ZuBeK84 Opublikowano 25 Lipca 2012 Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam, Kupiłem ostatnio samochód jak w temacie i zaczęła zapalać się kontrolka oleju. Przejrzałem więc forum i zgodnie ze znalezionymi opisami pojechałem do mechanika aby sprawdził ciśnienie manometrem i wymienił czujnik. Ciśnienie wyszło podobno książkowe. Co to czujnika to podobno wymienił i przetestował jednak kontrolka znowu się zaświeciła. Zmienił ponownie na czujnik, który był w samochodzie ponieważ podobno miał możliwość oddania tego nowego. Powiedział mi że jeżeli nie chcę pchać się w koszty to mam regularnie sprawdzać olej i jeździć bo nic się nie powinno stać. Powiedział także, że coś jest nie tak z kontrolką przy zegarach bo powinna gasnąć przy uruchamianiu silnika a nie razem z innymi kontrolkami i że trzeba by rozbierać zegary i deskę aby sprawdzić przyczynę. Załączam krótki filmik z tymi kontrolkami http://www.tkdami.net/~zubek/MOV00087.MP4. Czy spotkał się ktoś z czymś takim? Proszę o jakąś pomoc.
dominikk Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Ale zapala Ci się podczas jazdy, czy tylko przy włączeniu zapłonu (jak na filmiku)??
ZuBeK84 Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 Kontrolka zapala się czasami podczas jazdy. Ale także jest coś nie tak przy odpalaniu ponieważ gaśnie z innymi kontrolkami (filmik) a tak nie powinno być. Powinna gasnąć dopiero po odpaleniu silnika.
bin85 Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Kontrolka w przeciwieństwie do większości samochodów gaśnie wraz z innymi jeszcze przed odpaleniem. Sygnał z czujnika jest sprawdzany gdy pracuje silnik i obroty są powyżej 1500 obr/min. Jeżeli na pewno ciśnienie jest ok i sprawny czujnik to sprawdź jeszcze połączenie czujnika z zegarami może coś czasami nie łączy i dlatego zapala się kontrolka.
dominikk Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Mi kontrolka zapalała się podczas jazdy, więc za 10 zł kupiłem nowy czyjnik i założyłem go, a problem zniknął. Było to 3 lata temu. Hmm. A podpinałeś VAG-a. Zobacz czy jest błąd i wrazie czego skasuj go. A może mechanik wziąl nie ten czujnik, jakiś nie pasujący, bo musisz wiedzieć, że pod kod silnika się dobiera, wedle ciśnienia jakie powinno być w ukł. smarowania. Może się pomylił, albo źle dokręcił. Jesteś pewny mechanika? Kup odpowiedni czujnik i spróbuj sam zamontować, albo jedź do innego mechaniora. Czujnik to żaden koszt, a jak to nie pomoże, to będziesz szukał. Bo z tego co opisujesz, to jakby komputer nie odbierał sygnału od czujnika, więc na początku kontrolka gaśnie z innymi, a potem(podczas jazdy) jak komp zajarzy, że coś jest nie tak to zapala się kontrolka.
ZuBeK84 Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 Ta kontrolka podczas jazdy nie zapala się zawsze. Mi się ona jeszcze nie zapaliła tylko mojemu bratu jak pożyczyłem samochód. Zrobił wtedy z 1000km i mu się zapaliła 2 razy, pierwszy raz po około 300km i po około 1000km. Mówił, że jak jechał po jakiejś obwodnicy przy 150km/h a za drugim razem jak jechał do pracy przy ok. 30km/h. Co do VAG-a to właśnie czekam na kabel. W przyszłym tygodniu spróbuje jeszcze do mechanika oddać i zmienić ten czujnik no i odczytam błędy to się odezwę. Czy może to być wina oleju bo jest zalany Orlen Platinum Classic 5W40 syntetyk?
devon00 Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 ze swojego doświadczenia napisze ci tyle że możesz zrzucić miskę i wyczyścić smoka przy pompie oleju. Ja u siebie to przerabialem z tym że czyszczenie smoka nic nie dało i wymienialem pompę na nowa plus panewki bo były w kiepskim stanie. Mi też kontrolka zapalała się raz na jakiś czas. To wymianie czujnika było to samo. Problem znikł dopiero po wymianie pompy ---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 19:10 ---------- mam ten sam silnik co ty i przy okazji zmien olej na motula x cess 8100 ja miałem zalany silnik jakimś tanim olejem przy zakupie.jak tylko robiłem pierwsza wymianę zbadalem temat na forum i zalałem motula i od prawie 2 lat nic się z silnikiem nie dzieje
dominikk Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Oleju raczej nie. W grę wchodzi kilka możliwości: 1) za niski poziom oleju 2) usterka w obwodzie elktr. czujnika ćiśnienia lub kontrolki 3) uszkodzona pompa oleju 4) uszkodzone łożysko wału korbowego Poziom oleju raczej sprawdzaliście, więc dawaj kolejno to co najprostsze.
ZuBeK84 Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 Bardzo dziękuję wszystkim, że pomogli mnie nakierować z czym mogę mieć problem. Będę powoli działał jak tylko się odkuję po kupnie samochodu:)
devon00 Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 nie wierz w jakieś głupie teorie mechaników tylko ucz się na cudzych przypadkach w tedy najszybciej rozwiarzesz problem i zaoszczędzisz trochę grosza
Icetruckkiller Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Bardzo dziękuję wszystkim, że pomogli mnie nakierować z czym mogę mieć problem. Będę powoli działał jak tylko się odkuję po kupnie samochodu:) haha gdyby nie ty to ja bym te auto miał wyprzedziłeś mnie o 1 dzień z kupnem
devon00 Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Bardzo dziękuję wszystkim, że pomogli mnie nakierować z czym mogę mieć problem. Będę powoli działał jak tylko się odkuję po kupnie samochodu:) haha gdyby nie ty to ja bym te auto miał wyprzedziłeś mnie o 1 dzień z kupnem czyli masz jeden problem mniej na glowie polecam sprawdzic tak jak wczesniej pompe a na 99% gwarantuje ze po jej wymianie bedziesz mial po problemie...zerknij przy okazji na panewki nie sa drogie bo dobrej firmy kupisz komplet do 100zl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się