Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zacisk tył - zmiana żeliwo->aluminium, dopasowanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukałem zacisku tyłu do swojego przedlifta TDI, kupiony tu na forum ogłoszeń mimo zapewnień sprzedawcy (dwukrotnie pytałem) okazał się jednak aluminiowy....

Rozstaw śrub mocujących jest taki sam, średnica tłoczka również (mierzone suwmiarką).

Jako tako pasuje, problemem jest inny sposób wprowadzenia i średnica przewodu hamulcowego - większa średnica w aluminiowym.

Mam na stanie redukcje przewodu z jakiejś pompy - poprzez nią przewód się wkręcił (szczelności nie zdążyłem sprawdzić) - pojawił się problem.

Redukcja nie pozwala dokręcić zacisku na swoje miejsce, przewód wadzi o inne elementy.

Jak usłyszałem od mechanika, aluminiowy ma inny rodzaj przewodu, koniec poprowadzony inaczej i zakończony tzw. "holenderkiem".

Czy po dokupieniu końcówki przewodu (z tym nie powinno być problemu, tylko czy wpasuje się bez problemu w układ od strony przodu auta) i holenderka (tu akurat nie mam pojęcia czy dostanę w sklepie czy pozostają szroty) wszystko się zgra? Klocki hamulcowe są takie same? (kurczę mogłem próbować posadzić zacisk na miejscu bez przewodu, mądry człowiek już po założeniu starego z powrotem....)

Opublikowano

po co Ci ten aluminiowy syf ?

żeliwny zacisk jest bardziej sztywny

przez co tylne hamulce są bardziej skuteczne

wracając do tematu to przewody są P&P

Opublikowano

Hehe, skoro już wydałem tę stówkę to szkoda mi czasu na szukanie następnego + klienta na ten, zresztą zecior to nie wyścigówka, wyczynowych hampli nie potrzebuje:) Chyba że są identyczne konstrukcyjnie w środku, i da się przełożyć wyrobiony element od ręcznego. Poszukam używki przewodu po szrotach, wysłałem pw do paru osób w dziale giełda, niestety przewód w sklepach internetowych to >50zł, zapytam jeszcze w lokalnych motoryzacyjnych.

Opublikowano

jak masz problem z zaciskiem to wyslij do mnie to Ci go zregeneruje

Opublikowano

Zakupiłem przewód na szrocie rzut kamieniem ode mnie (10zł). Wszystko cacy, niestety - do alu zacisku są inne klocki (wiem, facepalm że nie wpadłem).

Wyjścia:

-albo dalsze szukanie żeliwnego

-albo drugi alu + nowe klocki

-albo nowe klocki (i dwa komplety co zmianę)

Nie zlinczujcie mnie za pomysł, ale klocki stare wpasowałem. Ten od strony tłoczka siedział prawie jak na żeliwie, więc tak zostawiłem (tylko nieco wyżej go dociska). Od zewnętrznej strony auta konieczne było spiłowanie około centymetra aluminium (przedłużenie rowka pośrodku zacisku). Oczywiście upewniłem się suwmiarką że rozstaw klocków będzie taki sam.

Po tym zabiegu wszystko trafiło na swoje miejsce, zacisk pracuje, da się ścisnąć dłonią, odpuszcza bez problemu, hamuje, no mam nadzieję że się nie rozleci ani nie rozpi....y tarczy:) Wygląda OK.

Koszt - stówka za zacisk, dycha za przewód + na flaszkę dla brata mechanika (no i ogarnąłem mu w międzyczasie zalanego laptopa, więc całkiem darmo nie robił:)

Opublikowano

Jakbyś ledy w lusterka wstawił, czy inny spoiler zamontował dałoby się oko przymrużyć. Ale takie rzeźbienie przy hamulcach i to jeszcze na forum ... szkoda gadać.

Piłowanie zacisków pod klocki ??? Takiego patentu jeszcze nie było. Dycha za przewód :) nooo i ta flaszka. Swoją drogą jakbyś tą flachę darował to już być miał połowę na klocki pod swój zacisk.

Opublikowano

nie takie cyrki widziałem,co prawda nie w audi ale w almerze zaspawana półośkę,po prostu polak potrafi..dlatego jestem za oryginałem i jak za najmniejszą liczba przeróbek,w co jak co ale w hamulcach to bał bym się co kolwiek robić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...