Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Paruje olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema. po przejechaniu 7 km auto nagrzało sie do 90 C i odkreciłem korek wlewu oleju a z silnika wydobywała sie para lub dym (spalin nie było czuc) . to jest normalne w autach czy cos jest nie teges??

Opublikowano

Powiem szczerze że te samo zjawisko od dawna u siebie zaobserwowałem. Płynu mi wcale nie ubywa, oleju prawie też (robię dolewkę 0,5l na 10000km). Auto jeździ bezproblemowo, temperaturę trzyma bez problemu. Jedyne co mnie martwi to kontrolka od ciśnienia oleju co jakiś czas na wertepach (od roku tak się włącza na dziurach i nic się nie dzieje). Na twoim miejscu nie martwił bym się tym.

Opublikowano

sprobujcie zmienic olej na jakis inny, na czym teraz jezdzicie?

Opublikowano

ja jezdze na mobilu 10w40 swiezo zalany jakies 500 km zrobiłem na nim.

Opublikowano

Ja śmigam na motulu 6100 synergie+ 10w40. Fakt faktem ale od zmiany stukło już 12tys km.

Opublikowano

Nie sądzę, żeby olej silnikowy parował. Silnik nie jest układem hermetycznie szczelnym...wystarczy, że wilgotność powietrza jest większa, deszcz...duże różnice temperatur i gotowe. Przy 90-100st paruje woda...w życiu nie olej. 0st? Olej by raczej dymił gdyby był przegrzany/przepalony. Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego to niczego bym nie ruszał.

Opublikowano

Ja mam TDI na pompowtryskach i jest to normalne zjawisko parowania z korka wlewu oleju nawet sam mechanik mi to potwierdzil :)

Opublikowano

Dlatego ja się tym zjawiskiem nie przejmuję :) Chociaż czasem wkurw mnie bierze jak kontrolka od ciśnienia oleju wyje na wertepach, zmienię ten olej, bo czujnik ciśnienia oleju już wymieniłem dawno. No chyba że naprawdę jest problem z ciśnieniem oleju i pompa oleju już siada, w co wątpię, bo już dawno silnik bym zajechał.

Opublikowano

Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego jesli tak to do wymiany uszczelka pod głowicą. u mnie żadna kontrolka od oleju sie nie swieci a paruje :)

Opublikowano

Właśnie wszystkie płyny w normie, nic nie ubywają. Póki nie mam żadnych objawów to nie mam problemu :wink:

Opublikowano

Jeśli ma moc nie kopci to nie sie czym przejmować :) jeździj, lej i sprawdzaj poziom oleju :)

Opublikowano

zle ujełem te parowanie poprostu leci szary dym spod korka. oleju nie bierze płynu tez nie.a ile temperatury ma olej jak płyn chłodniczy ma 90C????

Opublikowano

Przy nagrzanym silniku olej nie powinien przekraczać temperatury 120 stopni.

Opublikowano

to co wam się unosi po odkręceniu korka wlewu oleju to jest "mgła olejowa"

Opublikowano

Mi też jak silnik się nagrzeje i otworzę korek wlewu oleju to olej paruje. To chyba normalne.

Oleju nic nie ubywa, jest ok. Też kiedyś tym byłem zaniepokojony, ale nic się nie dzieje. :)

Swoją drogą ja jeżdżę na LPG, więc olej może mieć trochę większą temperaturę.

Opublikowano

a ta niby "mgła olejowa" oznacza cos zuzytego czy tak musi byc???

Opublikowano

Wpisałem w Wujka Google.

Co to jest mgła olejowa?

Niemal wszystkie prace obróbkowe powodują

powstawanie pewnej ilości mgły olejowej. Płyny używane

do chłodzenia i smarowania narzędzi i obrabianych

przedmiotów (obróbka metali) wskutek działania sił

mechanicznych i oddziaływania ciepła generowanego w

wyniku tarcia przekształcają się w lekką mgiełkę. Mgiełka

ta stwarza potencjalne zagrożenie dla zdrowia operatorów

i szkodliwie oddziaływuje na środowisko pracy maszyn.

Zanieczyszczeniu mogą ulec również gotowe produkty.

Opublikowano

mgła olejowa to nic innego jak rozdrobniony do mikroskopijnych rozmiarów olej podczas pracy przez elementy ruchome w silniku i jest to normalne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...