DN11 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 300 km przejechałem od zalecanej wymiany rozrządu przez mechanika i samochód stanął - laweta. Po z holowaniu do warsztatu i podłączeniu kompa błąd z rozrządu, po zdjęciu osłony pasek luźno koło napinacza? skrzywione i luźno? Pierwsza ekspertyza mechanika koło nie było dobrze dokręcone ale, że nie on wymieniał rozrząd samochód został odholowany do warsztatu w którym była wymiana. Po wstępnej diagnozie mechanik twierdzi, że urwała się szpilka głowicy (zmęczenie materiału) przebieg 194 tys. i to nie wina rozrządu a teraz musi sprawdzić co stało się z zaworami i resztą silnika. Czy ktoś miał taką usterkę i czy mechanik mógł coś zaniedbać przy wymianie rozrządu i dlatego doszło do tego uszkodzenia, proszę o opinie.
HeresR32 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 194 i wymiana rozrzadu? troche nie pasuje nie wiem jak w starszym 2.0 ale pewnie wymiana jest po 120 lub 90 w nowych cos kolo 180 ale to CR, wiec cos jest nie tak albo robisz pozno rozrzad albo masz licznik przekrecony i wtedy moglo nastapic zmeczeni materialu ale znajac zycie mechanik jedno naprawia drugie psuje a w ksiazkach serwisowych jest jak wol napisane z jaka moca maja byc dokrecone poszczegolne elementy
DN11 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 Wg tabliczki pierwsza wymiana była przy 124 tys. w Niemczech i tak jest w książce serwisowej.
mkris Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Witam Jeżeli była wymiana przy 124 to mogłeś to jeszcze zostawić. Ja przy 124tys. dostałem nowy motor z Audi bo po wymianie rozrządu też się rozlecial
marewel Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Ta szpilka jet wadliwie wykonana,wystarczy ze nakrętka się poluzuje i urywa szpilkę.
DN11 Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Opublikowano 21 Lipca 2012 A co jest przyczyną poluzowania nakrętki?
czaki22 Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 złe dokrecone, konkretnie złym momentem, i sadze ze to jednak wina mechanika,
darcun 007 Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Witam nie jestem specjalistą ,ale rozrząd robię sam ,czy mechanik zrobił wszystko zgodnie z zaleceniem czyli zabezpieczył gwint płynem do połączeń gwintowych i czy zastosował klucz dynamometryczny.udowodnienie winy w tym kraju długa droga,ale poradź się jakiegoś rzeczoznawcy,próbuj.
marewel Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Szpilka mogla się obruszać wcześniej i mogły powstać mikro pęknięcia mechanik mógł dokręcić dobrze i pękła sprawa ciężka do rozpatrzenia. Ja wyznaje zasadę ze wymieniam szpilkę która kosztuje w ASO 2,50 i wtedy dochodzę.
DN11 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy mechanik nie powinien jej sam wymienić skoro to taki niski koszt?
danu44 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy mechanik nie powinien jej sam wymienić skoro to taki niski koszt? To zalezy u jakiego mechanika robiles rozrzad. Gdyby to bylo ASO, to zapewne by wymienili. I mialbys gwarancje. W prywatnym warsztacie gwarancji nie ma. I raczej nie uznaja Tobie tego jako reklamacje. Watpie zeby mechnik sie przyznal ze to jego wina. To moje zdanie, ale rozmawiac mozesz. Bo koszty beda raczej duze. Powodzenia
przemek4net Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 czyms ogolniejszym jest cos takiego jak rzeczoznawca motoryzacyjny... oni maja okreslone specjalizacje i jest jakas specjalizacja od silnikow (wtedy sa na jakiejs liscie ministra).... tu masz linka z ich lista Wykaz rzeczoznawcw telefon do jakiegos z okolicy... dowiesz sie czy moze dac taka ekspertyze i za jaka kase ... a jak ja bedziesz mial i mozesz udowodnic, ze ten rozrzad byl robiony u wlasnie tego mechanika to studiujesz kolejny temat pt "e-sady" (calkiem sprawnie to idzie)...nie jestem prawnikiem ale z opinia rzeczoznawcy "z listy ministra" o przyczynie w postaci bledu mechanika sprawe chyba masz wygrana? Jest jeden user prawnik na forum audi klub poska i tym a4 - nie wymienie go tutaj ale jak chcesz to pisz na prv to dam Ci nicka (ale na mejla - moj user forumowy @ gmail.com ) Pozdrawiam, Przemek
mkris Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy mechanik nie powinien jej sam wymienić skoro to taki niski koszt? To zalezy u jakiego mechanika robiles rozrzad. Gdyby to bylo ASO, to zapewne by wymienili. I mialbys gwarancje. W prywatnym warsztacie gwarancji nie ma. I raczej nie uznaja Tobie tego jako reklamacje. 100% racji, aczkolwiek gdy ten prywatny mechanik wystawil jakis rachunek za usluge to mozna reklamowac. Rachunek rzecz "swieta" podczas reklamacji
przemek4net Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 100% racji, aczkolwiek gdy ten prywatny mechanik wystawil jakis rachunek za usluge to mozna reklamowac.Rachunek rzecz "swieta" podczas reklamacji to zalezy...jezeli mozna udowodnic ze byl tam robiony samochod (np swiadkowie) to mechanik ma dodatkowy problem z US gdyz pewnie "zapomnial" wykazac tej uslugi w VAT7 w warunkach gwarancji (jezeli takowe byly) mogloby byc "podstawa reklamacjiz tytulu gwarancji jest dowod sprzedazy" ale ustawowa (2 letnia!) odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady ukryte (google!) nie jest wcale ograniczona do posiadania dowodu sprzedazy (kwiestia czy mozna to wykazac niepodwaazalnie inaczej niz "rachunkiem"z jasni opisana usluga inaczej niz lakoniczne "naprawa samochodu") Pozdrawiam, Przemek
Musashi Opublikowano 25 Lipca 2012 Opublikowano 25 Lipca 2012 Wg mnie zerwanie/odkręcenie się szpilki napinacza jest mało prawdopodobne. Raczej, nakrętka mocująca napinacz nie została dokręcona odpowiednim momentem + kąt. A jako, że wielu mechaników ma, klucz dynamometryczny... jak to tweirdzą "w ręku" nie jest to nieprawdopodobne... dokręcenie szpilki powinoo sie sprawdzać lub ją wrecz wymienić ze wzgledu na prawdopodobieństwo jej poluzowania w czasie wykręcania nakrętki mocującej napinacz. Jako że nowa szpilka posiada zabezpieczenie klejem, ktore ruszone traci swoje wlasciwosci, dlatego tez tak jak jeden z kolegow napisal warto szpilke wymienic i dokrecic ja wlasciwym momentem. Klient zlecajacy wymiane rozrzadu, nie musi byc fachowcem. POnadto zlecajac ja fachowcowi, domniema ze ten dokona naprawy w sposob fachowy, z zachowaniem starannosci i z wykorzystaniem wiedzy oraz szarych komorek. A mechanik wymieni to co trzeba aby naprawę wykonać skutecznie, o narażaniu klienta na zniszczenie silnika nie wspominając.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się