4.5 tyś obr, a jeżeli będzie jakakolwiek różnica to niezauważalna.

Tylko test z rolki tych aut pokazał by prawdę

Opublikowano
W tym przypadku wygrywa czerwona kreska, ale tuner nie zrobi tak wysokiego momentu w tak długim zakresie obrotów

Dlaczego nie?? Popatrz np. na mój wykres.

Opublikowano

no ale porównaj te 2 wykresy które wkleiłem i powiedz mi że auto z wykresem czyimś 394nM wyprzedzi stanowczo wykres mój z rolki np z 2 biegu od 2 tyś obr do prędkości 180km/h. Dlatego wykresy porównuje sie indywidualnie, nie można powiedzieć że jak ktoś ma mało nM to ma c**jowo, najpierw trzeba zobaczyć wykres w jakim zakresie ma te nM

Opublikowano
no ale porównaj te 2 wykresy które wkleiłem i powiedz mi że auto z wykresem czyimś 394nM wyprzedzi stanowczo wykres mój z rolki np z 2 biegu od 2 tyś obr do prędkości 180km/h. Dlatego wykresy porównuje sie indywidualnie, nie można powiedzieć że jak ktoś ma mało nM to ma c**jowo, najpierw trzeba zobaczyć wykres w jakim zakresie ma te nM

Nie wyprzedzi bo tylko przez około 1 sekund będziecie jechać na 2 biegu w przedaziale obrotów gdzie to inne auto ma większy moment. Potem na kolejnych biegach obroty będą już cały czas powyżej 3 tyś obr gdzie przebieg momentu jest podobny.

Co innego jeśli pojedziecie od 80km/h do 180km/h tylko na 5 biegu. Wtedy czas w jakim to inne auto będzie maiło większy moment będzie dłuższy i ty zostaniesz sporo w tyle.

Opublikowano

no ale już sam rozumiesz o co mi chodzi w tym momencie, każdy wykres trzeba analizować, dlatego do mnie nie przemawia podnieta dużym momentem który jest dostępny w przedziale obrotów którego tak naprawdę nie odczujemy.

---------- Post dopisany 26-07-2012 at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany 23-07-2012 at 22:15 ----------

powiem Wam, że brakuje fmica ;/, 28 stopni dziś, troszkę jazdy i po dojechaniu do domu patrze ręką na węże od dolotu a ich się nie da dotknąć ręką, w każdym miejscu takie gorące :/

Opublikowano

nex,Twoim największym błędem było to,że nie pojechałeś na sofa i hamownię do arcymistrza tuningu elektronicznego,czyli Rogala.

Daniel,jak i całą reszta tunerów,to przy nim tandeciarze,tylko on potrafi najlepiej zrobić każde auto.

Każdy inny soft,wykres,na tym forum nie jest wart niczyjej uwagi,komentarza.Tylko pomiary z najlepszej na świecie hamowni polskiej produkcji DynoProject,to cud techniki,nad cudami techniki.

Taka SuperFlow amerykańskiej produkcji przy hamowni w Performance,to zwykły badziew,już o tych niemieckich wynalazkach mahy nie wspomnę.

Więc jak chcesz żeby się wszyscy na widok Twojego pomiaru spuszczali z wrażenia,to goń na Mineralną.Efekt gwarantowany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...