sebco Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam Mam kilka pytań po zakupie samochodu? 1. Olej - widzę że wszyscy proferują MOTULA 5W40. Nie wiem jaki mam czy faktycznie mogę go wlać 5W40 ( na forum czerwony tekst wskazuję że na 100% tak ) czy też dla bezpieczeństwa jakiś 10W40 z normą 505.00 2. Jeżeli bym się zdecydował na 10W40 to jaki konkretnie? 3. Jaki koszt rozrządu z robocizną? Sam nie będę wymieniał ale co trzeba ściągać do wymiany rozrządu i czy jakaś regulacja powinna być kąta wtrysku itp... 4. Turbina jak bardzo ją powinno słychać bo jest słyszalna w górnych partiach obrotów? 5. Uszkodzona część podgrzewania siedzenia kierowcy na 6tce grzeje ale nie mocno. Mam wypalona dziurkę przez kabelek w fotelu i widzę jeden drucik urwany drugiego nie widzę - co trzeba zrobić z fotelem aby to naprawić? 6. Jaki wybrać filtr paliwa? KNECHT? Jak to jest z wymianą chodzi mi o ewentualne zapowietrzenie układu? Jak prawidłowo wymienić filtr 7. Jaki wybrać filtr oleju? Widoczny jest z góry. Odkręcamy z góry czy z dołu? Zalewać nowy olejem przed wkręceniem. 8. Czy dolewacie do swoich TDI jakiś specyfików typu Motor Life do oleju? 9. Czy można jakoś sprawdzić przebieg - ASO nie udziela takich informacji na temat historii 10. Sprzęgło - bierze za połową nie nagle ale z półsprzęgłem całkowicie chta na końcu - czy jeszcze pojeżdżę? 11. odczytałem urządzeniem diagnostycznym błędy: 23-07-2012 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent - skasowałem go i do teraz się nie pojawił 29-07-2012 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent - skasowałem dziś zobaczymy czy się pojawi Ostatni błąd może spowodowany był ściągnięciem górnej pokrywy z silnika. Gdzieś na złączu od czujnika temperatury. Może jakieś kabelki dotknąłem. Dodatkowo pod pokrywą silnika znalazłem chyba fabryczną postrzępiałą gąbkę który nie wiem jaki miała zadanie - chyba wygłuszyć
Dev Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 1. lejesz 5W-40, 10 nadaje sie do smarowania zawiasów drzwi od obory 2. patrz pkt 1 3. zalezy jakich uzyjesz podzespołow, koszt od 600zł w góre potrzebny VAG do ustawienia kąta wtrysku 4. możliwe uszkodzenie łożyskowania 5. wymontuj fotel i go rozbierz, poszukaj na macie grzewczej przerwy 6. może być Knecht, mann, Bosch, układ odpowietrza sie jak kazdego diesla 7. każdy bedzie dobry, warto go zalac nowym olejem 8. nic nie wlewamy, przed wymianą oleju warto zastosowac płukankę 9. musisz kogos poszukac kto ma takie mozliwosci 10. prawdopodobnie juz sie konczy ale na razie jezdzij 11. łopatki VTG sie zapiekają 12. sprawdz przewody, ewentualnie wymien czujnik na nowy ori
rikardo Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Ad 1, 2 Co do oleju to odpuść sobie półsyntetyk który tak naprawdę to zwykł minerał z dodatkiem ok 20 % syntetyka. Pomiędzy 10W a 5W jest tylko taka różnica iż ten drugi szybciej dociera w najdalsze miejsce silnika co jest ważne dla trwałości silnika zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym drugi parametr oba oleje maja identyczny. Co do marki oleju to wybierz sobie ją sam jest wątek o olejach, ja eksploatuje motorownie na motulu X-cess 5W40 i mogę śmiało go polecić. Ostatnio przy +40 w cieniu jechałem autostrada węgierska i olej spisywał się bardzo dobrze. Ad 3 Rozrząd można wymienić po przez zdemontowanie całego przodu lub zdemontowanie zderzaka i przesunięcie przodu w położenie serwisowe. Co do kosztów to trudno mi coś sugerować gdyż po rozebraniu będzie widać czy będzie do wymiany tylko komplet rozrządu czy też elementy osprzętu w postaci napinaczy alternatora i klimatyzacji, koło pasowego alternatora, pompy wody czy innych elementów. najważniejszy dobry mechanik. Ad4, 5 Może ktoś się wypowie. Ad 6 Jak najbardziej Knecht będzie Ok sam na takim eksploatuje auto i nigdy nie miałem problemów z jego uruchomieniem. Przy wymianie odkręcasz stary nowy zalewasz paliwem po sam wierzch, zakręcasz i uruchamiasz, układ odpowietrzy się sam. Ad 7 Filtr oleju Knecht, Mann, Filtron. Nie trzeba go zalewać olejem zresztą nie da się tego zrobić gdyż filtr jest wkręcany pod kątem. Ad 8 Nigdy nie dolewałem, żadnych środków nawet płukanek przed wymiana oleju. Jak zastosujesz dobry olej to będzie on miał cały pakiet właściwych środków które będą dbały o silnik. Tak naprawdę wymiana oleju pokaże w jakiej kondycji jest silnik. Ad 9 Kiedyś ASO chciało za podanie historii kasę nie wiem jak obecnie do tego podchodzą. Znajomy opowiadał mi ostatnio, że zadzwonił do jakiegoś serwisu w PL i podali mu informację, autentyczności wskazania licznika więc wszystko zależy od człowiek na, którego się trafi. Ad 10 Wydaje mi się, że powinno dać rade wszystko zależy od kierowcy. Ad 11 Z drugiego błędu wynika, że masz niesprawny czujnik G62. Pojeździj i sprawdź ponownie błędy jak się pojawi ponownie to czujnik temperatury nadaje się do wymiany. Te strzępy to wygłuszenie które nie wytrzymało upływu czasu ale AVG to wdzięczny silnik oczywiście jak jest w dobrej kondycji. Powodzenia
vauxhall95 Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 blad dotyczy nie doladowania,wiec dziura w dolocie badz podcisnienia
chudineze Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Ogólnie to zacznij tu: http://a4-klub.pl/newbie-11/regulamin-forum-14839/ A resztę masz na forum.
Rekomendowane odpowiedzi