Jump to content
IGNORED

[B6 AKE] Audi A4 2,5TDi kontra Saab 93 2,2Tid


Hołk
 Share

Recommended Posts

Dziś z bratem zrobiliśmy mały test.

On swoim saabem 93 z przodu a ja za nim audi.

Uciekł mi saabem jakieś 75m lub może więcej dopiero zacząłem dochodzić go przy 170km/h.

W drugą stone zmiana ról on z tyłu , i znowu audi przegrywało cały czas siedział mi na tyle a nawet nie wciskał do podłogi.

Czy to jest normalne, czy po prostu moje audi nie domaga.

Jego Saab 93 jest z silnikiem 2,2 Tid z 2004r 125KM a audi to B6 2,5tdi Quattro 2002r 180KM.

Trochę mnie zawstydził a to boli.

Dodam że mam tipa i jechałem cały czas na S noga w podłodze.

Link to comment
Share on other sites

To chyba coś nie tak , skoro jest taka róźnica w mocy , a Ty go dojść nie mogłeś :mysli: A4 ma do 100 - 8,4s , a Saab 11,0s.Różnica w wadze to 20kg na plus dla Saaba

Link to comment
Share on other sites

Skoro Saab ma 11 sek do 100 jak Hugo pisze, to nawet ja moim pazdziochem 150 KM powinienem go objechac a co dopiero 180 KM :>

Link to comment
Share on other sites

Też mi się wydaje że powinieneś Saaba łyknąć.Są też 2.2140PS myślę że i to za mało na A4 :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Za nic go dojść nie mogłem .

W silnik zainwestowałem prawie 5 koła, rozrząd, hydraulika, wtrysk sterujący a tu cię taka saabina objeżdża.

Czy możliwe żeby automat tak mulił to auto. Jeżdżę nią ponad rok i wydawało mi się idzie super.

Boli mnie to ponieważ jego saab pali mu od 5-8 a moje audi 8-12 a czasem więcej.

To po co mi było 2,5 trzeba było kupić 1,9 podnieść do 160KM

Logów nie będę wrzucał ,bo i tak miałem się wybrać do rogala a teraz to już na pewno, on powie co jest to pudło warte.

Szkoda że automatu nie można wrzucić na hamownię!!![br]Dopisany: 31 Maj 2008, 20:53 _________________________________________________

To chyba coś nie tak , skoro jest taka róźnica w mocy , a Ty go dojść nie mogłeś :mysli: A4 ma do 100 - 8,4s , a Saab 11,0s.Różnica w wadze to 20kg na plus dla Saaba

200kg na plus dla audi

Link to comment
Share on other sites

To chyba coś nie tak , skoro jest taka róźnica w mocy , a Ty go dojść nie mogłeś :mysli: A4 ma do 100 - 8,4s , a Saab 11,0s.Różnica w wadze to 20kg na plus dla Saaba

z tipem i qatro 8,4s do 100?

chyba z gorki :polew:

ma 9,4s

Link to comment
Share on other sites

Też mi się wydaje że powinieneś Saaba łyknąć.Są też 2.2140PS myślę że i to za mało na A4 :wink4:

2.2 nie 140 tylko 136 dokladnie

2,2 w saabie to 4 cylindowka,a one zawsze maja jakis bonus (znajomy ostatnio hamowal A6 2,0TDI i wyszlo 157PS :shocked:),

a 2,5TDI audi czesto nie trzymaja normy,ale i tak co najmniej powinny isc tak samo,jak kolega zainwestowal tyle kasy w silnik,to moze cos nie tak ze skrzynia np.sterownik?

Link to comment
Share on other sites

a 2,5TDI audi czesto nie trzymaja normy

Rozumie, że masz tu na mysli, że nie trzyma normy- może miec mniej...

Jest na Forum 2.5 co powinien miec 155 KM a seria wyszła 170...

Link to comment
Share on other sites

a 2,5TDI audi czesto nie trzymaja normy

Rozumie, że masz tu na mysli, że nie trzyma normy- może miec mniej...

Jest na Forum 2.5 co powinien miec 155 KM a seria wyszła 170...

na tyle 2,5 tylko jednemu sie trafilo?

ma go od nowosci? pewnie nie :gwizdanie:,moze poprzedni wlasciciel robil moda?

poza tym,sa hamownie i "hamownie"

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dużo audi ma serię większą niż na papierze...

Dokładnie tak jest.Audi to za***ista firma i dlatego gifty też za***iste są :th:

Link to comment
Share on other sites

No tak panowie ale moim zdaniem audi jest ok, nic się nie muli tylko 4,5tyś bieg w gore i tak po kolei trwa to moment tylko co z tego jak podniosę głowę i spojrzę przed siebie to saaba już nie ma. Bardzo chętnie przejechałbym się identyczną audicą wtedy to by było najlepsze porównanie.

Saab ma na bank 125KM i jest w manualu, jednak jak nim jeżdżę to powiem że zwija się nieźle. Jak ktoś często śmiga z warszawy do gdańska lub odwrotnie to chętnie mogę się umówić na mały test saabem i audi wtedy porównamy. Mieszkam 100km od warszawy.

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze pies pogrzebany jest w TIPie, ktory strasznie zamula auto.

Jak ktoś często śmiga z warszawy do gdańska lub odwrotnie to chętnie mogę się umówić na mały test saabem i audi wtedy porównamy. Mieszkam 100km od warszawy.

Raz na jakis jezdze przez Mlawe, ale jak do Plonska (60km) jest Ci blisko to zapraszam :cool:

ps. Do W-wy masz troche wiecej niz 100 :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dużo audi ma serię większą niż na papierze...

Dokładnie tak jest.Audi to za***ista firma i dlatego gifty też za***iste są :th:

bonusy w silnikach TDI grupy VW to normalka,ale 1,9 i 2,0 ,a nie 2,5

napisal Rogal:

Ja pisze o realnych wartościach po modyfikacji. Często ale to bardzo często te silniki nie trzymają serii. W tym tygodniu robiłem 163ke i na oryginale miała 306Nm !!.

Co do pomp są konkretne modele.. info na PW.

Pozdrawiam

__________________

// MR Motors - W-WA ul. Mineralna 26 - 0-694-046-807 //

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze pies pogrzebany jest w TIPie, ktory strasznie zamula auto.

zgadze się bo koleś ma A6 2.5tdi180km Quattro w tipie i nie ma ze mną szans :hi:
Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze pies pogrzebany jest w TIPie, ktory strasznie zamula auto.

Jak ktoś często śmiga z warszawy do gdańska lub odwrotnie to chętnie mogę się umówić na mały test saabem i audi wtedy porównamy. Mieszkam 100km od warszawy.

Raz na jakis jezdze przez Mlawe, ale jak do Plonska (60km) jest Ci blisko to zapraszam :cool:

ps. Do W-wy masz troche wiecej niz 100 :tongue4:

Bardzo chętnie

Napisz kiedy i gdzie dokładnie to podlece.

Jestem wolny codziennie od 17.

[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 17:26 _________________________________________________

Mysle, ze pies pogrzebany jest w TIPie, ktory strasznie zamula auto.

zgadze się bo koleś ma A6 2.5tdi180km Quattro w tipie i nie ma ze mną szans :hi:

Czyli jedyne dla mnie wyjście abym sie nie wstydził to nikt inny jak Rogal, a jesli się po tym rozleci to trudno.

Link to comment
Share on other sites

Dorzucę swoje 3 grosze. Tak jak koledzy pisali pewnie problemem jest skrzynia. Miałem parę aut,w manualu i automacie i wiem jedno, automat jest nie na wyścigi, chyba że DSG (nie miałem, ale wierząc opiniom jest OK). Poprzednio miałem VOLVO S60 170 PS w automacie i było to wozidełko, cociaż jak "obczaiłem" skrzynię nie było tak źle. Swoja sztuką (AKE Q) nie mam problemów z większościa aut, chyba że start z jedynki. Jej długość a w zasadzie krótkość :) dobija mnie, zanim wygrzebię się z fotela i zagłówka żeby wbić 2 "mijają wieki", ale jak przebrnę 1 i 2 to już sama przyjemność.

W twoim przypadku nie zaszkodziłoby sprawdzić auta, odczucia odczuciami, ale może troszkę niedomaga. Przy tej różnicy mocy to i tip powinien dać rade.

Link to comment
Share on other sites

Hołk, zapraszam :) Codziennie jestem po 18 w Płońsku (do konca czerwca, pozniej W-wa), wiec ktoregos dnia mozemy zrobic malego "spota" :).

A w weekendy dowolna godzina byla nie po 16 ;) Napisalem Ci tez PW.

Link to comment
Share on other sites

Dorzucę swoje 3 grosze. Tak jak koledzy pisali pewnie problemem jest skrzynia. Miałem parę aut,w manualu i automacie i wiem jedno, automat jest nie na wyścigi, chyba że DSG (nie miałem, ale wierząc opiniom jest OK). Poprzednio miałem VOLVO S60 170 PS w automacie i było to wozidełko, cociaż jak "obczaiłem" skrzynię nie było tak źle. Swoja sztuką (AKE Q) nie mam problemów z większościa aut, chyba że start z jedynki. Jej długość a w zasadzie krótkość :) dobija mnie, zanim wygrzebię się z fotela i zagłówka żeby wbić 2 "mijają wieki", ale jak przebrnę 1 i 2 to już sama przyjemność.

W twoim przypadku nie zaszkodziłoby sprawdzić auta, odczucia odczuciami, ale może troszkę niedomaga. Przy tej różnicy mocy to i tip powinien dać rade.

Ja z większością aut ze świateł nie mam problemów aby dymek wąchają jednak jak brat naprawdę ostro pogonił swojego saaba to audi zostało!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Uciekł mi saabem jakieś 75m lub może więcej dopiero zacząłem dochodzić go przy 170km/h.

W drugą stone zmiana ról on z tyłu , i znowu audi przegrywało cały czas siedział mi na tyle a nawet nie wciskał do podłogi.

Czy to jest normalne, czy po prostu moje audi nie domaga.

Jego Saab 93 jest z silnikiem 2,2 Tid z 2004r 125KM a audi to B6 2,5tdi Quattro 2002r 180KM.

Dodam że mam tipa i jechałem cały czas na S noga w podłodze.

Myślę, że Twoje auto jest niestety niesprawne. Tydzień temu na autostradzie A2 sprawdzaliśmy jak moje autko zachowa się na "przejażdżce" z nowym Fiatem Croma (mojego brata) 1.9 diesel 120 KM manual o przebiegu 5.000 km, no i oprócz samego startu (moje A4 nie ma ASR, ESP ani 4x4), moje Audi A4 Avant 1.9 TDI AFN manual 135 PS (superdelikatny mod by Rogal) jest bezwzględnie lepsze... Dodam że próby były dwie, zaczynały się od 0 a kończyły na licznikowych 180 km/h.

Jakieś trzy miesiące temu sprawdzałem moją wyżej wymienioną A4 jak jedzie Zafira mojego szwagra (2003 rok, 2.2 DTI, 125PS, manual, przebieg - pierwsze 70.000 km), na autostradzie A4, no i różnica była jeszcze sporo większa na korzyść A4. A z tego co wiem, Zafira ma ten sam silnik, co ten SAAB.

No a przy tym wydaje mi się, że Twoje auto przy moim to powinna być rakieta... Także coś masz nie tak - niestety - w Twoim aucie.

Link to comment
Share on other sites

Dorzucę swoje 3 grosze. Tak jak koledzy pisali pewnie problemem jest skrzynia. Miałem parę aut,w manualu i automacie i wiem jedno, automat jest nie na wyścigi, chyba że DSG (nie miałem, ale wierząc opiniom jest OK). Poprzednio miałem VOLVO S60 170 PS w automacie i było to wozidełko, cociaż jak "obczaiłem" skrzynię nie było tak źle. Swoja sztuką (AKE Q) nie mam problemów z większościa aut, chyba że start z jedynki. Jej długość a w zasadzie krótkość :) dobija mnie, zanim wygrzebię się z fotela i zagłówka żeby wbić 2 "mijają wieki", ale jak przebrnę 1 i 2 to już sama przyjemność.

W twoim przypadku nie zaszkodziłoby sprawdzić auta, odczucia odczuciami, ale może troszkę niedomaga. Przy tej różnicy mocy to i tip powinien dać rade.

Ja z większością aut ze świateł nie mam problemów aby dymek wąchają jednak jak brat naprawdę ostro pogonił swojego saaba to audi zostało!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Może ten Saab jest jakis magiczny :) chociaż wątpie, to chyba silnik Opla a te jakieś genialne nie były, teraz biorą motorki od Fiata 1.9, pchane również do Saaba. Chyba stwierdzili że nie zrobią dobrego diesla. Kumpel ma Saaba 9-3 ale w benzynce więc nie sprawdze. Z ostanio testowanych Mondziak 2.0 TDCi 150 PS (osiedlowy wiraszka) bez problemów, Avensis D-4D 180 dopóki nie wbiłem 4 równo, później go doszedłem - wystartował przedemną, Jaguar XK cabrio :evil: dopadł mnie przed przewężeniem remontowym, wyszedłem pierwszy więc miałem bonusa, doszedł mnie przed światłami (jakieś 700-800m), jak staliśmy na czerwonym to na trzecim pasie dotargała moja Pani AFNa swego :) i pogroziła palcem przez szybę :no: (jechaliśmy na 2 furki) no i po zabawie, ale może to i lepiej bo porażka była nieunikniona :)

Link to comment
Share on other sites

a jak uwazacie lepiej startować zmieniając samemu biegi na tipie czy pozcycja d lub s

bo doszedlem ze roznie bywa czasmi d jest lepsze niz to "s"

ale do jakzy tip jest rewelacyjny ale do ścigania chyba odpada

moze dział taki założymy i będziemy sie wymieniać wnioskami i sytuacjami na drogach bo widze ze watek cieszy sie zainteresowaniem.

ja brałem sie z mojego brata g4 150ps zrobione na 196ps jeszcze ma 18" i dopiero go wyprzedzilem przy 200km/h hmm napomkne ze mam 150kw :quattro::ON: i nie bylo rewelacji i jechałem na 16

testowal ktos jak lepiej startowac "d" "s" "wajcha" s jest rewelacyjne po miescie :oklaski:

Link to comment
Share on other sites

moze to oczywiste ...ale sprawdziles przepływomierz powietrza?? ja mam a4 2,5tdi 150KM myslalem ze śmigam.. przyjechał kolega a6 z tym silnikiem.. i powiedzial ze moj cos słabawoooo zamula..

wymienilem.. i oparcie wyrywaa jak przyspieszam:)))

Link to comment
Share on other sites

Jestesmy ustawieni z Hołkiem na srode, to zdam relacje jak to auto faktycznie jezdzi :)

Link to comment
Share on other sites

Michał a Ty masz swoją w manualu? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem jeszcze dodać że jak jej naprawdę mocno cisnę(tym bardziej w normalnej jeździe) nie wyda z siebie nawet najmniejszego dymku a z tego co mi się wydaje diesel powinien nawet najnowszy i najlepszy trochę zakopcić na czarno.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...