Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Rozrząd - niepokojący znak


marbol
 Share

Recommended Posts

wiem temat przerabiany wiele razy, ale pozwoliłem jeszcze raz powrócić, przy wymianie napinacza wielorowkowego odchyliłem pokrywe od rozrządu i ku mojemu zdumiemiu ułożył się akurat chyba fragment łączenia paska tak to sobie właśnie tłumacze, ale czy to normalne żeby z zewnątrz puściły szwy. Uściśle że pasek w tej części posiada taką samą grubość, jest na moje oko dobrze napięty tzn. tak samo jak przy montażu, pokrywa czysta żadnych oznak ścierania, na pasku zrobiłem 25000 firmy dayco. Co o tym myślicie? czy to normalne?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/670c497d935c7421.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be6153805cd67b71.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc74fa3f5ab97bf3.html

Link to comment
Share on other sites

proces technologiczny produkcji pasków w firmie dayco widocznie tak "fachowo" kończy oplot zewnętrzny paska

w produktach Gates`a wygląda to inaczej- według mnie lepiej

zrobiłeś na tym pasku 25 000, pewnie jakbyś nie zauważył- zrobiłbyś drugie tyle

pasek można obserwować codziennie i drapać się po głowie- ale zważywszy jakie konsekwencje będą dla tegoż silnika,

gdy pasek w końcu szlag trafi, lepiej dla świętego spokoju go po prostu wymienić

najlepiej na droższy :th:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dlaczego montujecie Dayco ale ja jakos nie ufam tej firmie,zreszta bylo juz na forum.

Rada to jak najszybciej wymienic i miec z glowy,a skoro masz tylko 25ty to mozna sie pokusic wo wymiane samego paska.

Link to comment
Share on other sites

dziwnie to wyglada :mysli:

wolalbym miec spokoj... polecam tez contitecha

Link to comment
Share on other sites

polecam tez contitecha

Ja osobiście miałem problem ze znalezieniem paska contitecha produkcji niemieckiej. Na wszystkich pudełkach które oglądałem jest informacja, że pasek jest produkcji niemieckiej natomiast na pasku, iż został wyprodukowany w Brazyli. Wcześniej spotkałem się z opinią mechanika który twierdził, że jeżeli pasek ten jest produkcji niemieckiej to montuje go, natomiast gdy pochodzi z krajów egzotycznych to nie ma do niego zaufania ponieważ takie partie na rynek niemiecki nie trafiają. Sugerował mi tak jak nieraz na forum było pisane aby nie kupować tych elementów byle gdzie zwłaszcza gdy chce się eksploatować samochód na przestrzeni kilku lat ponieważ są to elementy gumowe które się stażeją.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o firmy pasków rozrządu to tylko Gates lub Conti(oczywiście najlepiej jak są wyprodukowane w Niemczech).

Co do Dayco to zdania są podzielone, ja osobiście bym go nie założył, choć znam mechaników, dla których tylko paski Dayco się liczą-są gusta i guściki :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Właśnie niedawno wymieniłem rozrząd,który był na autku od 5 lat i 105tyś.km.paski były już spękane ale w całości,wszystkie z rolkami wymienione w aso i pełen orginał.Włożyłem komlet Gates,rolki iny i skf razem z pompą.Większość części zakupiłem od kolegi TOM77 jakość potwierdził mój mechanik radzę ci zmień ten pasek :chytry:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o firmy pasków rozrządu to tylko Gates lub Conti(oczywiście najlepiej jak są wyprodukowane w Niemczech).

Co do Dayco to zdania są podzielone, ja osobiście bym go nie założył, choć znam mechaników, dla których tylko paski Dayco się liczą-są gusta i guściki :gwizdanie:

Gdy wymieniałem u siebie rozrząd to pasek założony przez niemiecki serwis był firmy Gates i identyczny kupiony w ASO założyłem. Ten zdemontowany przejechał 80 tys. km i nie miał w ogóle żadnych uszkodzeń mimo, że nim wyginałem na różne sposoby.

Link to comment
Share on other sites

ja mysle tak,ze na takich rzeczach sie nie oszczedza-jesli cos niepokoi-wymienic,lepiej -niz pozniej jezdzic i tracic czas u mechanika

moze to jest jakas wada fabryczna,co prawda zdaza sie to nie za czesto,ale jednak...

Link to comment
Share on other sites

Nie zastanawialbym sie , jezeli dostrzeglbym to u mnie w aucie , odrazu wymiana, po fakcie koszty beda duzooooo wyzsze.

Link to comment
Share on other sites

jeśli paski są sprzedawane w sklepie to są oryginalne tak zapewnia sprzedawca, zresztą wszystkie firmy otwierają zakłady w cinach ze swoją technologią produkcyjną. Tak naprawde to trudno już o część wyprodukowaną np. w niemczech, i nie wiadomo gdzie kupować, no może za wyjątkiem ASO. koszt paska jest nie wielki, ale cały dzień pracy jak dla mnie, bo sam wszystko naprawiam.

Link to comment
Share on other sites

Trzy dni temu wymieniłem rozrząd w swojej audisi.Stary pasek (po poprzednim właścicielu) miał identycznie wyglądające szwy na łączeniu i pomiędzy zębami poprzeczne spękania. Lepiej jest tak wyglądający pasek wymienić bez względu na przebieg od ostatniej wymiany i mieć spokojną głowę. samodzielna wymiana nie jest sprawą skomplikowaną i bez zbędnego pośpiechu zajmuje ok 4-5 godzin więc nie warto na tym oszczędzać :th:

Link to comment
Share on other sites

no właśnie czyli może to być normalna sprawa tych pasków, sprawdzałem podświetlałem go nawet ze wszystkich stron i nie widziałem żadnych pęknięć ani skruszenia itp. pasek już mam (85zł contitech), tylko sie zabrać musze kolega Iwadrian pisze 4-5h to chyba tak na szybko, ale jak jest klima, xenony, spryskiwacze, węże,wężyki poodpinać to wszystko i chce to zrobić dokładnie, to niestety sobota zgłowy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...