akita Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Witam forumowiczów, interesuje mnie informacja na temat płynu który jest wstrzykiwany do baku przy tankowaniu przez komputer. W peugocie 407 coś takiego było, czy tu również coś takiego wystepuje?
dziadek Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Nie tu jest filtr cząstek stałych tzw suchy:decayed:
Musashi Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 tyle ze mokre dpf-y sa trwalsze, poniewaz dopalanie nastepuje w innej reakcji chem. W silnikach 3 tdi w A6, najnowszym, A7, itp rowniez jest mokry DPF.
akita Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Opublikowano 26 Lipca 2012 jak można zadbać o takiego dpf-a tak aby służył jak najdłużej? i po czym wiadomo że np się kończy?
przemek4net Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 naucz sie rozpoznawac kiedy wypala i nie wylaczaj silnika - rozpoznasz to po delikatnie wyzszych obrotach biegu jalowego... w czasie jazdy nierozpoznawalne (przynajmniej dal mnie) generalnie jezeli auto nie sluzy w wiekszosci do podjazdow po 5km to fakt posiadania filtra to detal techniczny
akita Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Opublikowano 26 Lipca 2012 delikatnie wyzsze obroty? niby o ile? ile trwa takie wypalanie?
Musashi Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 jak można zadbać o takiego dpf-a tak aby służył jak najdłużej? i po czym wiadomo że np się kończy? unikac jazdy niedogrzanym silnikiem, dobre paliwo, kontrolowac stan zapelnienia, nie przeciazac silnika, tj nie jezdzic ze zbyt niskimi obrotami,zwlaszca nie uzywac w takich warunkach max przyspieszen, utrzymywac zawsze powyzej 1600 rpm, z wyjatkiem 1wszego biegu.
akita Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 w jaki sposób można kontrolować stan zapełnienia? czy to pokaże jakoś na kompie? to się jakoś uzupełnia?
Lukasz_N Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 To co zarobisz to wydasz na wylacznie programowe
przemek4net Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 ...a emocje przy przegladach beda bezcenne P.S. okolo 75tys zrobilem CAGĄ i z kilka razy przylapalem auto na wypalaniu - z punktu widzenia uzytkowanika fakt posiadania tego filtra jest "niezauwazalny"
akita Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 jaką trwałość ma taki filtr cząstek stałych? Czy przy wypalaniu jest znaczący wzrost obrotów, czy można tego nie zauważyć?
przemek4net Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 mozna tego niezauwazyc.... to jest okolo +100 (100% ponizej 1000) i zmienia sie troche odglos z wydechu (jakby "troche przepalony wydech") - ale przy radiu wlaczony a nawet mocnym nawiewie jedynie obroty zdradza (pod warunkiem, ze stoisz np na swiatlach bo w czasie jazdy niezauwazalne0
adbur Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Zauważalne, zauważalne mój Exeo od razu przy wypalaniu DPF większego kopa dostaje , jakby mu co najmniej z 20 koni przybyło.
Lukasz_N Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Skoro ECU wiecej ropki leje, to normalne.
akita Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Opublikowano 27 Lipca 2012 a co ile km takie wypalanie się robi? Jest jakaś stała ilość km czy to zależy od zanieczyszczenia?Jaka jest trwałość takiego filtra?
Lukasz_N Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Moze troche wyjasni: Audi A6 Klub Polska :: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
adbur Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 a co ile km takie wypalanie się robi? Jest jakaś stała ilość km czy to zależy od zanieczyszczenia?Jaka jest trwałość takiego filtra? Wcześniej używałem auta do jazdy mieszanej (20kilometrów trasa+15 kilometrów miasto), wtedy średnio co 300-700 kilometrów miałem(to co zdążyłem zauważyć) wypalanie filtra DPF, odkąd używam auta do jazdy weekendowej (trasy około 200-400kilometrów) w ogóle nie wiem kiedy filtr się wypala.
Musashi Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Skoro ECU wiecej ropki leje, to normalne. Tyle ze ta ropke leje gdy jest juz praktycznie po suwie pracy.... wiec ta ropka moze co najwyzej zmienic odglos pracy silnika. Jezeli w takich okolicznosciach, odczuwany jest przyrost mocy, szukalbym problemow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się