Dranek Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Witam, ostatnio auto zaczęło mi delikatnie szarpać przy przyśpieszaniu w okolicy 1700-2000obr/min. Skłoniło mnie to zrobienia pełnych logów i wrzucenia ich na forum do oceny przez fachowców. Poza tym szarpanie autem delikatnie czasem bujnie na wolnych obrotach. Dodam, że auto ma zmieniony soft na ok. 160KM i 360Nm. Proszę o ocenę. Statyczne: Grupa 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 015 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Dynamiczne: Grupa 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 013,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Basic Settings : Grupa 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupa 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
DragonGTI Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Nie jestem fachowiec ale to może być sprzęgło z racji tego że masz dość mocny program... albo w najgorszym przypadku dwumas...
Dranek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Kolego DragonGTI na podstawie logów odczytałeś problem ze sprzęgłem? Chodzi mi bardziej o diagnostykę przepływomierza, turbiny i wtrysków. Tak poza tym sprzęgło i dwumas wymienione.
przemik Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Generalnie jest OK. I ta modyfikacja tez jest OK. Zrobiona z głową. Popowtryskiwacze są juz wypracowane... to nie oznacza ze musisz je wymieniac... najslabszy jest 4. Zgadzam sie ze modyfikacja moze powodowac dragania na dwumasie w zakresie obrotów ktory podałes. Filtr paliwa byl dawno zmieniany ?
Dranek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Dzięki za odpowiedź. Co do szarpania to ok. miesiąca temu wymieniałem vacu pompe na Bosha (stara Luka miała luźny kruciec) i wymieniałem filtr powietrza na Filtrona. Zawsze zakładam Mann, ale w sklepie innego nie mieli i sprzedawca mówił że różnicy nie ma. Te dwie rzeczy robiłem w jeden dzień i tak myślę, że od tamtej pory mi tak szarpie. Vacum raczej dobrze założyłem, podciśnienie jest -0,8, może to przez tego filtrona? Co do pompek to już w tamtym roku wymieniałem komplet. Miałem zupełnie padnięte i w zamian włożyłem od 2.0 tdi BMM, później tuner zrobił mi pod nie soft i też mówił że są w nieciekawym stanie. Dałem za nie 600zł z przekładką więc cena dobra, a stare miały korekcje powyżej 2,8 i dlatego się zdecydowałem na nie. Filtr paliwa właśnie wtedy też wymieniłem ok. 10 miesięcy temu. Czyli oprócz pompek, turbo i przepływomierz jest ?
DragonGTI Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Też mam auto po czipsie i wiem że takie podniesienie mocy nie naprawia silnika.. Logi masz dobre, przepływka i turbo wygląda na dobre ale ja skupiłem sie na tym szarpaniu i przez to napisalem o sprzegle i dwumasie.
Dranek Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Dzięki Dragon za sugestię i chęć pomocy, ale u mnie kompletne sprzęgło + dwumas był niedawno robiony. Nawet nie wiedziałem że koło zamachowe może powodować takie szarpanie przy tych obrotach. Wymienię filtr paliwa i przeczyszczę wtryski maszynką Luqui Moly Jet Clean Tronic, może coś poprawi parametry pracy wtrysków. Co do tego szarpania przy przyśpieszaniu ma ktoś może jeszcze jakieś sugestię?
carles Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ja bym jeszcze zasugerował sprawdzenie przegubów równobieżnych. Często przy silnikach z dużą wyżyłowaną mocą lubią padać i w pewnym zakresie obrotów dawać drgania. Mój kumpel miał tak w Lagunie... Jak masz dostęp to możesz sprawdzić przełożyć z innego auta i będziesz wiedział czy to to. 380Nm robi swoje to nie przegub z 3.0TDI... Pozdro
spanky Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 w logach nic zlego nie widac co by powodowalo drgania , moze zawieszenie silnika/skrzyni kuleje ...
Dranek Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2012 w logach nic zlego nie widac co by powodowalo drgania , moze zawieszenie silnika/skrzyni kuleje ... Dzięki za diagnozy, wiem że silnik jest ok. Poduszki silnika są nowe ori. Tak jak wcześniej pisałem miałem niedawno wymieniane sprzęgło + dwumas i czy jest możliwe że mechanik przy skręcaniu wszystkiego źle spasował mi skrzynię? Od tego momentu lewarek skrzyni ma luz góra - dół ze 2cm i jak odpuszczam gaz jadąc np. 80km\h na 4 biegu, czy na 2 biegu jadę np. 30km\h też mi szarpnie silnikiem, nie ma reguły co do biegu i prędkości, raz szarpnie raz nie. Poduszka pod skrzynią z tego co widziałem jest nie ori tylko jakiś hans pries.... Może to jest przyczyna? Nie chce przenosić wątku do innego działu i mam nadzieję że w diagnostyce też mi ktoś pomoże z tym problemem.
carles Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 przeczyszczę wtryski maszynką Luqui Moly Jet Clean Tronic, może coś poprawi parametry pracy wtrysków. jaki jest koszt takiego czyszczenia? Chętnie bym skorzystał z czegoś takiego zamiast dolania STP... Pozdro
Dranek Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 przeczyszczę wtryski maszynką Luqui Moly Jet Clean Tronic, może coś poprawi parametry pracy wtrysków. jaki jest koszt takiego czyszczenia? Chętnie bym skorzystał z czegoś takiego zamiast dolania STP... Pozdro Z tego co się dowiadywałem kwoty za usługę różnią się w poszczególnych miastach i wahają się od 120zł do 180zł, ale masz tu rozpiskę zakładów w całej Polsce: Gdzie czyścić U mnie w Wałbrzychu jest to 120zł, ale niestety maszynka jest aktualnie w serwisie i muszę trochę poczekać. ---------- Post dopisany 31-08-2012 at 09:59 ---------- Poprzedni post napisany 28-08-2012 at 19:32 ---------- Wracając do głównego problemu zauważyłem, że te szarpanie przy przyśpieszaniu występuję tylko na zimnym silniku. Nie wiem czy robić logi na zimnym jak występuję problem, czy tego się nie praktykuje?
spanky Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Odepnij egr , zadlep przewod podcisnienia i zobacz co sie bedzie dzialo .
Dranek Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Odepnij egr , zadlep przewod podcisnienia i zobacz co sie bedzie dzialo . Niestety, po odłączeniu egr bez zmian. Dzisiaj jechałem 50km autostradą i zauważyłem że jadąc ze stałą prędkością np. 130km\h d szarpanie jest bardziej odczuwalne. Wrażenie jakbym jechał na minimalnych wybojach... a droga równiutka jak stół. Coraz bardziej skłaniam się ku uszkodzonej vacum pompie, bo wrażenie z jazdy jest takie jakby ułamek sekundy nie podawało paliwa. Jakiś czas temu już ją wymieniałem, ale kupiłem używkę z allegro i podejrzewam że jest uszkodzona. Co wy na to może vacum być przyczyną?
przemik Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Sprawdz jakie daje cisnienie i czy jest równomierne.....
ciahciah Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 ja bym cała winę zwalił na nowy dwumas+sprzęgło, to zamiennik i nie daje rady tak jak ori, na zimnym silnik może generować jeszcze większy moment stąd powód występowania tylko na zimnym, druga moja sugestia to zerwałeś któraś poduszka, mi się ta modyfikacja nie podoba ale mniejsza z tym
Dranek Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Jutro jadę sprawdzić vacum pompę, druga sprawa to to, że od niedawna zacząłem tankować v-power diesel. Zostało mi jeszcze 3\4 baku wyjeżdżę to i zobaczę czy te "lepsze" paliwo tego mi nie powoduję. Tak na wszelki wypadek wczoraj zmieniłem filtr paliwa i nic nie pomogło. Co do opinii kolegi ciahciah to tego się najbardziej boję, bo nie wiem co miałbym wtedy zrobić? Dam do reklamacji to mi pewnie nie uznają, no i auto uziemione na jakiś czas. Może modyfikacja programu, ale z drugiej strony koledzy pisali że jest dobrze zrobiony i z głową. , mi się ta modyfikacja nie podoba ale mniejsza z tym Kolego ciahciah co w tym modzie Ci nie odpowiada, ja się na tym nie znam i wszystkie wskazówki będą dla mnie cenne. Poduszki pod silnikiem na 100% sprawne, były wymienione na ori.
przemik Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 co w tym modzie Ci nie odpowiada, ja się na tym nie znam i wszystkie wskazówki będą dla mnie cenne No ja tez chętnie posłucham....
ciahciah Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 ori nową poduszkę tez można rozwalić raz dwa, a to co ciebie spotkało przerabiałem w takim samym aucie, mod nieznanego polskiego czarodzieja, auto przed modem perfekt, silnik malina, przebieg mały, po modzie rakieta nie z tej ziemi, miesiąc dwa i zdrowy dwuams padł, ale dwa miesiące wytrzymał i nie drżał!, wymiana na nowy+sprzęgło wszystko nowe, od razu po wymianie drżało, tu reklamacja może by pomogła tylko na jak długo jak program był typowym zabójcą dwumasa, zrobiłem korektę i problem rozwiązany co tu mi się nie podoba? zdrowo koksu jest a może za zdrowo(jedna z możliwych przyczyn problemu), pik turbo do 2714.4, kąt wtrysku ale jak powiedziałem mniejsza z tym bo każde auto jest inne i głupotą byłą by się czepiać bez sprawdzenia samemu jak jest
Dranek Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Dzisiaj w warsztacie podłączyli mi manometr, tylko wyniki z pomiarów jakieś bardzo niskie... Nie wiem czy mi to w dobrym miejscu podłączyli, ale na wężu nr 1 ze zdjęcia wyszło 0,5bara na wolnych obrotach i 0,8bara przy 4tysiącach. Na wężu nr 2 wyszło odpowiednio 0,6bara i 1bar. (zdjęcie zapożyczone z wątku miro_x o wymianie filtrów) Nie wiem, czy w dobrym miejscu mi to mierzyli? Moim zdaniem ciśnienie jakoś bardzo niskie. Gdzieś czytałem, że na wolnych obrotach powinno być 4,5 bara. Proszę o poradę i ewentualnie skorygowanie miejsca podłączenia manometru. Warsztat w którym to mierzyłem był jedynym który się tego podjął za rozsądne pieniądze u mnie w mieście. Reszta mechaników w ogóle nie wiedziała o co kaman i pierwsze słyszeli o tym że do vacum dochodzi paliwo, Inni co wiedzieli chcieli za podłączenie manometru 100zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się