Cocco Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Witam, mam pytanko odnośnie zaworu EGR. Podpiąłem VAG'a żeby sprawdzić jakie są błędy an silniku i wyskoczyły mi takie błędy: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 78239 146 61341 VCID: 75EAE38A239B20B4 6 Faults Found 17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault P0672 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2898 /min Torque: 54.0 Nm Speed: 45.0 km/h Load: 18.8 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 00101000 Temperature: 19.8°C Bin. Bits: 10110000 17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault P0671 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1092 /min Torque: 120.0 Nm Speed: 5.0 km/h Load: 9.0 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault P0673 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1092 /min Torque: 120.0 Nm Speed: 5.0 km/h Load: 9.0 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault P0674 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1323 /min Torque: 54.0 Nm Speed: 9.0 km/h Load: 15.7 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1680 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 70.0 km/h Temperature: 35.1°C Mass Flow: 22.76 g/s (no units): 1.43 Temperature: 86.4°C 16787 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2541 /min Torque: 6.0 Nm Speed: 60.0 km/h Duty Cycle: 84.4 % Voltage: 13.83 V Mass Air / Rev.: 990.0 mg/str Duty Cycle: 15.4 % Bin. Bits: 00000000 Widzę, że mam uszkodzony zawór EGR. Czasami w aucie mam problem z brakiem mocy, tak jakby na chwile turbina przestała pompować. Czy to może być wina uszkodzonego zaworu? z góry dzięki za pomoc.
djzak Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Witam, mam pytanko odnośnie zaworu EGR. Podpiąłem VAG'a żeby sprawdzić jakie są błędy an silniku i wyskoczyły mi takie błędy: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 78239 146 61341 VCID: 75EAE38A239B20B4 6 Faults Found 17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault P0672 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2898 /min Torque: 54.0 Nm Speed: 45.0 km/h Load: 18.8 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 00101000 Temperature: 19.8°C Bin. Bits: 10110000 17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault P0671 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1092 /min Torque: 120.0 Nm Speed: 5.0 km/h Load: 9.0 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault P0673 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1092 /min Torque: 120.0 Nm Speed: 5.0 km/h Load: 9.0 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault P0674 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1323 /min Torque: 54.0 Nm Speed: 9.0 km/h Load: 15.7 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Temperature: 3.6°C Bin. Bits: 10110000 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1680 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 70.0 km/h Temperature: 35.1°C Mass Flow: 22.76 g/s (no units): 1.43 Temperature: 86.4°C 16787 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2541 /min Torque: 6.0 Nm Speed: 60.0 km/h Duty Cycle: 84.4 % Voltage: 13.83 V Mass Air / Rev.: 990.0 mg/str Duty Cycle: 15.4 % Bin. Bits: 00000000 Widzę, że mam uszkodzony zawór EGR. Czasami w aucie mam problem z brakiem mocy, tak jakby na chwile turbina przestała pompować. Czy to może być wina uszkodzonego zaworu? z góry dzięki za pomoc. mass air flow to przeplywka ...Pozostałe błędy dotyczą świec żarowych, także sprawdź przewody jak i same świece. a z tym egr to masz tu... 16787/P0403/001027 - Ross-Tech Wiki
Cocco Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Hej, dzięki za pomoc, odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami. A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy? pozdro
djzak Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Hej, dzięki za pomoc,odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami. A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy? pozdro z egr dokladnie niewiem ale zrob logi dynamiczne i statyczne pelne .. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ i popros o sprawdzenie logow w dziale "diagnostyka vag"..tam chlopaki powiedz czy przeplywka ,turbo i egr dzialaja poprawnie..
Gość Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Hej, dzięki za pomoc,odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami. A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy? pozdro Uszkodzony EGR moze caly czas kierowac spaliny zamiast czystego powietrza do komor spalania wowczas na pewno odbija sie to na mocy. Jesli jest mocno sadza zapaprany to moze sie czasami nie otwierac/zamykac - wrazenie utraty mocy od czasu do czasu. VCDS umozliwia testowe otwieranie i zamykanie egr-a jak bedzie szarpac silnikiem to na 99% wina egr-a. Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Cocco Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Wielkie dzięki za pomoc, jak tylko będę miał chwilkę czasu zrobię diagnozę. Mam jeszcze pytanko, bo z ta mocą u mnie jest tak, że po prostu czasami się to zdarza, nie jest to ciągły efekt, i czy jeżeli faktyczni zawór EGR jest uszkodzony, to da się go jakoś naprawić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Gość Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Jak rozbierzesz to się przekonasz, czy powodem jest zgromadzony nagar czy to jednak usterka samego EGR-a, koszt nowego EGR-a to już fajna kwota, warto więc sprawdzić przed wymianą.
martinus Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Nie otwiera Ci się cały bo tylko 85% jak widać, więc jest problem, można rozebrać i zobaczyć czemu się zacina... natomiast nie aż tak źle z kupnem nowego jak Cię straszą - 450zł i masz nowy VDO Siemens No i świece nie grzeją Ci więc wywala błąd... coś z połączeniem może. Dodatkowo przepływka, jak będzie wracać błąd to albo czyszczenie albo nowa też podobna cena Boscha... i czyszczenie rzadko pomaga czy to EGR czy to MAF przy czym może się udać na jakiś czas.
Gość Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 podpowiem, wymieniałem niedawno przepływkę, gdy oddałem starą nowego bosha dostałem za połowę ceny
hager84 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 nie dawno tez mi padł egr o objawem tej usterki był czasami póziej cześciej brak mocy od 2200 obr/min tak jakby sie turbina zawieszala po wymianie jest ok
Cocco Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 Dzięki chłopaki za pomoc. Własnie sprawdzałem na allegro ile taki zawór EGR kosztuje. Mechanik zaśpiewał mi 800 zł, więc trochę omdlałem martinus, o takim EGR mówisz? ZAWÓR RECYRKULACJI EGR AUDI A4 A6 2.0 TDI VDO (2666063161) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. porządny jest?
martinus Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 potwierdzam, łykasz i musi ładnie chodzić - z montażem sam dasz rade bo bardzo dobry dostęp, jedynie klucze obyś miał porządne...
Cocco Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Witam, sprawdziłem fizycznie zawór EGR, mechanik go wyciągnął i oprócz tego, że był cały urypany sadzą, to ta ala przepustniczka była "odklejona" od trzpienia elektrozaworu, który ma ją otwierać i zamykać. Po prostu ten trzpień się obracał, ale nie przekładało się to na obrót tej przepustnicy. Mechanik mi to przyspawał, aby się trzymało. Pomyślałem, że po problemie, ale jednak auto nadal łapie muła. Jechałem na 6-tce ok 120 km/h gdy nagle auto przestało "iść", gaz do dechy, ale nic się nie działo. Podłączyłem VAG i taki błąd był: Monday,01,October,2012,18:07:36:46862VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 78239 146 61341 VCID: 75EAE38A239B20B4 1 Fault Found 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2394 /min Torque: 298.0 Nm Speed: 118.0 km/h Load: 94.1 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 00001000 Absolute Pres.: 2315.4 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Readiness: 0 0 0 0 1 TAki sam błąd wyskoczył mi ten przed naprawą EGR, z tymże troche inne parametry były: Saturday,29,September,2012,17:13:22:46862VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.LBL Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 78239 146 61341 VCID: 75EAE38A239B20B4 1 Fault Found 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame RPM: 3591 /min Torque: 256.0 Nm Speed: 83.0 km/h Load: 100.0 % Voltage: 14.14 V Bin. Bits: 00001000 Absolute Pres.: 2284.8 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Readiness: 0 0 1 1 0 Macie jakieś pomysły co może być nie tak, że czasami auto nie idzie?
marekg Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 nie jest to aby przeładowanie i tryb awaryjny w konsekwencji?
Cocco Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Tak by wynikało z komunikatu, ale dlaczego tak się stało?
gados82 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Odświeże temat Cocco Sprawa tyczy się tego samego samochodu (kupiłem od Cocco) Zaczął pojawiać mi się bląd EGR 16787 EGR VALVE Rok temu czyściłem EGR profilaktycznie błędów nie miałem W tym tygodniu spadek mocy na niskich biegach od czasu do czasu. Podłączyłem pod VCDS i miałem błąd 16878 egr valve Przy depnięciu puszcza dymka ogólnie odczuwał przymulenie samochodu. I się teraz zastanawiam Czy bawić się w dalsze czyszczenie czy może kupić nowy zawór EGR.???? Filmik z testu egr w VCDS https://www.youtube.com/watch?v=Q3CGAjt2bDo Na allegro znalazłem to: http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b7-a6-c6-2-0tdi-2-0-tdi-16v-nowy-i5467363184.html lub http://allegro.pl/zawor-egr-audi-seat-skoda-vw-1-9-tdi-2-0-tdi-i5245845434.html Co radzicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się