Jay_Z Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Witam. Dziś rano przestał mi działać nawiew na środek. Climatronic pokazuje błędy 11,5 oraz 15,7. Da się coś z tym zrobić, czy konieczna będzie rozbiórka?
pablo15005 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej) 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana U mnie jak działał cały czas nawiew na ciepło trzeba było przeczyścić styki i narazie działa, więc może i u Ciebie to by coś pomogło Może koledzy coś poradzą jeszcze ;]
Jay_Z Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 które styki, gdzie tego szukac?
rafal9119 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 tez mi wyskoczyły te dwa błedy a klimatronik działa poprawnie.
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 podpinam się do tematu mam to samo, co z tym zrobić klapa centralna zawieszona nie da się wyłączyć centralnego nawiewu.
serko Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Masz za klimatronikiem dwa silniczki. Jeden z białym cięgnem to ciepło/zimno drugi z niebieskim to chyba ta centralna właśnie. Zmieniaj temperatury i przełączaj nawiewy na klimatroniku i popatrz czy silniczki przesuwają cięgna. Jeśli nie to trzeba będzie je wyjąć i na warsztat. Trzeba je rozebrać wyjąć z nich silniczki, przeczyścić szczotki i komutator i sprawdzić sam silniczek czy chodzi. Jeżeli nie to rozebrać cały wyjąć z niego wszystko przeczyścić jakim środkiem który odparuje i poskładać. Jeżeli będzie chodził to następny etap to włożyć z powrotem, podłączyć kabel i sprawdzić czy nastawy klimatronika zmieniają położenie ramienia. Jeżeli tak to gra gitara można zamontować, jeśli silniczek nie działa to szukać nowego. Jeśli silniczek działa ale po zmontowaniu nadal nie przesuwa to rozebrać ponownie. Zdjąć dekielek z potencjometru, i go przeczyścić środkiem do potencjometrów. Sprawdzić też stan suwaka. Po złożeniu wziąć miernik i sprawdzić czy jak ręcznie przestawisz potencjometr to w całym zakresie zmienia się płynnie rezystancja. Jeśli tak to poskładać i powinno być ok. Jeśli nadal nie działa to szukać nowego, ale do tego rocznika ciężko będzie znaleźć z ceny około 100-150 zł jak się uda. Jeżeli działa i złożymy wszystko do kupy, zalecam zrobić nastawy podstawowe na vagu żeby tryb auto działał. Bez nastaw może się rozłączać bo nie będzie znał klimatronik dokładnego zakresu rezystancji potencjomatru. W necie można znaleźć opis ze zdjęciami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się