Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.8T który wybrać?


Sivwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, starałem się przejrzeć forum aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie aczkolwiek nie udało mi się. Rozważam zakup 1.8T tylko nie za dużo wiem o tych silnikach w b6. Z tego co zdążyłem wyczytać to 150ps było montowane w wersji z quattro chyba? Jaka jest różnica między 150, 163 i 190? Różniły się osprzętem czy różnica jest tylko elektroniczna? No i co z tym BEX'em? Słyszałem, że najbardziej awaryjny ale bez żadnych konkretnych uzasadnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEX tak samo awaryjny (jeżeli można uznać 1.8T za awaryjny :kox:) jak inne 1.8T. Różnią się tylko osprzętem, a BEX ma chyba większe wtryski, inne turbo i drugi IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, starałem się przejrzeć forum aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie aczkolwiek nie udało mi się. Rozważam zakup 1.8T tylko nie za dużo wiem o tych silnikach w b6. Z tego co zdążyłem wyczytać to 150ps było montowane w wersji z quattro chyba? Jaka jest różnica między 150, 163 i 190? Różniły się osprzętem czy różnica jest tylko elektroniczna? No i co z tym BEX'em? Słyszałem, że najbardziej awaryjny ale bez żadnych konkretnych uzasadnień.

Co nie kupisz jedna chwała, jedyne co, to musisz sobie powiedzieć czy masz w nim zamiar grzebać czy nie, a jeśli tak to jak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no myślę, że na początek max mapa by wpadła. Czyli BEX ma inne wtryski, turbo i drugi IC... Ciekawe ile dałaby sama mapa przyrostu w BEXie... Pewnie w granicach 30/40ps rozsądnie.

220KM i 320Nm to na zdrowej serii jest max. Seryjne wtryski zapętlą ci się powyżej tej wartości; DP + lekki wydech da ci szybszego Niuta z dołu i jakieś +10KM na górze; jak obrobisz głowice, kolektory, wymienisz wtryski i zrobisz TIP-a to pod 250KM wydusisz i z 350Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na seryjnej turbinie tyle nie osiągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na seryjnej turbinie tyle nie osiągniesz
wałki ADR, obrobiona muszla i bedzie pod 250KM na bank, ale to już bezsens ( wiem po sobie :) )

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ----------

pod 250KM wydusisz i z 350Nm
na K03s?

TAK, tylko tak jak napisałem to już bezsens, bo moc będzie w okolicy 5600 a do odcinki bardzo daleko i straszne spadki już potem są, bo turbo robi już tylko za grzałke. Jak się zostanie przy seryjnym wałku zostanie dobry niut z dołu i jakieś 235-240KM.

I właśnie dlatego będę kombinować z tą hybrą bv50, żeby mieć z dołu zajebistego niuta 380-400 jak najbardziej płaskiego i moc tylko 250-260KM ale pod samą odcinke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zostanie przy seryjnym wałku zostanie dobry niut z dołu i jakieś 235-240KM.

pomysł dobry, ale w praktyce za***isty niut z dołu-raczej do niczego się nie przydaje w codziennej jeździe, bo i tak podczas wyprzedzania- wrzucasz niższy bieg, co powoduje wzrost obrotów-więc przy "rezanym" aucie-jak rezać-to rezać dobrze i stroić auto pod konkretne wymagania-albo na ćwiartkę ( z za***istym niutem od dołu w górę, ile się da), albo do jazdy po bułki (porezanym silnikiem do miejskich wyzwań:decayed::wink: )osobiście wolał bym mieć max moment od 2t-do 4,5tys o takich samych wartościach np podczas wyprzedzania, lub nie mieć stresu bo jakiś wariat wali na czołówkę...:wink::decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem AVJ-em seria 150 koni i gorące lato- auto po prostu nie chce jechać...ale moja żona wciąż twierdziła, że to diabeł...więc to subiektywne odczucia:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zostanie przy seryjnym wałku zostanie dobry niut z dołu i jakieś 235-240KM.

pomysł dobry, ale w praktyce za***isty niut z dołu-raczej do niczego się nie przydaje w codziennej jeździe, bo i tak podczas wyprzedzania- wrzucasz niższy bieg, co powoduje wzrost obrotów-więc przy "rezanym" aucie-jak rezać-to rezać dobrze i stroić auto pod konkretne wymagania-albo na ćwiartkę ( z za***istym niutem od dołu w górę, ile się da), albo do jazdy po bułki (porezanym silnikiem do miejskich wyzwań:decayed::wink: )osobiście wolał bym mieć max moment od 2t-do 4,5tys o takich samych wartościach np podczas wyprzedzania, lub nie mieć stresu bo jakiś wariat wali na czołówkę...:wink::decayed:

Mi dokładnie o to chodzi. Będę kombinował żeby udało się wykręcić jak najbardziej płaskiego niuta około 380 i jak najdłużej się da, ale jednocześnie moc przeciągnąć pod samą odcinke tak do 260KM bo muszla i tak na więcej nie pozwoli podejrzewam. Wczoraj porównywałem muszle K03s z K04 RS6 C5 no to jest troszke różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiny do silnikow poprzecznych sa inne, tylko w bex'ie 190km a4 b6 byla lepsza turbina k03s, k04 w ogole nie bylo, reszta to zwykle k03 wzgledem siebie identyczne

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli turbina do jakiej wartości pozwoli? To są takie same turbiny jak w tt/s3? k03s? Nie montowali już k04?

Nie takie same, bo muszle są inne, tylko CHRA są takie same, a w silnikach wzdłużnych tylko RSy miały K04. Licząc relatywnie i ekonomicznie 235-238KM to jest max. ale i tak około 5500-5600obr/min czyli do odcinki daleko jeszcze.

---------- Post dopisany at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ----------

ja mam bex-a sprawdzony na hamowni 180KM i powiem ci że nawet nie chce wiedzieć jak się jeździ tymi słabszymi bo mi po pół roku eksploatacji mocy brakuje

Jak ja sobie wgrałem seryjny program do swojego któregoś razu to myślałem że mi ręczny trzyma :) Tym nie szło jeździć, to się tylko taczało a na 18" to była masakra.

---------- Post dopisany at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany at 10:04 ----------

Turbiny do silnikow poprzecznych sa inne, tylko w bex'ie 190km a4 b6 byla lepsza turbina k03s, k04 w ogole nie bylo, reszta to zwykle k03 wzgledem siebie identyczne

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Ja niewiem czy wy wiecie ale BFB turbo ma taką samą muszle jak BEX i wystarczy roztoczyć czapeczke, założyć koło kompresji od BEXa i mamy K03s :)

---------- Post dopisany at 10:11 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ----------

jeździłem AVJ-em seria 150 koni i gorące lato- auto po prostu nie chce jechać...ale moja żona wciąż twierdziła, że to diabeł...więc to subiektywne odczucia:decayed:

Chciałbym zobaczyć minę twojej żony jakby przejechała się moim na zimowym setupie z odłączoną przepływką :) stawiam, że by powiedziała że jej kucyki są na niskowęglowodorowej diecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad wziac kolo kompresji samo od bexa ;> i nq czym dokladnie polega to rozwiercenie? Pytam bo mam akurat u siebie turbo z b7 bfb

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad wziac kolo kompresji samo od bexa ;> i nq czym dokladnie polega to rozwiercenie? Pytam bo mam akurat u siebie turbo z b7 bfb

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

koło to problem zerowy :) 107 zł netto; czapke się roztacza pod koło kompresji - 20 minut roboty dla dobrego kumatego tokarza-50zł, i potem wyważenie tylko na wysokoobrotówce- 100-150zł i masz K03s :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o czapce czyki muszli ssacej/aluminiowej? Nie wplywa to na ttrwalosc kiedy sie ja rozwierca i zaweza scianki?

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o czapce czyki muszli ssacej/aluminiowej? Nie wplywa to na ttrwalosc kiedy sie ja rozwierca i zaweza scianki?

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

wszystkie czapki od K03 są takie same tylko inna jest wielkość otworu wlotowego. Małe K03 ma koło kompresji 2070 czyli średnica wlotowa koła kompresji jest 35,7mm, 1,8T zwykłe ma 2072 czyli średnica wlotowa koła kompresji jest 36,7mm a BEX ma 2075 czyli 38,2mm. Wielkość czapki jest ta sama, różnica jest w roztoczeniu otworu wlotowego. Oryginalny TIP jest taki sam do BEX i BFB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli generalnie cala roznica tkwi w tej 0.5cm roznicy w srednicy kola a takze otworu pod nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...