Jump to content
IGNORED

Powracajacy blad 16505 POMOCY!!!!


Klejk
 Share

Recommended Posts

a teraz tak.... od kiedy pierwszy raz wsadzilem moja niunie na Vaga... zawsze wyswietlal mi sie blad 16505 ( czujnik polozenia przepustnicy )

no to wzielem sie za robote...

wymienilem przepustnice na uzywana.... nadal ten sam blad...

wiec wniosek.. i ta przepustnica uwalona....

zamowilem nowke... co prawda nie oryginala bo sami wiecie jaki jest ich koszt :)

i co nadal blad powraca....

nie mam juz normalnie pomyslow.. chcialem przejrzec przewody... ale te ktore wychodza od przepustnicy nie dohcodza do kompa.... tzn przynajmniej nie takie kolory...

moze jakies schamety... moze ktos juz cos takiego mail.....

Prosze... podpowiedzcie :)

Link to comment
Share on other sites

ten bład jest spowodowany uszkodzona instalaciaja miedzy przepustnica a ECU.

Link to comment
Share on other sites

szczerze to tyle sie tez domyslam... Ale teraz pytanie prosba....

Czy ktos ma jakies schematy rysunki badz jest w stanie mi wytlumaczyc jak gdzie ktoredy z kad do kad ida te kable, czy jestem zmuszony jechac do jakiegos mechaniora??

---------- Post dopisany 18-09-2012 at 12:22 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2012 at 21:14 ----------

?

---------- Post dopisany 19-09-2012 at 07:24 ---------- Poprzedni post napisany 18-09-2012 at 12:22 ----------

dobra instalacja przejrzana.... Wszystkie 7 przewodow ktore sa we wtyczce na przepustnicy znalazlem przy ECU... wszystkie maja przejscie

co prawda jeden z nich jest rowniez masa... tzn jest na masie ale po odlaczenie od kompa juz nie...

No panowie jakies sugestie?

Moze tak robic uwalony ECU?

POMOCY!!

Link to comment
Share on other sites

Napisz na ile wtyczek jest komputer. 2 czy 5.

Na którym przewodzie jest ta masa?

Tak, uszkodzone ECU może rejestrować błąd, którego w rzeczywistości nie ma i np. tak jak w tym przypadku nie sterować przepustnicą.

Link to comment
Share on other sites

komp ma 5 wtyczek... Hmmm o ile mnie pamiec nie myli to kable balo siwy... Wrazie co wieczorem sie poprawie...

Aha czyli istnieje mozliwosc ze to komp... A powiedz mi kolego jestes w stanie go jakos sprawdzic?

Link to comment
Share on other sites

Wg. schematu na szaro-białym ma być masa (pin 7).

Do pin-u 3 przepustnicy (fioletowo-żółty) podłącz miernik. Sprawdź czy przy zamkniętej przepustnicy jest tam masa. I sprawdź też czy przy adaptacji przepustnicy też jest tam cały czas masa. Jeśli nie, to przepustnica jest wadliwa.

Pin 1 i 2 to przewody do silnika przepustnicy.

Na 4 pinie ma być zasilanie (nie pamiętam, 5V lub 12V).

Pin 5 i 8 to sygnały z potencjometrów przepustnicy do ECU.

Błąd 16505 mówi o nieprawidłowym sygnale z potencjometru przepustnicy. Jak będzie problem z zasilaniem to się pojawi. Jeśli będą uszkodzone przewody to również się pojawi. Ale może tez być uszkodzone ECU, które niepoprawnie interpretuje sygnały.

Ja mam w swoim ECU na 5 wtyczek, więc jeśli mi wyślesz swoje, to podłożę do mojego auta i sprawdzę, czy błąd się pojawia. Tak dojdziemy najszybciej.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wielkie za schemacik... dzisiaj bylo za duzo roboty ale jutro to sprawdze i dam znac co i jak :)

czyli musze to sprawdzac na podlaczonej przepustnicy?

tylko ze z tym sprawdzeniem moze byc troche ciezko... przynjamniej mi sie tak wydaje, a immo ? :) i ten blad nie pojawia mi sie odrazu po odpaleniu auta... tylko po przejechaniu jakiegos odcinka...

---------- Post dopisany 21-09-2012 at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 21:12 ----------

teraz tak wedlug twojego opisu... Na pinie 3 jest masa i nie ma przerw podczas adqptacji... Przerwa pojawia sie w momencie dotkniecia padelu gazu? Czyli jest ok?

Na pinie 4 jest zasilanie okolo 5 volt...

Czyli mozna wnioskowac ze to komputer?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli przewody nie są uszkodzone (ponieważ błąd pojawia się po jakimś czasie) to jest prawdopodobne, że uszkodzeniu uległo ECU.

Link to comment
Share on other sites

no niestety... podmianielme ECU i nadal blad wystepuje... czy ze co? jakies pomysly? czyli wychodzi na to ze jednak musi to gdzies byc u elektryce miedzy ECU a przepustnica??

a i tak na marginesie.... jezeli wyskakuje mi blad cos z pamiecia ROM.... to komputer mowi juz do widzenia?

---------- Post dopisany 03-10-2012 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 30-09-2012 at 09:22 ----------

no dobra problem prawdopodobnie rozwiazany... wymienilem przewody na 5 i 8 pinie do samego ECU... i jak narazie blad nie wrocil :)

Link to comment
Share on other sites

czli masz odpowiedz kabelki sa gdzies uwalone i raz styka i jest oki a raz nie sprawdz je dokladnie wzrokowo i namacalnie ;p

Link to comment
Share on other sites

odgrzewam kotleta...blad wrocil... i jest dokladnie jak bylo....

zostal mi tylko jeden pomysl... moze kostka przy przepustnicy??

Link to comment
Share on other sites

przepustnica do aeba kosztuje grosze, wymiana to gora 20 minut, może warto ją wymienić ? ewentualnie starą rozebrać i zobaczyć czy do środka wilgoci się nei napchało

Link to comment
Share on other sites

no nie takie grosze za nowa dawalem 400 :)

ale przepustnica tez byla wymieniana...i nic...

---------- Post dopisany 06-01-2013 at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany 26-12-2012 at 13:04 ----------

a moze to ECU? moze jest nie do konca taki jak ma byc i dlatego?

---------- Post dopisany 07-01-2013 at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 18:33 ----------

?

---------- Post dopisany 12-01-2013 at 08:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 19:16 ----------

:-)

---------- Post dopisany 21-03-2013 at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany 12-01-2013 at 08:57 ----------

wczoraj juz zaczelem powoli machac biala chorogiewka.... dzien wczesniej walczylem z tym do prawie 1 w nocy.. a teraz okazuje sie ze blad ma to co robilem w nosie i wraca....

dobra chlopaki... wasze pomysly opinie sugestie nawet te glupie bede rozpatrywal.. bo juz nie mam pojecia w czym szukac...

a teraz napisze juz co zrobilem zeby to sprawdzic....

1 podmiana ECU - blad sie pojawia

2 wymiana przepustnicy... najpierw na uzywke pozniej na nowke sztuke - blad sie pojawia

3 polozenie dwoch nowy kabli odpowiedzialnych za czujnik polozenia przepustnmicy - blad sie pojawia

4 i wkoncu wzielem i polozylem po calascie nowa wiazke od przepustnicy do ECU plus inna kostka przepustnicy - blad sie pojawia

ad 4 jak wymienilem kable na nowe musialem 3 kable zmostkowac... bo auto nie chcialo odpalic... pierwsze odpalanie auto nie odpala na VAGu bald za wysokie napiecie czujnika tem... no to znalazlem ktory to... zmostkowane... nie odpala... tylko razem wywala mi blad... cos o przerwie w zasilaniu wszystkich wtryskiwaczy... tak wiec mostkuje kolejny... i teraz auto juz odpala i chodzi ladnie ale wywala blad halla (nie wiem nawet za co on jest odpowiedzialny)... takze kolejne mostkowanie i wszystko juz jest jak nalezy......

ale auto nadal lapie wypisany juz w temacie balad polozenia czujnika przepustnicy....

Link to comment
Share on other sites

może linka ma już za duży luz?

Link to comment
Share on other sites

tam wszystko po angielsku .. jaka aktualizacja? gdzie czego?:-)

Link to comment
Share on other sites

jest napisane że nie które komputery mają aktualizacje zapobiegającą pojawianiu się błędu w zimną pogodę

---------- Post dopisany at 11:22 ---------- Poprzedni post napisany at 11:21 ----------

czyli czekaj na cieplejsze dni i zobacz czy wtedy też ci się ten błąd pojawi ;d

Link to comment
Share on other sites

ja to mam od zawsze... od kiedy mam moja padake :P takze chyba to nie to :P

---------- Post dopisany 24-03-2013 at 15:05 ---------- Poprzedni post napisany 22-03-2013 at 22:14 ----------

up

Link to comment
Share on other sites

jaki masz nr ecu ? te z koncówką 557T często mają ten problem (spotkałem się 4 razy + moje audi) Jeżeli masz do połapania kompa z końcówką 558E załaduj go do testów. U mnie ten błąd zniknął po podmianie ECU. Sprawdź czy łapie Ci adaptacje i czy zapisuje ustawienia. Jeżeli nie to znaczy że eprom zapisał już max co mógł i się wysypał.

Link to comment
Share on other sites

hmmm nietstety... ale kompa mam na 5 wtyczek i jego numer konczy bez jakiejkolwiek literki :P (8D0 907 557)

podmianielem juz na innego... ale tamten wywalal moj blad plus cos z pamiecia wewnatrzna... takze komp wedlug mnie tez odpada...

a jak sprawdzic czy napewno zapisauje adaptacje?

bo adaptacje zawsze przechodzi...

Link to comment
Share on other sites

powinien być komunikat adp ok

Link to comment
Share on other sites

noo tak to mam... na VAG-COMie na dwoch roznych wersjach i na polskim vagu ;)

Link to comment
Share on other sites

Czyli zostaje zabawa z przewodami i wtyczkami. Skoro przepustnica bytła już podmieniana i ecu też (byle nie zwalone) to zostaje drutologia u ogarniętego elektryka.

Link to comment
Share on other sites

co masz na mysli mowiac drutologia? Bo ja kable juz po calosci tez wymienilem... Zastaawiam sie czy jakis inny blad nie generuje tego bledu

Link to comment
Share on other sites

To już nie pomogę. Jeżeli podkładany ECU był w 100% sprawny a wiązka i przepustnica wymieniona wszystko powinno banglać. Nie bardzo kojarzę jakich tunerów masz w pobliżu ale może ktoś ogarnięty w 1.8T przerabiał już ten temat. U mnie wymiana ECU zrobiła robotę i błąd nie wrócił

Link to comment
Share on other sites

dobra chlopaki... wasze pomysly opinie sugestie nawet te glupie bede rozpatrywal.. bo juz nie mam pojecia w czym szukac...

a teraz napisze juz co zrobilem zeby to sprawdzic....

1 podmiana ECU - blad sie pojawia

2 wymiana przepustnicy... najpierw na uzywke pozniej na nowke sztuke - blad sie pojawia

3 polozenie dwoch nowy kabli odpowiedzialnych za czujnik polozenia przepustnmicy - blad sie pojawia

4 i wkoncu wzielem i polozylem po calascie nowa wiazke od przepustnicy do ECU plus inna kostka przepustnicy - blad sie pojawia

ad 4 jak wymienilem kable na nowe musialem 3 kable zmostkowac... bo auto nie chcialo odpalic... pierwsze odpalanie auto nie odpala na VAGu bald za wysokie napiecie czujnika tem... no to znalazlem ktory to... zmostkowane... nie odpala... tylko razem wywala mi blad... cos o przerwie w zasilaniu wszystkich wtryskiwaczy... tak wiec mostkuje kolejny... i teraz auto juz odpala i chodzi ladnie ale wywala blad halla (nie wiem nawet za co on jest odpowiedzialny)... takze kolejne mostkowanie i wszystko juz jest jak nalezy......

ale auto nadal lapie wypisany juz w temacie balad polozenia czujnika przepustnicy....

UP... jeszcze jakies pomysly?

Link to comment
Share on other sites

a takie pytanko panowie.. czy ten blad moze wplywac na wystarowanie doladowania? w sensie ze czujnik nie widzi na ile jest otwarta przepustnica i tnie doladowanie?

---------- Post dopisany 01-06-2014 at 11:09 ---------- Poprzedni post napisany 30-05-2014 at 15:47 ----------

?

---------- Post dopisany 03-06-2014 at 11:05 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2014 at 11:09 ----------

:kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo co ty ale nie wplywa to jakos na prace silnika, blad powraca po jezdzie, wiesz tak mysle ze przydalaby sie zamrozona ramka ale niestyty nasze starocia jej nie maja

Bede z tym walczyl i jak cos wykabinuje to napisze

A co do doładowania to myślę że może Ci ścinać.... u mnie ten błąd też powraca choć na razie to olewam

Jak jeździłem na serii to czasem podczas przyspieszania i wciśnięcia gazu do końca doładowanie zatrzymywało się na 0.3 bara, tak jak podczas średniego wciśnięcia gazu. To by miało sens, TPS nie odczytał że noga poszła do końca i nie wysterowywał n'ki . Trochę to było wkurzające podczas wyprzedzania, rzadko się zdarzało ale zdarzało.

Teraz testuje jazdę na mbc i nie mam tego problemu już, dlatego położenie przepustnicy poszło na bok

Edited by koziol1172
Link to comment
Share on other sites

Ja też jeżdżę na mbc i jak Narazie problemów nie mam :-)

Link to comment
Share on other sites

Jak patrzyłem na schematy to wychodzi na to że trzeba tylko przewód z pinu 8 spróbować wymienić. Ja u siebie podrzucę go i zobaczę czy coś dało

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...