Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Co można zarzucić temu silnikowi ?


lester0071
 Share

Recommended Posts

czasami padaja PD,poprawili to w AWX i AVF.

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadze jak powiem że to najbardziej nieudany z TDIków własnie ze wzgledu na PD :no:

Link to comment
Share on other sites

"Miekki" dół silnika, pompowtryski bardziej awaryjne niz stare pompy VP37... ale o problemach z nimi raczej na forum nie slychac.

Link to comment
Share on other sites

Chodzą pogłoski że coś w tym silniku często pada, ale jak trzeba podac konkretny przykład, komu, gdzie i co padło to nie ma chetnych :wink4: Przejechałem już 60 tys. bez żadnych niespodzianek. Dawno temu, jedynie po zalaniu złego gnoju zaczął mi przerywać (bardzo irytujące jak się chce kogoś wyprzedzić), ale lać dobre paliwo i olej do PD (505.01), regularnie zmieniać filtry - jednym słowem serwisować, a powinno obejść się bez niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

Pozytywne strony już znam. :mysli:

a z negatywnych to poprzedni wlasciciel .... :naughty:

poza tym silnik godny polecenia ....

Link to comment
Share on other sites

Pozytywne strony już znam. :mysli:

a z negatywnych to poprzedni wlasciciel .... :naughty:

No tak, o tym zapomniałem, ale to wada chyba większości naszych wozideł :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Pozytywne strony już znam. :mysli:

a z negatywnych to poprzedni wlasciciel .... :naughty:

poza tym silnik godny polecenia ....

Ale wolabym ATJ - podobno jest pozbawiony błedów "wieku mlodzienczego" PD

Link to comment
Share on other sites

na pewno jest lepszy od każdego 2.0tdi

Link to comment
Share on other sites

To ten sam silnik, tyle że z 6-biegową skrzynią.

moze tylko w audi z 6 biegowa skrzynia,mam passata B5 z ATJ z 2000r.i mam 5 biegow,ale biegi sa wyjatkowo "dlugie",

moj brat ma passata B5 z AWX i 5 biegami i musi duzo szybciej zmieniac biegi,

poza tym ATJ ma 310Nm,a AJM 285Nm

Link to comment
Share on other sites

zakładka wyszukaj

PD to z niemca Pompe Duse jak się nie mylę ( pompowtryskiwacz)

a miekki to sam chętnie się dowiem :mysli:

Link to comment
Share on other sites

PD-Pumpe Duce-pompo wtryski

Link to comment
Share on other sites

A wracajac do tematu:AJM to najepsza jednostka w B5

Link to comment
Share on other sites

A wracajac do tematu:AJM to najepsza jednostka w B5

najlepszy jest ATJ,pozbawiony wielu niedomagan mlodosci pierwszego silnika 1,9TDI PD-AJM-a.

Link to comment
Share on other sites

Czy z ATJ i AJM to nie jest ta sama bajka co z AWX AVF ktore to różniły sie jedynie skrzynia biegow?

W/g autodaty ATJ i AJM byly produkowane w tych samych latach,wiec kiedy mieli cos poprawiac?

Link to comment
Share on other sites

Czy z ATJ i AJM to nie jest ta sama bajka co z AWX AVF ktore to różniły sie jedynie skrzynia biegow?

W/g autodaty ATJ i AJM byly produkowane w tych samych latach,wiec kiedy mieli cos poprawiac?

no a skad roznica w momecie obrotowym?

AJM-285Nm

ATJ-310Nm

wydaje mi sie,ze AJM byl produkowany troche wczesniej niz ATJ :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Ale wolabym ATJ - podobno jest pozbawiony błedów "wieku mlodzienczego" PD

cos Ci sie chyba pomylilo ... :naughty:

Panowie nie szukajcie dziury w doopie !!!

motor jest udana jednostka ... jedyny problem to kupic taki motor w dobrym stanie .... a jak sie uda to pozostaje sie juz tylko cieszyc .....

Link to comment
Share on other sites

AJM-285Nm

ATJ-310Nm

Skad masz te dane,tylko nie mow ze z auto swiata.

Link to comment
Share on other sites

Ale wolabym ATJ - podobno jest pozbawiony błedów "wieku mlodzienczego" PD

cos Ci sie chyba pomylilo ... :naught:

Panowie nie szukajcie dziury w doopie !!!

motor jest udana jednostka ... jedyny problem to kupic taki motor w dobrym stanie .... a jak sie uda to pozostaje sie juz tylko cieszyc .....

silnik jest jak najbardziej w porządku, jedyna wada to droga produkcja :wink4:
Link to comment
Share on other sites

AJM-285Nm

ATJ-310Nm

Skad masz te dane,tylko nie mow ze z auto swiata.

z mojej instrukcji obslugi

14cf96ee62a3abfbm.jpg

chyba ze powiesz,ze VW nie zna sie na tym co robi :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Wady AJM:

- padające pompki,

- turbina GT1749V zmuszona do pompowania z dołu na ciśnieniu 1,3 bara by wytworzyć te 285 Nm i dlatego umiera dużo szybciej jak praktycznie taka sama turbina w AFN,

- dół silnika to praktycznie to samo co silniki VP montowane w Golfie IV i pochodnych, czyli napęd pompy oleju łańcuszkiem, nie za mocne korby i tłoki. Dużo mocniejszy konstrukcyjnie jest ASZ/ARL/AWX/AVF. Jednak dół AJM wystarcza do ok 180 KM i 360-380Nm pod warunkiem rozsądnego użytkowania i wymiany chłodnicy oleju na większą.

- w początkowych seriach AJM pękały głowice i wycierały się dźwigienki napędzające PD. Później podobno zmienili skład stopu na głowicy i problem znikł. Sama głowica ma ten sam nr VW co np ARL więc pewnie słaba nie jest ;)

- we wszystkich PD istnieje jeden zasadniczy problem w głowicy - krótkie i wycierające się prowadnice zaworów. Przez to jak zawór łapie luz to spada kompresja, moc, rośnie dymienie i silnik żre olej. Wymiana prowadnic wymiana kopletnej regeneracji głowicy ale wyspecjalizowane zakłady dorabiają ciut dłuższe prowadnice i trwalsze jak oryginały.

Podsumowując AJM to przyjemna jednostka, podatna na mody i dobrze używana nie wykazuje większych problemów.

Link to comment
Share on other sites

...przy ostrzejszej jeździe spali więcej jak AFN o podobnej mocy

Link to comment
Share on other sites

- padające pompki,

Co to znaczy padajace pompki?Radze zaglebic sie temacie,widzialem siniki po 350ty i korekcje nie przekraczaly 0.50 na cylinder.

Jak sie dorwie Jan i zaleje opal to później ciągnie sie opinia ze pompki padaja,lub kupi paździerza z milionem przebiegu.

Jedyna wada tego silnika jest niska kultura pracy.

maly cytacik teraz mam nadzieje ze Masters sie nie obrazi.

W celu uniknięcia zniszczenia spowodowanego przedwczesnym zużyciem' date=' niemieccy konstruktorzy zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne...jak na przykład zastosowanie powlok węglowych o twardości zbliżonej do diamentu..na powierzchniach współpracujących pompowtryskiwacza...eliminując w ten sposób powstawanie zatarć :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: . Z praktyki warsztatowej pragnę potwierdzić że aparatura wtryskowa silników z pumpe-duse jest wieczna :twisted: :twisted: :twisted: o ile stosowane paliwo jest super jakości :lol: :lol: :lol: . Ale wracamy do tematu :twisted:[/quote']
Link to comment
Share on other sites

Co to znaczy padajace pompki?Radze zaglebic sie temacie,widzialem siniki po 350ty i korekcje nie przekraczaly 0.50 na cylinder.

To znaczy, że często w autach o przebiegu ok 200 kkm i mniejszym trzeba je najzwyczajniej w świecie wymieniać. Nie pierdzielę farmazonów a mówię to na podstawie praktyki warsztatowej.

Przyczynia się do tego zapewne słabe paliwo, stosowanie oleju nie spełniającego odpowiednie normy i wiele innych czynników. Jednak niestety tak jest, że padają i nawet powłoki węglowe (swoją drogą trochę materiałoznawstwa warto liznąć to wiedziałoby się, że są to fachowo nazywając "warstwy nawęglane" - więc najtańsza chyba technologia powierzchniowego utwardzania a nie hi-tech :polew:) temu nie zapobiegają.

AJM jest całkiem ok motorem i nawet jak się wymnieni 4 pompki to wychodzi podobnie cenowo jak 4 wtryski + pompa ;) A ja osobiście wolę AJM jak AFN (wiem naruszę uczucia niektórych kolegów) ale PD dla mnie pracuje ciekawiej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...