Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Napełnienie klimy , po 2 tygodniach znow lipa ??


wojtas-audi
 Share

Recommended Posts

Napełnilem klime pod koniec kwietnia, jakies 2 tyg bylo super, lodówka .... klima przeszla wszystko, jest szczelna, napelnili, cos tam odgrzybili itd itd , ogolnie byla rewelacja, minelo jakies 2 tyg i jest znow to samo , nie chlodzi .... Co to moze byc ?? Cos zle zrobili ?? Pod vagiem nic nie wychodzi , zero bledów .

Link to comment
Share on other sites

Napełnilem klime pod koniec kwietnia, jakies 2 tyg bylo super, lodówka .... klima przeszla wszystko, jest szczelna, napelnili, cos tam odgrzybili itd itd , ogolnie byla rewelacja, minelo jakies 2 tyg i jest znow to samo , nie chlodzi .... Co to moze byc ?? Cos zle zrobili ?? Pod vagiem nic nie wychodzi , zero bledów .

dziurka... :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Nieszczelność w układzie ,dziurka w przewodach lub chłodnicy :)

Link to comment
Share on other sites

Jesli bylaby dziura, to na VAG'u pojawil by sie blad zwiazany z czujnikiem wysokiego ciśnienia(low pressure). Przynajmniej u mnie tak było, jak pojawiały się nieszczelności. A mamy prawie takie same auta(AWX vs AVF)

Link to comment
Share on other sites

Niewiem czy mogli zle napelnic ?? Roku temu napelniali mojej mamie w citroenie klime i juz nie chlodzi :hi: Niewiem czy jechac gdzies do serwisu, cos jeszcze posprawdzac vagiem czy walic do nich ( mam fakturke )

Link to comment
Share on other sites

ale nieszczelność może być bardzo mała i powoli uchodzić :gwizdanie:

jedz do nich od razu

Link to comment
Share on other sites

Zero błędów ? A włącza się wogóle klima? Czy ciągle jest na ECON ?

Link to comment
Share on other sites

ale nieszczelność może być bardzo mała i powoli uchodzić :gwizdanie:

jedz do nich od razu

Tylko niewiem , oni powiedza ze to nie ich wina, co moga zrobic, napelnic jeszcze raz ? to znow ucieknie ( jesli nieszczelnosc ) a sprawdzali i bylo szczelne wszystko :kwasny:

Zero błędów .... Klima sie wlacza normalnie, tylko daje na full i tak chlodzi ze porazka .... econ sie nie wlaczal .

Link to comment
Share on other sites

Jedz ipowiedz jak jest.no bez jaj że po dwóch tygodniach cos pada :)

pojedziesz do innego i co znów zapłacisz??

Link to comment
Share on other sites

Można też łopatologicznie:

Po lewej stronie pod maską ida tam 2 przewody klimatyzacjii: metalowy i gumowy. Sprawdz gumowy wąż jesli da sie scisnac palcami, to brak cisnienia w ukladzie. Jesli natomiast jest tak twardy jak ten metalowy, to cisnienie jest i trzeba szukac innej przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Guest jonny

Ile Ci dobili tego czynnika? Przed napełnieniem chłodziło cos czy nie? Bo moze nie sprawdzili szczelności układu tylko nabili i wszystko poszło sie.... Ciekawe czy dodali barwnik jak nabijali,teraz mozna by było sprawdzic połączenia pod ultrafioletem.

Tak czy inaczej wracaj do nich niech szukaja przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

błąd czujnika ciśnienia pojawi się owszem, ale jak w układzie będzie już prawie pusto ...

A pomimo, że w układzie jest trochę czynnika i nie wywala błędu czujnika, to i tak już nie chłodzi.

Ewidentnie dziura Wojtas...

Jak sprawdzili szczelność układu ? Całkiem możliwe, że w tym momencie powinni napełnić układ z kontrastem i szukać wycieku z lampą.

Link to comment
Share on other sites

Zrób loga grupy 001 bloku 08 AUTO HVAC i wrzuć tutaj.

Zrób go przy włączonej i wyłączonej klimie na pracującym silniku.

Zanotuj jaka była temperatura zewnętrzna.

Link to comment
Share on other sites

Jutro porobie te logi , podlaczali jakas maszynke do tych zaworków, najpierw wyciagnelo chyba to co bylo , pozniej cos tam chyba naoliwilo , sprawdzilo szczelnosc, i nabilo o ile dobrze pamietam to cos 500 tego czynnika, mowil ze musialo dawno byc nabijane, bo bylo bardzo malo czynnika ( klima wogole mi nie chlodzila przed tym ) no i nabil, odgrzybil i jak ta lala chulalo , i po jakims czasie znow d*pa ....

Jutro podlacze jeszcze raz vaga a po poludniu tam podjade do nich :bicz::JC_fan:

Link to comment
Share on other sites

Guest jonny

Stawiam na nieszczelnosć w układzie, takie sprawdzanie na manometrach jest mało wiarygodne,nieszczelnosć niewielka i dlatego przez jakiś czas chłodziło.wracaj do macherów, lampa w łapę i szukać wycieku .

Link to comment
Share on other sites

Ok a wiec tak , jak pisaliscie .... wszystko zrobilem :>

Sciskac chcialem waz jest twardy jak ..... :kox:

I logi grupy 001 bloku 08 - przy wlaczonej klimie !!

grupa 001 pole 1 - było 0,652A

grupa 001 pole 2 - było 67,9 %

grupa 001 pole 3 - było 42 %

grupa 001 pole 4 - było 13 bar przy temp zewnetrznej 29-30 stopni .

przy wylaczonej klimie :

grupa 001 pole 1 - 0.000A

grupa 001 pole 2 - 0 %

grupa 001 pole 3 - 23 %

grupa 001 pole 4 - 6 barów przy temp zewnetrznej 29-30 stopni .

I cos moze wiadomo z tych magicznych liczb ?? :mysli:

Aha jeszcze przed logami wyszedl blad na klimie - :

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap : Left (V158)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co mówią te logi, ale błąd sugerowałby, że klapa od temperatury nie działa. Być może zablokowała się w pozycji "wiania ciepłem" :wink4: W zasadzie jest to błąd sporadyczny, więc nie mam pewności.

Link to comment
Share on other sites

Można też łopatologicznie:

Po lewej stronie pod maską ida tam 2 przewody klimatyzacjii: metalowy i gumowy. Sprawdz gumowy wąż jesli da sie scisnac palcami, to brak cisnienia w ukladzie. Jesli natomiast jest tak twardy jak ten metalowy, to cisnienie jest i trzeba szukac innej przyczyny.

5 lat w zawodzie ale takiej teorii nie slyszalem :>

błąd czujnika ciśnienia pojawi się owszem, ale jak w układzie będzie już prawie pusto ...

Zgadzam sie z tym.

Tez stawiam na nieszczelnosc, moze gdzies na wezach a moze sprezarka juz sie rozszczelnila.

Najpewniej jest jak szczelnosc jest sprawdzona azotem przy cisnieniu 8-10bar, gdyz automaty sprawdzaja szczelnosc na malym podcisnieniu, a to nie daje 100% gwarancji ze jest ok. Wszelkie wydruki mozna sobie wsadzic w...

Link to comment
Share on other sites

Jutro sie umowilem na 18 , ma sprawdzac , zobaczymy co wyniknie :piroman:

Link to comment
Share on other sites

Można też łopatologicznie:

Po lewej stronie pod maską ida tam 2 przewody klimatyzacjii: metalowy i gumowy. Sprawdz gumowy wąż jesli da sie scisnac palcami, to brak cisnienia w ukladzie. Jesli natomiast jest tak twardy jak ten metalowy, to cisnienie jest i trzeba szukac innej przyczyny.

5 lat w zawodzie ale takiej teorii nie slyszalem :>

Przetestowane w przypadku mojej nieszczelnosci, tak wiec radzę nie szydzić :evil:. Błędy z loga:

Controller: 8E0 820 043 J

Component: A4 Klimaautomat 1015

Coding: 00000

Shop #: WSC 63251

3 Faults Found:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-10 - Signal to Low - Intermittent

i jednoczesnie organoleptycznie "miekki wąż"

Link to comment
Share on other sites

Można też łopatologicznie:

Po lewej stronie pod maską ida tam 2 przewody klimatyzacjii: metalowy i gumowy. Sprawdz gumowy wąż jesli da sie scisnac palcami, to brak cisnienia w ukladzie. Jesli natomiast jest tak twardy jak ten metalowy, to cisnienie jest i trzeba szukac innej przyczyny.

5 lat w zawodzie ale takiej teorii nie slyszalem :>

Przetestowane w przypadku mojej nieszczelnosci, tak wiec radzę nie szydzić :evil:. Błędy z loga:

Controller: 8E0 820 043 J

Component: A4 Klimaautomat 1015

Coding: 00000

Shop #: WSC 63251

3 Faults Found:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-10 - Signal to Low - Intermittent

i jednoczesnie organoleptycznie "miekki wąż"

Czlowiek sie uczy cale zycie :> W kazdym badz razie u mnie waz bardzoooooo sztywny :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

sztywny to moze byc......... :naughty:

logi masz prawidlowe

I logi grupy 001 bloku 08 - przy wlaczonej klimie !!

grupa 001 pole 1 - było 0,652A zawor N280 sterujacy wydajnoscia kompresora, to wartosc prawie max wysterowania, przy tych tempraturach - norma :th:

grupa 001 pole 2 - było 67,9 % podobnie to sa impulsy wypelniajace, sterujace powyzszym zaworkiem, - norma :th:

grupa 001 pole 3 - było 42 % wpolczynnik impulsu czuknika cisnienia informacja o wielkosci cisnienia w ukladzie - norma :th:

grupa 001 pole 4 - było 13 bar przy temp zewnetrznej 29-30 stopni cisnienie w ukladzie przy pracujacym z duza wydajnoscia kompresorze - norma :th:

przy wylaczonej klimie :

grupa 001 pole 1 - 0.000A brak wysterowania, kompresor wylaczony, - norma :th:

grupa 001 pole 2 - 0 % j.w - norma :th:

grupa 001 pole 3 - 23 % - wpolczynnik impulsu cisnienia, przy wylaczonej klimie - norma :th:

grupa 001 pole 4 - 6 barów przy temp zewnetrznej 29-30 stopni, cisnienie spoczynkowe w ukladzie przy tej temperaturze - norma. :th:

uklad smiga az milo, logi klimy sa prawidlowe.

zadnych dziurek nie widać :decayed: zdecydowanie polecam zainteresowanie sie innego typu dziurkami :cool1: a także ich poszukiwanie i badanie

sprawdzilbym raczej, ten silnik lub klape temperatury, po prostu nie puszcza zimnego powietrza na auto

Link to comment
Share on other sites

no u mnie przy niedziałającej klimie miałem coś takiego :naughty: :

08du4.jpg

nie pamiętam czy już wtedy miałem zarejestrowany błąd presostatu (chyba jednak tak).

Miesiąc później wykryto niewielki wyciek w okolicach połączenia rury i skraplacza.

Link to comment
Share on other sites

no u mnie przy niedziałającej klimie miałem coś takiego :naughty: :

08du4.jpg

nie pamiętam czy już wtedy miałem zarejestrowany błąd presostatu (chyba jednak tak).

Miesiąc później wykryto niewielki wyciek w okolicach połączenia rury i skraplacza.

no tak ale to byl log klimy pracujacej z duza wydajnoscia, a u wojtasa w tych warunkach jest 13 barow, zauwaz ze zawor N280 jest wysterowany max ok. 0,65A i prawie identycznie. a roznica w cisnieniach na poziomie 30%

Link to comment
Share on other sites

Robilem tez logi podczas jazdy, lukaszr je ogladal i tez wsio ok .... Na 18 jade do tych ..... mechaników :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie, wg mnie cos po drugiej stronie nie trybi,

masz dwa wentylatory chlodnicy? jezeli 2 to sie zalacza? jezeli jeden to tez czy sie zalacza po wlaczeniu klimy?

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie, wg mnie cos po drugiej stronie nie trybi,

masz dwa wentylatory chlodnicy? jezeli 2 to sie zalacza? jezeli jeden to tez czy sie zalacza po wlaczeniu klimy?

2 jeden od chlodnicy, drugi od klimy , obydwa sie zalaczają

Link to comment
Share on other sites

a sprawdzales czy zimne nie leci z obydwoch nawiewow? tzn prawego i lewego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...