jams231 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 no bede musiał ją dać do jakiegoś specjalisty niech oceni jej stan i zobaczy czy nie ma luzu na wirniku no mi tego oleju na 4 tyś dolałem nie całe pół litr i tak mocno nie ubywa tego oleju i nie zauważyłem zeby dużą chmure zostawiła kiedyś ---------- Post dopisany 30-08-2012 at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2012 at 16:26 ---------- ostatnio zauważyłem taki wyciek pod filtrem oleju ale nie z filtra czy to może wina oleju powinienem przejśc na olej półsyntetyczny ---------- Post dopisany 23-03-2013 at 11:29 ---------- Poprzedni post napisany 30-08-2012 at 08:08 ---------- w poniedziałek wezmę się z kolegą za czyszczenie turbiny wreszcie i zaleje fure olejem 10w40 motul może zmniejszy sie zużycie oleju
Tobike Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Nie ruszaj oleju na razie zresztą prawie wszyscy piszący tu powinni odwieść cię od zmiany oleju na 10W40, turbina i silnik powinny pracować na 5W40. Wyczyść turbo, wywal katalizator, wyczyść odmę. Możesz zamontować też Oil Catch Tank, Jest to łapacz oleju z odmy. Dopilnuj żeby kolega przypomniał sobie dobrze w którą stronę kręcił regulacją sztangi i przywrócił poprzedni stan, bo nawet po czyszczeniu będziesz miał problem. Ten wyciek na zdjęciu to z odmy, pewnie trzeba już wymienić ten przewód plastikowy do bloku silnika.
jams231 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 a który z tych olejów bedzie najlepszy do mojego silnika motul liqui molly, valvoline który zmniejszy zużycie oleju
Tommy Gun Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Teoretycznie branie oleju zmniejszy olej 5w50. Ale to jest tuszowanie problemu a nie jego rozwiązanie. Żadnych gównianych półsyntetyków do auta z turbiną.
jams231 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 który z tych olei jest najlepszy motul liqui molly czy valvoline ---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ---------- a czy napewno 5w-40 bedzie lepszy niż 10w-40
cabanmat Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 5W40 to olej syntetyczny, 10W40 to olej półsyntetyczny. Moj znajomy załatwił u siebie w Seacie z 2004 silnik 2.0TDI, jest już po wymianie ;-) Już nie pamiętam co było dokładnie ale cały silnik poszedł od turbosprężarki...
jams231 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 heh ---------- Post dopisany at 10:32 ---------- Poprzedni post napisany at 10:22 ---------- panowie i o co tu chodzi nie czyściłem tej turbiny bo nagle miałem wyjazd do holandii i turbina ani razu sie nie zawiesiła od tamtej pory mam spokój , predkość na trasie 160-180 cały czas w drodze powrotnej też nie było problemów nie przeładowuje czyżby takie przegonienie furki tak na nią wpłyneło a i olej zalałem motul ---------- Post dopisany at 11:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ---------- taka turbina a motor może rozwalić
Sztomel Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Nie są zbadane wszystkie przypadki poprawnej bądź nie, regulacji ciśnienia doładowania turbo. Nie wykluczam takiej możliwości, że jej przegonienie zupełnie lub w jakimś stopniu pomogło. Do czasu kiedy nie zrobisz logów dynamicznych przynajmniej podstawowych grup czyli 003 z 011, 008 z 010 i 001 z 004 to nikt Ci nie powie czy turbo dmucha jak powinno i czy reszta podzespołów działa poprawnie. W Koszalinie znam dobrego speca o nicku damcio151, przynajmniej z forum Golfa, i nie wiem czy i w jakich kosztach liczy sobie diagnozę samochodu (może wcale). Zawsze jednak warto jest zasięgnąć o nim info i opinii bo równie dobrze może Ci pomóc kolega co ma również Vaga - wykonać niezbędne logi i zamieścić tu na forum a reszta kolegów podpowie czy jest coś nie tak i co, by Cię naprowadzić na właściwą drogę naprawy lub usunięcia błędu, bo nie zawsze się to wiąże z naprawą -czasem tylko drobny niuans powoduje całkowite usunięcie przyczyn niedomagania czyli np. podpięcie spadniętego wężyka podciśnienia - dla warsztatu to pewnie koszt i nawet 200 lub więcej złotych a dla jakiegoś kumatego forumowicza tylko zwrócenie Ci uwagi co było banalną przyczyną tego problemu - warto zatem korzystać z opcji tańszych a przynajmniej w miarę pewnych (opisanych przez Ciebie potem na forum) - forumowicze bardziej cenią dobrą opinię niż jakąkolwiek gratyfikację pieniężną - warto się nad tym zastanowić. (Ja przynajmniej z takiego założenia wychodzę, chodź i tak nie prowadzę żadnego warsztatu więc i wszelka ocena nie jest mi potrzebna, podobnie jak i jakakolwiek kasa od kolegi z forum). Nie o taką i inną gratyfikację mi kiedykolwiek chodziło. Jeśli byłem kiedyś w stanie pomóc to zawsze i owszem i to było dla mnie uciechą - po to jest przede wszystkim to i inne fora - pomagać za ewentualne słowo podziękowania na forum, jeśli się komuś pomogło.
?uki1984 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Auto z turbina powinno raz na jakiś czas byc przegonione w trasę i pocisniete pare razy do odcięcia. A mianowicie dlatego ze w turbawce osadza sie nagar który przy krótkich trasach sie nie przepali a po dłuższej trasie powinno sie dobrze przepalic. Więc wyglada ze twoja turbawka była trochę przypcuana nagar a trasa jej pomogła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się