kopernik666 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Witam, szukałem zacisku tyłu do swojego przedlifta TDI, kupiony tu na forum ogłoszeń mimo zapewnień sprzedawcy (dwukrotnie pytałem) okazał się jednak aluminiowy.... Rozstaw śrub mocujących jest taki sam, średnica tłoczka również (mierzone suwmiarką). Jako tako pasuje, problemem jest inny sposób wprowadzenia i średnica przewodu hamulcowego - większa średnica w aluminiowym. Mam na stanie redukcje przewodu z jakiejś pompy - poprzez nią przewód się wkręcił (szczelności nie zdążyłem sprawdzić) - pojawił się problem. Redukcja nie pozwala dokręcić zacisku na swoje miejsce, przewód wadzi o inne elementy. Jak usłyszałem od mechanika, aluminiowy ma inny rodzaj przewodu, koniec poprowadzony inaczej i zakończony tzw. "holenderkiem". Czy po dokupieniu końcówki przewodu (z tym nie powinno być problemu, tylko czy wpasuje się bez problemu w układ od strony przodu auta) i holenderka (tu akurat nie mam pojęcia czy dostanę w sklepie czy pozostają szroty) wszystko się zgra? Klocki hamulcowe są takie same? (kurczę mogłem próbować posadzić zacisk na miejscu bez przewodu, mądry człowiek już po założeniu starego z powrotem....)
spetsnaz Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Tu masz wszystko opisane http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/b5-1z-zaciski-tarcze-klocki-mojej-a4-25856/#post442060 nie kombinuj z redukcjami tylko kup nowy przewód (TRW PHD543). Koszt okolo 50zł
kopernik666 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Czy ten przewód podpasuje w 100% plug&play pod zacisk alu? I czy zacisk zgra się bez problemu z tarczami? Zakładam że chodzi o taki PRZEWD HAMULCOWY GITKI AUDI A4 sedan AUDI A4 Avant PHD543 TRW
Dev Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 po co Ci ten aluminiowy syf ? żeliwny zacisk jest bardziej sztywny przez co tylne hamulce są bardziej skuteczne wracając do tematu to przewody są P&P
kopernik666 Opublikowano 30 Września 2012 Autor Opublikowano 30 Września 2012 Hehe, skoro już wydałem tę stówkę to szkoda mi czasu na szukanie następnego + klienta na ten, zresztą zecior to nie wyścigówka, wyczynowych hampli nie potrzebuje:) Chyba że są identyczne konstrukcyjnie w środku, i da się przełożyć wyrobiony element od ręcznego. Poszukam używki przewodu po szrotach, wysłałem pw do paru osób w dziale giełda, niestety przewód w sklepach internetowych to >50zł, zapytam jeszcze w lokalnych motoryzacyjnych.
Dev Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 jak masz problem z zaciskiem to wyslij do mnie to Ci go zregeneruje
kopernik666 Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Zakupiłem przewód na szrocie rzut kamieniem ode mnie (10zł). Wszystko cacy, niestety - do alu zacisku są inne klocki (wiem, facepalm że nie wpadłem). Wyjścia: -albo dalsze szukanie żeliwnego -albo drugi alu + nowe klocki -albo nowe klocki (i dwa komplety co zmianę) Nie zlinczujcie mnie za pomysł, ale klocki stare wpasowałem. Ten od strony tłoczka siedział prawie jak na żeliwie, więc tak zostawiłem (tylko nieco wyżej go dociska). Od zewnętrznej strony auta konieczne było spiłowanie około centymetra aluminium (przedłużenie rowka pośrodku zacisku). Oczywiście upewniłem się suwmiarką że rozstaw klocków będzie taki sam. Po tym zabiegu wszystko trafiło na swoje miejsce, zacisk pracuje, da się ścisnąć dłonią, odpuszcza bez problemu, hamuje, no mam nadzieję że się nie rozleci ani nie rozpi....y tarczy:) Wygląda OK. Koszt - stówka za zacisk, dycha za przewód + na flaszkę dla brata mechanika (no i ogarnąłem mu w międzyczasie zalanego laptopa, więc całkiem darmo nie robił
mariuszsal Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Jakbyś ledy w lusterka wstawił, czy inny spoiler zamontował dałoby się oko przymrużyć. Ale takie rzeźbienie przy hamulcach i to jeszcze na forum ... szkoda gadać. Piłowanie zacisków pod klocki ??? Takiego patentu jeszcze nie było. Dycha za przewód nooo i ta flaszka. Swoją drogą jakbyś tą flachę darował to już być miał połowę na klocki pod swój zacisk.
pandamix Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 nie takie cyrki widziałem,co prawda nie w audi ale w almerze zaspawana półośkę,po prostu polak potrafi..dlatego jestem za oryginałem i jak za najmniejszą liczba przeróbek,w co jak co ale w hamulcach to bał bym się co kolwiek robić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się