rafal9119 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Siema. po przejechaniu 7 km auto nagrzało sie do 90 C i odkreciłem korek wlewu oleju a z silnika wydobywała sie para lub dym (spalin nie było czuc) . to jest normalne w autach czy cos jest nie teges??
prezesik18 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Powiem szczerze że te samo zjawisko od dawna u siebie zaobserwowałem. Płynu mi wcale nie ubywa, oleju prawie też (robię dolewkę 0,5l na 10000km). Auto jeździ bezproblemowo, temperaturę trzyma bez problemu. Jedyne co mnie martwi to kontrolka od ciśnienia oleju co jakiś czas na wertepach (od roku tak się włącza na dziurach i nic się nie dzieje). Na twoim miejscu nie martwił bym się tym.
pioteros Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 sprobujcie zmienic olej na jakis inny, na czym teraz jezdzicie?
rafal9119 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2012 ja jezdze na mobilu 10w40 swiezo zalany jakies 500 km zrobiłem na nim.
prezesik18 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Ja śmigam na motulu 6100 synergie+ 10w40. Fakt faktem ale od zmiany stukło już 12tys km.
Raf_kk Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Nie sądzę, żeby olej silnikowy parował. Silnik nie jest układem hermetycznie szczelnym...wystarczy, że wilgotność powietrza jest większa, deszcz...duże różnice temperatur i gotowe. Przy 90-100st paruje woda...w życiu nie olej. 0st? Olej by raczej dymił gdyby był przegrzany/przepalony. Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego to niczego bym nie ruszał.
Jarek882 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Ja mam TDI na pompowtryskach i jest to normalne zjawisko parowania z korka wlewu oleju nawet sam mechanik mi to potwierdzil
prezesik18 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Dlatego ja się tym zjawiskiem nie przejmuję Chociaż czasem wkurw mnie bierze jak kontrolka od ciśnienia oleju wyje na wertepach, zmienię ten olej, bo czujnik ciśnienia oleju już wymieniłem dawno. No chyba że naprawdę jest problem z ciśnieniem oleju i pompa oleju już siada, w co wątpię, bo już dawno silnik bym zajechał.
Jarek882 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego jesli tak to do wymiany uszczelka pod głowicą. u mnie żadna kontrolka od oleju sie nie swieci a paruje
prezesik18 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Właśnie wszystkie płyny w normie, nic nie ubywają. Póki nie mam żadnych objawów to nie mam problemu
Jarek882 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Jeśli ma moc nie kopci to nie sie czym przejmować jeździj, lej i sprawdzaj poziom oleju
rafal9119 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2012 zle ujełem te parowanie poprostu leci szary dym spod korka. oleju nie bierze płynu tez nie.a ile temperatury ma olej jak płyn chłodniczy ma 90C????
prezesik18 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Przy nagrzanym silniku olej nie powinien przekraczać temperatury 120 stopni.
bartek1605 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 to co wam się unosi po odkręceniu korka wlewu oleju to jest "mgła olejowa"
WhiteBeezy Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Mi też jak silnik się nagrzeje i otworzę korek wlewu oleju to olej paruje. To chyba normalne. Oleju nic nie ubywa, jest ok. Też kiedyś tym byłem zaniepokojony, ale nic się nie dzieje. Swoją drogą ja jeżdżę na LPG, więc olej może mieć trochę większą temperaturę.
rafal9119 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2012 a ta niby "mgła olejowa" oznacza cos zuzytego czy tak musi byc???
WhiteBeezy Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Wpisałem w Wujka Google. Co to jest mgła olejowa?Niemal wszystkie prace obróbkowe powodują powstawanie pewnej ilości mgły olejowej. Płyny używane do chłodzenia i smarowania narzędzi i obrabianych przedmiotów (obróbka metali) wskutek działania sił mechanicznych i oddziaływania ciepła generowanego w wyniku tarcia przekształcają się w lekką mgiełkę. Mgiełka ta stwarza potencjalne zagrożenie dla zdrowia operatorów i szkodliwie oddziaływuje na środowisko pracy maszyn. Zanieczyszczeniu mogą ulec również gotowe produkty.
bartek1605 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 mgła olejowa to nic innego jak rozdrobniony do mikroskopijnych rozmiarów olej podczas pracy przez elementy ruchome w silniku i jest to normalne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się