darecy Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Pada mi akumulator zastanawiam się nad: BOSCH S4 95 Ah 800 A 12 V VARTA BLUE DYNAMIC 12V 95Ah 800A oba są w podobnej cenie +- 400 zł maja pasujace wymiary: dł: 353mm, szer: 175mm, h.: 190mm i prawą biegunowość Gdzieś na forum zachodnim czytałem że trzeba wpisać kod przez VCDS do modułu. Czy jest jakaś specjalna procedura wymiany baterii? Zastanawiam się też nad podłączeniem prostownika do samochodu i wymianę aby nie było przerwy w zasilaniu... Jakieś inne sugestie, sklepy z akumulatorkami i uwagi?
Stichy Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Przeciez masz pieknie napisane http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-akumulator-kupic-102739/
darecy Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Przeciez masz pieknie napisane http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-akumulator-kupic-102739/ Kolego Rpalka (bez urazy) nie ma tam nic o B8 ze start stop system, 760-800A, czytałem tego posta już wcześniej. :naughty Chodzi mi o głównie o opinie po miedzy Bosch a Varta oraz kodowanie w VCDS
Lukasz_mk2 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 a nie birzesz pod uwage naszej polskiej centry futury+?? Nie miałem nigdy systemu start-stop, ale na centrach jeżdzę od dawna i nigdy nie miałem z nimi problemów, a o bosch'ach i varta'ch można poczytać po necie nieciekawe opinie
wrclaguna Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Kiedys ja u siebie zmieniałem AKU i miałem sprzeczne INFO na temat wymiany i kodowania z ASO . Przy zmianie akumulatora jesli załozymy na taki sam o tych samych parametrach nic nie musimy kodować ,jedynie jesli sa inne parametery nowego AKU to wtedy tak . Kodowanie w B8 robi sie w sterowniku GATEWAY 19 Adaptacja 10 wpisując tzw. kod BEM Tutaj małe info wystepujace w modelach np. A6 A8 Q7 itd. Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki
darecy Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Dzieki Grześ, Widziałem tez na innych forach takich jak audizine jak się wypowiadałeś z innymi w tej kwestii, gdzie znalazłem i tą wypowiedz: Self-teaching systemIn the case of an elderly battery, the vehicle system stores the term “defect battery”. Accordingly, if a new battery is installed without the entry of a BEM code, initially the vehicle does not recognise the presence of a replacement. Therefore, the energy management system must either be informed of the new battery status via a BEM code input, or learn the new battery status. The more trigger events (impulses, signals, e.g. starts, cold starts) experienced by the battery, the faster this process is completed. The vehicle computer then successively releases the previously limited systems, e.g. the full performance of the air conditioning system. Czy trzymałeś prostownik na klemach z przodu jak zmieniałeś aku, czy skasowałeś później błędy przy nowym kodzie BEM?
wrclaguna Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Prostownik potrzebny jest wtedy jeśli mamy w aucie sterowniki co nie potrzebuja Kalibracji Systemów . Przy twoim Systemie lepiej go podpiąc
darecy Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2012 a który waszym zdaniem jest lepszy: Varta (taki jest oryginalnie montowany), Bosch czy polska Centra? Ja myślę nad vartą lecz ta która jest w moim audi tylko 2 lata - padła niestety dowiedziałem się że musze mieć akumulator z technologią AGM np: VARTA 95Ah 850A Start-Stop Plus G14 koszt 2x większy około 900 + koszt wysyłki
Stichy Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Jarku ale nie pisales ze masz Start - Stop Nie myslales o zakupie Molla - ja mam jeszcze ten sam od nowosci
darecy Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 Chciałbym coś taniego i dobrego - ale wiem ze tak nie ma albo jedno albo drugie... Odkryłem ze mam wbity w VCDS kod z JCB a powinien być z varty VA0 może to jest problemem częstego padania... inny prąd ładowania itp... A Molla sprawdzę bo wydaje mi się lepszą alternatywą od Boscha i Varty PS jak sprawdzić czy mam opcje odzyskiwania energii przy hamowaniu? Wyczytałem, że w przypadku tej opcji można stosować akumulatory bez systemu AGM co będzie 2 x tańsze. ---------- Post dopisany 11-09-2012 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2012 at 13:42 ---------- Nowa varta AGM 95Ah siedzi w bagażniku Zmiana jest dość prosta - zrobiłem z podłączonym prostownikiem, ale i tak mi wywaliło przy skanie dużo błedów - spadek napięcia, lub inny prąd. VCDS wyczyścił wszystko, i dałem nowy nr akumulatora w sterowniku 19.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się