Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej / zamiana na syntetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Auto ma nalatane 234 tys zalane jest LM 10w40 i na 1000 km wciąga mi 0,4l co da 4l na 10tys. Jazda jest do 3tys czasem tylko mocniej. Poprzedni właściciel (pozdrawiam:)zalewał motulem 6100 10w40 a LM jest pierwszy raz. Ciśnienie na cylindrach ok, wycieków brak z rury nie kopci. Myślę czy nie zalać valvoline maxlife 5w40 znajomy polecił i u niego pomogło, co prawda inny silnik. Jak myślicie warto spróbować? Może wrócić do mutula?

pozdrawiam

Opublikowano

Warto, ale dla turbo juz moze byc za pozno, mialem identyko problem z poborem oleju, po wymianie turbo jak reka odjal, nawet przebieg mialem podobny, auto nie dymilo, ani nie plulo olejem w dolot, po prostu bylo duze zuzycie pewnie

Olej wymien i tak bo ten co miales sie nie nadaje, zreszta masz obszerny watek na temat oleju

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Turbo jest zdrowe, szczelne i wymienione przy 150tys czyli ma jakieś 80 -90 tys nalatane. Hamownia pokazała 160 kucy, auto sprawdzane przez forumowiczów i oceniane z dużym +. Naczytałem się już na wielu forach i opinii jest od groma. Wiele było przypadków że mimo zdrowej jednostki olej ubywał. Od ostatniej wymiany weszło już 2l w 6000km może to ten LM mimo że dobrze oceniany nie lubi się z AEB :P. Poprzednikowi ubywało 1.5l na 10tys motula czyli znośnie. Spróbuje valvolina 5w40 na forum passata było kilku z 1.8t którym po przejściu z 10w40 na 5w40 ucieczki oleju zmalały do mniej niż litr między wymianami.

pozdr

Opublikowano

Probuj bo olej i tak musisz zmienic ;)

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Na Twoim miejscu zalał bym bardziej gęsty olej zalecany często do silników Turbo 10W60 : Valvoline VR1 Racing, Castrol Edge Sport.

Opublikowano

Gęściejszym? no nie wiem, jesień idzie :P. Poza tym nie katuje auta tylko grzecznie jadę do pracy 100km dziennie. Raczej się już nastawiłem na ryzyko i zaleję 5w40 valvoline i bez płukanki bo raczej czysto jest (półsyntetyki motula i moly też chyba czyszczą?). Jak będzie siorbał dalej to uszczelki na zaworach wymienię bo mają już prawo puszczać a kokosów nie stracę bo się samemu uporam. A co dalej to czas pokaże choć nie sądzę żeby dół był zryty bo kompresja jest i dymu nie ma. Jeszcze odmę sprawdzę.

Opublikowano

napewno cos masz nie tak. ja mam 250 tys nalatane i moze mi na 10tys zje 100ml.

Opublikowano

Minimalna temperatura w której olej zapewnia bezpieczne uruchomienie silnika dla oleju 10W60 i 10W40 to: - 30 st.C.

Olej o oznaczeniu 10W40 i 10W60 ma też taką samą tzw. zimową lepkość, więc nie powinno wpływać żle na pracę silnika w zimę na tym oleju, chodź faktycznie w niskich temp. lepszy dla silnika jest 10W40, a najlepszy 5W.

Lecz myślę, że jeśli chodzi o zminimalizowanie zużycia oleju to 10W60 byłby jak najbardziej ok.

Opublikowano

Najpierw napisałeś

wycieków brak z rury nie kopci.

Potem

Jeszcze odmę sprawdzę.

Więc upewnij się na 100% , że nie ma wycieków bo cudów nie ma i taki z..y ubytek jak Podałeś gdzieś musi się podziewać.

Druga możliwość to tylko taka, że motor zajechany i przepala olej ale tego były by konkretne objawy - wystarczy zbadać skład spalin.

Tak czy tak sama zmiana oleju niczego nie zmieni w istotny sposób - co do jego dużego ubytku.

Opublikowano

Masz kata???jak tak to on może zatrzymywać spaliny jeżeli rzeczywiście sa spalane a nie ciekną,taki wyciek nie ma bata zauważyłbyś plame pod autem lub na osłonie...Turbo było zalewane pół syntetykiem,w zasadzie po 100tyś moze paść,rozkręć dolot i szukaj oleju za i przed turbo.

Jak zmieniasz uszczelniacze to dopasuj je do gniazd zaworowych wtedy bedzie już zrobione jak należy...

Miałem podobny przypadek w AEB ale pochłaniał dużo mniej oleju niż u Ciebie,a nie zawsze miał lekko.

Opublikowano

Mam kata i właśnie analizator spalin wyszedł ok a diagnosta wspomniał że jak kat dobry to i w spalinach nic nie pokaże. Lało mi z simeringów wałka i przy wymianie rozrządu wymieniłem 2 tygodnie temu. Silnik już wysycha i nowych zanieczyszczeń nie widzę a te co były to raczej pocenie a nie takie ubytki. Na noc tekturę podłożyłem i nic. Dziś jeszcze profilaktycznie obserwowałem wydech przy porannym odpaleniu i absolutnie nic, przegazowanie po trasie też nawet minimum chmurki. Pomysł mam taki, zalewam 5w40 i jak rozszelni bardziej to może będzie wiadomo co a remont jestem w stanie zrobić bo auto mam utrzymane świetnie i planuje nim długo jeździć. Spać mi to nie daje bo mam też starą 80 z ABT z półmilionowym przebiegiem nie wciąga nic a daję jej po obrotach żeby jakoś 90KM jechało.

Polecicie kogoś w Krakowie lub Olkuszu/Zawierciu kto by mógłbym posprawdzać ten dolot wokół turba i odmę i się zna:)? Puki nie pojadę w rodzinne strony nie mam narzędzi a to się dopiero na wszystkich świętych zanosi.

Opublikowano

zdejmij gumę sprzed IC i zobacz ile masz tam oleju

jezeli mało znakiem tego zdechły uszczelniacze na zaworach

sama wymiana bez zdejmowania czapki jest nie lada wyzwaniem

Opublikowano

ja wciąż myślę ze to może być turbo

tak jak mowie, u mnie było zero dymienia, luzy na wirniku nie byly bardzo wielkie, w dolocie tez cale nic oleju, parę kropel, a po wymianie (wymieniałem bo była popękana na muszli) i jak ręką odjął, 1000km zrobione i olej w normie, a wcześniej ze 3-4 setki na 1000-1500 musiałem dolewać

wycieki też mam delikatne z uszczelek silnika ale kropel nie zostawiam na parkingach

na uszczelniaczach na bank by ci kopcił rano bo olej bezpośrednio na gary spływa więc nie ma bata żeby nie zakopcił przy pierwszym odpaleniu mając słabe uszczelniacze

Opublikowano

Dziś znów jechał za mną kumpel i zauważył że poszedł mały kłąb "czarnego"?! dymu i to na lpg. na moment przy depnięciu, jazda pod górę. Sprawdzone węże przed IC przed kolektorem, odma i jest ok. Zmieniłem raz jeszcze na LM 10w40 ten co ostatnio bo miałem w bagażniku rozpakowaną 5l. Zobaczymy za tys ile zostanie, teraz równo pół bagnetu.

Opublikowano

cześć. mam podobny problem. zjadł mi okolo 2 litrow na 10k km. olej to repsol sintetico elitte 5w40. jest teraz czarny jak diabeł. zdejmowałem wąż który idzie od turbo do IC i było tam trochę oleju (50-100ml). poza tym turbo ma luz na wirniku, co prawda wzdłuż osi, bo mogę troszeczkę go przesunąć w przód i w tył. przebieg 271k km. dodam, że silnik wykorzystuję przeważnie w zakresie 3-5,5 tys obrotów obrotów.

bardzo proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...