Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Szarpanie silnika, czarny dym


pawulon
 Share

Recommended Posts

posiadam audi a4 tdi 130ps 2004 r.

no i mam taki problem jadac jak co dzien raptem auto spadlo z obrotow nie dalo sie jechac powyzej do 2000 obrotow jazda to bylo jak rodeo szarpal no i teraz kopci na czarno padlo mi turbo?

moje pytanie brzmi czy jest sens kupowac uzywane turbo i czy jest mozliwe ze jakis element z turbiny zassalo do silnika (tak stwierdzil mechanik) co moze spowodowac nastepne problemy jak to sprawdzic czy sie cos dostalo dodam ze przebieg auta spawdzany 126tys choc nie mam 100% pewnosci prosze poradzcie cos.

dodam ze zupelnie nie znam sie na samochodach

dziekuje za wszelkie podpowiedzi

* kolego popraw w profilu kod auta na B6, stosuj prosze wlasciwy prefix [Musashi]

Link to comment
Share on other sites

na to wygląda że padła turbinka trzeba ją wyjąć żeby coś stwierdzić.

Link to comment
Share on other sites

a czy jest mozliwe ze dostal sie jakis element z turbiny do silnika ?

czy wymiana turbo to wszystko co musze zrobic poniewaz mechanik mowil mi ze jest mozliwe ze jakis element mogl sie dostac do silnika co moze pozniej powodowac problemy

Link to comment
Share on other sites

a jak pracuje nabiegu jalowym? jakies halasy? stukanie pukanie. jak wyglada olej, jest olej? plyn chlodzacy?

wymieniane byly filtry?

jezeli objawem jest tylko brak mocy i czarny dym to nie turbina.

jezeli praca na biegu jalowym jest bez dodatkowych elementow akustycznych, proponuje podlaczyc vag-a i sprawdzic bledy zrobic, logi statyczne.

Link to comment
Share on other sites

zadnego stukania nie ma jak odpale to jedynie co sie dzieje to kopcenie

wymiany oleju jeszcze nie bylo i filtrow tez

autem malo jezdzilem z racji tego ze mnie nie bylo w kraju jak tylko cos sie zaczelo dziac odrazu pojechalem do mechanika i on stwierdzil ze na 80% turbo

podlaczyl kompa jaki mial program to nie wiem

zostawilem auto u niego zadzwonil do mnie i powiedzial ze jest wyciek z turbiny wiec napewno turbo i radzil sprzedaz auta gdyz moglo cos sie dostac do silnika nie wiem co mam robic troche to dla mnie dziwne ze pada turbo i odrazu do silnika sie moze dostac jakis element ktory moze uszkodzic go

nawet nie zdazylem sie nacieszyc autkiem :(

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

sprzedac auto :kwasny:,olej tego mechanika :thumbdown:

jestes z wawy,jedz do MR MOTORS na ul.Mineralna 26,Rogalotti na pewno postawi diagnoze w 5s.

Link to comment
Share on other sites

Jedź do kogoś kto się zna. Stary miał kiedyś paska z AWX-em, miał identyczne objawy, kupa dymu, szarpaczka do 2000-2500, jak sie wkręcił to już szedł, wymieniłem mu przepływke i śmigał jak ta lala.

A tu od razu sprzedać, może jeszcze temu mechanikowi za pół ceny :evil:

Link to comment
Share on other sites

wlasnie wyczytalem na innym forum ze to moze byc problem z paskiem rozrzadu ? przy mocno wykreconym motorze przy naglych zmianach momentu obrotowego jest to mozliwe szczegulnie gdy pasek jest juz przelatany lub ciut slabo napiety a wlasnie ten mechanik mi go wymienil

ewentualnie guma łaczaca IC z rura spadla z IC

co o tym sadzicie?

ps. jutro szukam nowego mechanika i tym razem nie z polecenia

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na twoim miejscu sprawdziłbym czy to czasem uszczelka na pompowtrysku nie padła, kiedys spotkałem sie z takim przypadkiem z T5 2,5 TDI kopcił wchodził na wyzsze obroty na biegu jałowym, szarpał itp. Po wym uszczelek na PD-ku wszystko wróciło do normy

Link to comment
Share on other sites

radzil sprzedaz auta gdyz moglo cos sie dostac do silnika

Ile chcesz ???? dwie dwojki moge Ci zaplacic :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Z której czesci Wawy jestes? Moge podjechac z vag'iem i obejrzec to cudo. Czarny dym to raczej nie turbina.

Link to comment
Share on other sites

Na twoim miejscu sprawdziłbym czy to czasem uszczelka na pompowtrysku nie padła, kiedys spotkałem sie z takim przypadkiem z T5 2,5 TDI kopcił wchodził na wyzsze obroty na biegu jałowym, szarpał itp. Po wym uszczelek na PD-ku wszystko wróciło do normy

jaki 2,5 TDI ma PD?

Link to comment
Share on other sites

witam

sprawa rozwiazana dziekuje wszystkim za porady okazalo sie ze to tylko wezyk chyba ten od IC ale glowy nie dam bo sie nie znam mechanik nie wziol kasy wiec to na plus choc swoja droga mysle ze chcial mnie niezle przekrecic ale szkoda o tym rozmawiac wole wam jeszcze raz podziekowac mysle ze bede tu zagladal bo to naprawde fajne forum

pozdrawiam i dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...