Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przyczyna wibracji wydechu w A4 B7 3.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, postaram się opisać przypadek który dręczy moje auto.

Auto kupione miesiąc temu i od tamtej pory zmagam się z nieprzyjemnymi wibracjami auta. Na czym te wibracje polegają:

- gdy auto jest zimne są prawie znikome, po nagrzaniu się silnika albo dłuższej przejażdżce znacznie się nasilają

- po zakupie profilaktycznie wymieniłem wszystkie gumowe wieszaki wydechu na Bosala, uległo poprawie ale w pewnym stopniu

- po nagrzaniu auta, na biegu jałowym, jak przyłożę butem końcówki wydechu czuć bardzo mocne wibracje

- jak podniesie się maskę na zapalonym silniku to widać że plecionka dosyć intensywnie pracuje wchodząc w rezonans

Sugerowałem się że może to być koło dwumasowe, ale jeżeli luzuję auto i dojeżdżam na wspomnianym luzie do skrzyżowania i przed samym zatrzymaniem pojawia się rezonans, to co ma piernik do wiatraka ?? Biegi chodzą super, nic nie szarpie, zmiana jest płynna bez szarpnięć i nie ma żadnego znaku mówiącego o agonii koła dwumasowego.

Byłem dzisiaj na warsztacie który specjalizuje się w naprawach układów wydechowych i goście mi powiedzieli że to na 99% nie jest wina plecionki. Posprawdzali, przepatrzyli, plecionka jest sztywna....

Zaczęła się później wyliczanka że mogą to być poduszki pod skrzynią lub silnikiem (na co w przypadku wymiany nie dają gwarancji) lub idąc dalej :naughty: możliwe że sprzęgło lub dwumas się kończą.

Moje pytanie w związku z tym jest takie, na ile wyrąbane poduszki lub dwumas mogą przenosić drgania na wydech ?? Ruszaliśmy brechą poduszki skrzyni i naprawdę nie były w złym stanie. Przy gaszeniu silnika nie ma żadnego rzucania, terkotania.

Czy jest możliwe że plecionka mimo tego że wygląda ładnie, pięknie i tak dalej, jest wadliwa ?? Czy plecionkę może źle pospawać ?? W całej tej śmiesznej sytuacji zastanawiam się czy tutaj katalizator czegoś nie nabroił ale co ma katalizator do wibrowania wydechu i przenoszenia tych drgań na całe auto.

A może trafiłem na zwykłych naciągaczy, którzy wiedzą że to plecionka a chcą wymienić pół auta ??

Opublikowano

Plecionka na 100%. Niech Ci ktoś naciśnie nogą na wydech z tyłu a Ty obserwuj czy wibracje znikaja. Mialem kiedys to samo, wibracje rosly wraz ze wzrostem temp otoczenia i wydechu, po wymianie plecionki ustalo od szlagu.

Opublikowano

danielom tak właśnie dzisiaj było tyle że dziadek łapał co chwilę plecionkę a ja patrzyłem na wydech. Gdy tylko ją ścisnął wibracje ustawały.

Najzabawniejsze było to że gość w 2 minuty, nie przejeżdżając nawet autem zaczął wyliczać cenę poduszek, koła dwumasowego. Jeszcze w dodatku chcieli żebym zostawił w poniedziałek auto na 3 godziny a oni to sprawdzą... coś mi się wydaje że chcieli skroić katalizator i mnie... ja pier....

Na koniec jeszcze jedno pytanie - gość zakładał na akumulator jakąś elektronikę, podobno zabezpieczającą auto ?? Co o tym sądzić ??

Opublikowano

Ale co robił jak to zakładał?

Opublikowano

Podpinał to pod klemy że niby w razie jakiegoś zwarcia nie uszkodzi elektroniki auta ?? Szukać warsztatu z czymś takim - o to głównie mi chodzi..

Opublikowano

Pytam co robił, że zakładał. Owszem, sa takie urzadzenia ktore sie montuje na klemy i niby maja zabezpieczac, jednak pewniej jest zrzucic klemy z aku.

Opublikowano

Miał zacząć spawać nową plecionkę ale oczywiście ustalił że plecionka jest dobra i po tym jak się zapytał o katalizator, padło stwierdzenie żeby zostawić auto... Po prostu zamontował to przed rozpoczęciem prac...

Z tego wszystkiego zabrałem się od nich bo jeszcze cena za wymianę plecionki miała wynieść 100 zł. Uważam to za zdzierstwo...

Opublikowano

za 190zł kupujesz gotowy zamiennik kata z plecionka, wkrecic sam chyba dasz rade?

Opublikowano

Mam jako taki kanał także nie będzie problemu.

Sugerujesz coś takiego --> Katalizator zamiennik AUDI A4/A6 VW PASSAT 19TDI (2473705802) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Będzie się to trzymało kupy ??

Opublikowano

Sugeruję nie zakładać zamiennika......zmień tylko plecionkę....taka operacja z przedmuchaniem katalizatora powinna kosztować około 200zł....Plecionka stwardniała....to normalne w tdi....stąd te objawy)))))

Opublikowano
Mam jako taki kanał także nie będzie problemu.

Sugerujesz coś takiego --> Katalizator zamiennik AUDI A4/A6 VW PASSAT 19TDI (2473705802) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Będzie się to trzymało kupy ??

Ja takie coś raczej do siebie wrzuce. jak musisz zaplacic za usluge to tym bardziej, ja sobie sam wytne i wspawam plecionke wiec mnie to nic nie kosztuje, moze wybije tylko wklad z kata.

Opublikowano
Sugeruję nie zakładać zamiennika......zmień tylko plecionkę....taka operacja z przedmuchaniem katalizatora powinna kosztować około 200zł....Plecionka stwardniała....to normalne w tdi....stąd te objawy)))))

To widzę że fachowcy po byku z nich. Czasami da się zauważyć że plecionka rezonuje a czasem nie. Zwłaszcza po rozgrzaniu

Wczoraj jeszcze z moją narzeczoną robiliśmy taki test - ona trzymała końcówki wydechu a ja ściskałem plecionkę - była natychmiastowa poprawa. Później ona ściskała plecionkę a ja trzymałem końcówki - także następowała znacząca poprawa... Sprawa jasna jak słońce - chcieli sobie wyciąć kata pod moją nieobecność, wspawać jakąś gównorurkę, niby policzyć za to i krocie zarobić... ciekawe ile można zarobić na katalizatorze z afn'a

Opublikowano

Jezli bedziesz wymieniał plecionke to ja kupowałem u goscia do swojego awx identyczmną jak oryginalna tylko bez logo.tel kont.506-431-828 chyba 90 albo 115 zł kosztowała dodam ze najpierw kupiłem w sklepie podobna plecionke ale nie mogłem wytrzymac bo bylo jeszcze gorzej

Opublikowano

Panowie, a jak wymienić samą plecionkę ? przecież ona jest razem z puszką od katalizatora. Trzeba by było ciąć i spawać zaraz za plecionką ?

Opublikowano

Tak, ucinasz tak zeby jak najmniej rury ruszac, i wspawujesz nowa pod dany wymiar, kupujac nowa kup taka z wiekszym zapasem na rurke, bedzie latwiej ja wspawac

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Plecionkę zakupiłem Bosala - mam nadzieję że nie będzie zła...

Opublikowano

Jeszcze się podepnę

Co mylicie, czy wymiana gumowych wieszaków poprawi ten dźwięk? Bo w moim przypadku wystarczy naprawdę leciutko nacisnąć na kominy i ustaje momentalnie. (Tak dla wiedzy: zaczęło się to dziać po wydłubaniu kata)

Opublikowano
Jeszcze się podepnę

Co mylicie, czy wymiana gumowych wieszaków poprawi ten dźwięk? Bo w moim przypadku wystarczy naprawdę leciutko nacisnąć na kominy i ustaje momentalnie. (Tak dla wiedzy: zaczęło się to dziać po wydłubaniu kata)

Ty weź nie strasz że zaczęło się po wycięciu kata, niby stukałem ostatnio obudowę katalizatora i zdaje się być pełna w środku. Nie sądzę też aby w Niemczech komuś uszło płazem wycięcie katalizatora (w moim przypadku).

Podwieszki jak chcesz wymienić to weź Bosala lub Fischera. Wymiana całkiem fajna, takie klocki Lego dla dorosłych :)

Opublikowano

Marcin, u mnie po "wydłubaniu" kata - a nie po wycięciu. Różnica jest taka że jak grzebiesz przez plecionkę lub z drugiej strony czymś długim i walisz w to "coś" młotkiem aby skruszyć (przebić) wkład katalizatora to nie ma mocy aby nie rozruszać,rozciągnąć a co za tym idzie uszkodzić plecionkę. Przynajmniej ja swoją uszkodziłem. Choć teraz nauczony na pewno zwrócił bym więcej uwagi na nią i może by się nie uszkodziła. Co do podwieszek to jaki koszt i ile jest elementów do wymiany ?

Opublikowano

Postanowiłem w tym wszystkim nie bawić się w jakieś półśrodki, dlatego zamówiłem zamiennik katalizatora do AFN na allegro od użytkownika tłumiki-gruchot.

Pomijam wszelkie przekleństwa i epitety dla inżynierów Audi za dostęp do śrub łączących początek wydechu z rurą pod autem - jednym słowem masakra i gdyby nie pomoc drugiej osoby chyba bym się zesrał nad tym wszystkim.

Na zamiennik jest udzielona 18 miesięczna gwarancja, plecionka widać że jest najwyższej jakości - elastyczna i pod spodem posiada taką jakby sprężynę. Tłumik przelotowy jest również bardzo dobrze wykonany - słowem nie ma dziadostwa. Po zmontowaniu tego wszystkiego do kupy i odpaleniu pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Po nagrzaniu auta do temperatury roboczej nie zauważyłem wibracji, ale poczekam jeszcze jak będzie cieplej na polu. Stara plecionka była o wiele mniej elastyczna niż nowa - to kolejne spostrzeżenie.

Przedmuchałem katalizator kompresorem, wyleciało z niego trochę sadzy, głównie od strony turbo. Auto trochę lepiej zbiera się od dołu, aczkolwiek większą poprawę zauważyłem od 3 tys wzwyż.

Na deser zostawiłem przepiękne syczenie (nie mylić z gwizdaniem) turbawki - aż nie chce się wysiadać z auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...