Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Utrata mocy na wzniesieniach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie!

Niedawno w trasie miałem taką przypadłość, a mianowicie na wzniesieniu (dość dużym - podjazd koło Katowic - Góra św. Anny?), przy wakacyjnie zapakowanym aucie, czyli 4 dorosłe osoby + full bagażnik, zaczął samoczynnie zrzucać mi biegi i auto diametralnie z 130 km/h zaczęło jechać 50/60 km/h, pomimo dociśniętego pedału gazu do końca... Nie wiem czy było to spowodowany "przeładowaniem", czy jakimś błędem? Dodam, że posiadam Audi A4 B5 Avant V6 150KM. Chyba nie powinno tak się zdarzyć? Spotkał się może ktoś z podobnym zjawiskiem?

Druga przypadłość jaka mi się przytrafia czasami to "przedłużanie" biegu przez automat, a dokładnie pisząc to zmiany biegu na wyższych obrotach niż standardowo. Normalnie biegi zmieniają mi się na 1600obr (np. 4 bieg - 50km/h, 5 bieg - 70km/h), a gdy ta przypadłość mi się przytrafia, biegi zmieniają się na 2200obr (4 bieg przy 65km/h, 5 - 85km/h). Słychać wyraźniejszą pracę silnika, tak jakby potrzebował tej większej mocy, ale wcale nie jest konieczna ponieważ w większości przypadków droga jest prosta.

Trzecia kwestia, a raczej pytanie - czy na świeżo odpalonym aucie (zimny olej w skrzyni) rzeczą normalną są takie lekko mocniejsze pchnięcia przy zmianie biegów? Szarpnięciem bym tego nie nazwał, raczej uczucie przesunięcia do przodu... Czytałem na forum, że może to być oznaka braku oleju... Ale efekt "pchnięcia" ustępuje po dłuższej jeździe. Dodam, że odnotowuje cieknięcie/pocenie w okolicach kurka olejowego w skrzyni.

Czy można jakoś sprawdzić czy skrzynia jest w dobrym stanie? Chcę sprzedać moje auto dobremu znajomemu, ale nie chcę stawiać go w sytuacji, gdy po miesiącu dowiaduje się, że musi wykładać tysiące na naprawę...

Byłbym wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości i pytań. Pozdrawiam Serdecznie!

Szerokości!

---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 00:49 ----------

Odświeżam. Jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytania? Pozdrawiam!

Opublikowano

Profilaktycznie możesz też sprawdzić katalizator, jeśli brakuje mocy. Może jest on już po prostu zapchany. Stary katalizator można sprzedać poprzez skup (https://www.katalizatory-warszawa.pl/) co jest dobrą opcją bo pozwala na zaoszczędzenie sporej ilości pieniędzy na nowej części.

Opublikowano

Podłącz vaga i sprawdź błędy w ECU silnika i skrzyni.
Od tego zaczynamy diagnozę, bo nikt nie ma kryształowej kuli a w ciemno możesz wymienić pół auta i nic się nie zmieni.

Wysłane z OP3T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...