wilku213 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam. Dziś biorę się za demontaż pęknietej misy olejowej. Robił ktoś to juz? Jakieś wskazówki? Ktos mi mówił, że to cięzka sprawa w a4, ale nie widział czy akurat w b5. Prosze o jakieś wskazówki i o pomoc. Silnik 1.8 20V 96r
Raftik Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Nie jest to robota na pół godziny. Niedawno zmieniałem pompę oleju, jeżeli odkręcisz dwie śruby na łączeniu skrzyni z silnikiem głęboko w skrzyni osadzone to praktycznie reszta to bajka (mi się ukręciło w jednej gniazdo na imbus), musiałem wbijać wieloklin ale sie udało ją odkręcić. Śruby to imbus 6 albo 5 juz nie pamietam ale te same co dookoła miski olejowej. Napewno trzeba odkręcić lewą poduchę silnika (górna nakrętka) oraz łapę przednią silnika bo silnik musi pujść pare cm w górę a wcześniej warto jeszcze całe auto podnieść o jakieś 20 cm, pamietaj o ściagnięciu dolotu powietrza (plastikowej rury) między przepływomierzem a przepustnicą bo silnik unosząc do góry cofnie sie trochę w stronę grodzi. Trzeba zluzować dwie śruby przednie od sanek i sanki pare cm w dół bo nie wyjmiesz michy i pompy. Po całym zabiegu przestawiły mi sie sanki o parę mm i niestety jeszcze musiałem lecieć na zbierzność. Ogólnie jest co robić ale jak sie nie boisz klucza i smarów to do dzieła. Sorki za tak chaotyczny opis, pewnie tez o czymś zapomnialem bo bylo troche kręcenia i konbinowania.
darioo99 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 tak samo to wygląda w 1.8t czy są jakieś różnice?
kamilb5 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dokładnie tak samo,przewalone ja ostatnio zmieniałem pompe oleju i tak samo silnik trzeba dzwignąć do góry i wykręcic oczywiscie z poduszek (dwie nakretki od spodu),i całą lewą łape z poduchą też trzeba wywalić. Ogólnie jest troche zabawy.
wilku213 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Raftik, bardzo dzięki za cenne wskazówki ! Dopiero dziś się za to biorę i na pewno Twój opis się przyda. Jak już to zrobię, to napiszę co i jak, może dodam coś od siebie. Pozdrawiam
Raftik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Raftik, bardzo dzięki za cenne wskazówki ! Dopiero dziś się za to biorę i na pewno Twój opis się przyda. Jak już to zrobię, to napiszę co i jak, może dodam coś od siebie. Pozdrawiam Trzymam kciuki za te jeb....ne dwie śruby w skrzyni, uprzykrzyły mi ten dzień. Powodzonka
ghost2255 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 W przypadku skrzyni automatycznej jest to jeszcze trudniejsze, bo węże do chłodnicy ATF-u przeszkadzają w wyjęciu miski.
Lutek19 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Ja robiłem to wczoraj . Wiele forum pisało że nie jest to takie trudne i zajmuje chwilę. Moim zdaniem jest to wiele roboty ponieważ trzeba opuścić wózek, podnieść silnik, zdemontować zderzak, chłodnice I ta przednia poduche żeby dojść do śrub miski. Do tego żeby było wszystko łatwiej proponuje odkręcić poduszki skrzyni . Ja zaczynałem wszystko od poluzowania śrub przy skrzyni które są głęboko i na nie sa wycięcia w sprzęgła. Trzeba też zobaczyć czy ma sie uszczelkę czy nie. Ja miałem metalowo gumowa . Czas takiej roboty to około 6h . Jak ktoś ma do wymiany rozrząd To proponuje odrazu bo wszystko prawie jest pod niego rozebrane
brath101 Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Koledzy pytanko mam , jaki długi musi być imbus żeby podczas demontażu miski olejowej odkrecic te dwie sruby przy kole zamachowym. Czy wystarczy 150 mm czy musi być jak ori klucz hazet 230 mm? I drugi pytanko , do wymiany zabieraka wystarczy tylko demontaż miski czy przod tez trzeba zwalić? Z góry dzięki za pomoc Ok, już po wymianie. Wszytko się wyjaśniło podczas roboty. Edytowane 26 Marca 2017 przez brath101
kamdab Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) Wystarczył ten imbus o długości 150mm ? Oraz czy trzeba było ściągać przód ? Kupiłem ostanio audi a4 b7 2.0tdi (140 kucy) z silnikiem BRE. Nalatane prawie 300k a Ponieważ osobiście będę brał się do wymiany zabieraka a co za tym idzie i oleju (obecnie już jest czarny o konsystencji wody) chciałbym sobie uprościć tą robotę. Więc jeśli kolega "up" już to robił to może jakieś dobre wskazówki może podsunąć? Osobiście ciekaw jestem czy dobrze uniesiony silnik, zdjęty z poduszek, wystarczy żeby jakoś wymanewrować misą. Przodu wolał bym nie ściągać, jeśli to możliwe, pytanie czy się da ? Edytowane 21 Maja 2018 przez kamdab
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się