Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeładowanie turbo i szfankująca przepływka avf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu meczę się z nieustannymi nolaufa-mi. Na początku zdarzały się niezależnie od biegu i obrotów(czasem łapał przy niskich a czasem przy średnich). Dodam, że jak nie miał awarii to turbo wkręcało się bardzo poprawnie, bez żadnych opóźnień od 1800 obrotów. Auto miało moc i ładnie ciągnęło do samych 4200.

1) EGR miałem wymieniany na nowy rok temu, czyszczony był wtedy dolot.

2) Rok temu wymieniona była też vacum pompa na niecieknącą

3) Dwa lata temu (45000tyś.) był wymieniany przepływomierz na nowy BOSH

Wymieniłem N75 i N18 na nowe egzemplarze i nic nie pomogło.

W ten weekend wymieniłem również wężyki od podciśnienia na nowe SAMCO o średnicach 3 i 6(od N18 do EGR)

Auto straciło również z wigoru na obrotach pow. 2000 jest głośniejsze i wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 3200 i słychać buczenie z okolicy filtra powietrza(był oczyszczony). Zwiększyła się też głośność "szurania" przy zejściu z obrotów w okolicy 1800-2000 obrotów. Wcześniej było wyczuwalne jedynie na biegach 1-3 a teraz na wszystkich biegach.

Po zdjęciu wężyka z gruchy auto jest bardziej mułowate na niższych obrotach ale ciągnie do 4tyś. dopiero na 3 biegu łapie tryb awaryjny ( nie słychać szurania ale to podobno jest kwestia regulacji gruchy)

Robiąc logi zauważyłem, że na przemian pokazuje się błąd

- 17552 Mass Air Flow Sensor (G70):Open or Short to Ground

P1144 - 35-10--- Intermittent

- 17965 Charge Pressure Control. Positive Deviation

P1557 - 35-10--- Intermittet

Sprawdziłem również kostkę od przepływki pokazuje napięcia w normie miedzy pinami czyli ok.5V i 14V (w zależności od pinów)

Przy wymianie wężyków podciśnienia sprawdziłem luz na wirniku turbo w żadnym z kierunków nie był wyczuwalny. Zrobiłem też niepokojącą fotę węża wychodzącego z dołu turbo.

http://www.fotoszok.pl/upload/17df3c47.jpg

Wąż do intercoolera przy przegazówce twardnieje.

Poniżej wklejam wczoraj zrobione logi:

BS

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

MB

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Czy mogłem źle podłączyć przewody w N75 stąd tak duże przeładowanie od samego dołu?

Czy przepływka rzeczywiście padła czy to jest tylko efekt przeładowania? Polecacie pierburga 7.22684.08.0 czy bosh?

Co mogę jeszcze sprawdzić we własnym zakresie zanim oddam auto do mechaniora lub zacznę poważniejsze wydatki typu przepływka, turbo.

Auto ma nalatane 320tyś.

Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano

Wyczysc sprezarke ...

I logi robimy z pedalem w podlodze !!!

Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze raz połączenie wężyków podciśnienia i rzeczywiście dałem ciała i podłączyłem je odwrotnie na N75 <głupek>. Auto wróciło do poprzedniej bardziej aksamitnej pracy. Za chwilę idę usunąć zapewne błąd przepływki i przeładowania i będę obserwował czy załapie stan awaryjny. Podzielę się obserwacjami.

---------- Post dopisany 01-08-2012 at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany 31-07-2012 at 18:50 ----------

Cześć,

mam następujący powracający błąd:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implasusible Signal

P0101 - 35-10 --- Intermittent

Czyli jeszcze inny niż wcześniej od przepływki.

Sam nie wiem może gdzieś nieszczelność w gumach tym razem?

Opublikowano

Inny kod błędu czy nie ale wciąż chodzi o przepływkę...

Może ją podmień na próbe od kogoś? albo kup nową bo z tekstu wynika że ma przeszło 2 lata..

Opublikowano

I jak tam nowa przepływka pomogła twojemu motorowi???

Opublikowano

Zanim kupisz cokolwiek... powtorz logi dynamiczne i statyczny 011 Basic Settings

Opublikowano

Cześć,

Kupiłem wsad Pierburga ten w/w (220zł brutto) i filtr powietrza Mann. Założyłem, skasowałem błąd przepływki i na chwilę obecną jest ok. W poniedziałek zerknę czy wskoczył jakiś błąd, ale do tej pory się nie podwiesił.

Pzdr.

---------- Post dopisany 14-08-2012 at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany 10-08-2012 at 19:08 ----------

Sprawdziłem dziś VAG-iem sterownik silnika i nie ma wzmianki o obłędach przepływki. Auto tak jakby zbierało się ciut słabiej z dołu ale 210 licznikowo bez większych problemu udało się bujnąć. Wygląda na to, że problem udało się rozwiązać.

Opublikowano

kolego, poza innymi problemami (nie potrafię interpretować wszystkich wskazań) ale widzę że w grupie 004 parametr nr 4 masz kąt synchronizacji trochę za duży (co prawda mieści się w normie -3 do 3). Powinien być koło O, a Ty masz ponad 2, u mnie powrót do 0 od razu ożywił autko (przestawiono mi kąt podczas wymiany rozrządu na "znaczki").

Polecam zatem bardzo, operacja jest prosta i zajmuje do 30 min, jak masz komputer to zrobisz sam. Sprawdź moje poprzednie posty tam znajdziesz obrazki do wykonania tej operacji (zdjęcie wkleiła Danu..). Porada co do kierunku kręcenia śrbą centralną wałka rozrządu - kręć w prawo dosłownie chodzi o 1 mm.-to powinno zmniejszyć Twój zbyt duży kąt.

Pozdrawiam, jakby co pisz.

Opublikowano

pewnie dlatego też ciut słabiej kręci przy rozruchu. Ojciec ma T5 i u niego pali od strzała. Dzięki za info. W sprawie tego posta do tej pory nie miałem problemów z przeładowaniem. Śmiga wzorcowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...