Jump to content
IGNORED

Pali olej w dużych ilościach-ciekawy przypadek


roae
 Share

Recommended Posts

auto kolegi AEB 98r.

Samochód pali olej ale nie tak zwyczajnie. Postaram się to jakoś opisać. Samochód jeździ normalnie,silnik nie kuleje. Przez tydzień potrafi jeździć normalnie i nie spali nic oleju, nie kopci, poprostu znakomity stan.

Potrafi za to w ciągu jednego dnia i przebiegu 100km zjeść 1litr oleju-wtedy kopci niemiłosirnie.

Dziś zrobiłem mu pomiar ciśnienia na cylindrach, 13, 12, 13, 7

Po próbie olejowej 4cyl skoczył do 14.

Byliśmy u kogoś mądrzejszego żeby mu wytłumaczył co się dokładnie dzieje, że tak nagle potrafi spalić taką ilość oleju, koleś powiedział że pierścienie mogły się zapiec albo obracają się albo pękły, i po chłopsku wyjaśnił że jak się tak niewłaściwie ustawią pierścienie-wtedy będzie jarał olej.

Polecił wlać naftę na noc-robiliście coś takiego, znacie taki sposoby, czy to może pomóc a nie zaszkodzi??

Link to comment
Share on other sites

w poprzednim aucie jak mi brał olej to tez wlewałem nafte ale to nic nie daje jak cos jest zuzytego to nic nie pomoze tylko wymiana-remont

Link to comment
Share on other sites

A jezeli chodzi o spalanie to pali Ci 5 litrów? :)

zapomniałem dodać ża 5l/25km :)

Też mówiłem mu że już raczej nie ma ratunku, tylko remont.

Link to comment
Share on other sites

Nafta może pomóc na zapieczone pierścienie. Ale nie jednorazowo wlana lecz co najmniej przez tydzień postawić auto i dolewać niewielkimi porcjami aby cały czas stała na tłokach. Po tym zabiegu bezwzględnie wymienić olej. Jeśli pierścienie są zakleszczone powinno pomóc ale na zużyte albo porysowane cylindry nic już nie pomoże

Link to comment
Share on other sites

moze rusza sie pierscien, ale ja bym nie eksperymentowal, tylko jesli masz zamiar pojezdzic tym autem jeszcze, zrzucaj glowice, miske, i wymieniaj pierscienie a przy okazji reszte uszczelek silnika

Link to comment
Share on other sites

Jaki byłby to koszt razem z uszczelkami? Mój AEB bierze litr oleju na 1000km a zrobiłem nim jakies 4tys. i wlałem około 3,5litra mobila a do tego jeszcze ubywa płyn od chłodnicy:facepalm:. Auto nie kopci sprawdzałem kilka razy.

Link to comment
Share on other sites

to zalezy, jest watek o remoncie 1.8t, jesli chcialbys robic wszystko od bloku po glowice przez osprzet to wyjdzie ci z 4000zł + ewentualnie nowsze turbo

sama glowica to jest ok 500 w gore z planowaniem, wymiana prowadnic + nowa uszczelka + montaz,

honowanie bloku (jesli trzeba) + wymiana panewek + pierscieni + przy tym i tak trzeba wszystkie uszczelki silnika porobic to ci wyjdzie pewnie z 1000zl + zawsze cos jeszcze wyskoczy, jakies rurki nie rurki, przewody, gumy, poduszki

nowa pompa oleju mEYLE ok 200 zł + nowy napinacz z lancuszkiem febi to koszt od 450zł w gore

wszystko zalezy co trzeba robic, ale generalnie jak mi kiedys przyjdzie czas remontu to zrobie juz wszystko, bo mozna zrobic np glowice a po roku okaze sie ze pierscienie powiedza papa i trzeba bedzie drugi raz ja sciagac, i czesc kasy w bloto pojdzie

Link to comment
Share on other sites

Taki remoncik by sie przydal ale na przyszly rok teraz chcialbym aby przed zima nie bral oleju w takich ilosciach. Bylem u mechanika kazal kupic Ceramizer co wy o tym sadzicie? Auto nie kopci sprawdzalem nawet dzisiaj.

Link to comment
Share on other sites

Co to za mechanik, co proponuje takie rzeczy?

Mój 1,8 też brał olej. Rozebrałem silnik i zweryfikowałem co trzeba zrobić. Zrobiłem głowicę, wymieniłem pierśćienie, honowałem cylindry i mam spokój. Reszta po rozbiórce nie wykazywała zużycia.

Oczywiśćie nowe uszczelki, olej, płyn, łańcuszek i inne drobiazgi i poszło ok. 2tys.zł.

1,8T jest bliźniaczy mechanicznie, więc powinno wyjść podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem pierścienie w 1.6 ALZ.

Cenowo mogę Ci powiedzieć to co pamiętam, 200zł. pierścienie nominalne, 70zł uszczelka pod głowicę, około 30zł silikon pod miskę olejową.

Reszty cen nie przybliżę bo już kupione zostały nie za pln a potrzebne było jeszcze; uszczelniacze zaworów, nowe śruby do głowicy, rozrząd, olej + filtr, świece, planowanie głowicy + próba szczelności w wtedy w zależności uszczelniacze zaworów potrzeba bądź nie.

Sam robotę zrobiłem więc usługa w warsztacie nie wiem ile kosztować może.

Ubywa Ci płynu bo uszczelka pod głowicą również pewno padła i będzie coraz gorzej jeśli pierścieni nie zrobisz. Zbliża się zima wielkimi krokami więc pomyśl co może zrobić woda zmieszana z olejem w Twoim silniku.

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 22:03 ----------

Co do nafty to jest taki sposób by wlać jej do cylindra gdzie zapiekło pierścień i pozostawić na noc. Zwrócić uwagę by położenie tłoka znajdowało się w środkowej pozycji ( wykręcić świece, włożyć np.;drut do cylindra, ustalić środkową pozycję tłoka ) Rano pogonić samochód najlepiej na jakieś szybsze drogi... Sprawdzić próbę ciśnienia, czynność ponawiać do 4x, olej + filtr zmienić po przejechaniu nie więcej jak 500km...

Tak gdzieś doczytałem się, podobno pomaga ;)

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Mechanik jak mechanik z wieloletnim doswiadczeniem. Podjalem decyzje ze zadnych wynalazkow nie bede wlewal. Zrobie remont mam nadzieje ze 2tys. zl jakie mam przeznaczone wystarczy. W przyszlym tyg. sprawdze jeszcze cisnienie sprezania a pozniej bede sciagac glowice i zobaczymy jak to sie prezentuje.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz możliwość to powrzucaj fotki gdy zwalisz głowice. Przydadzą się.

Link to comment
Share on other sites

są też w sprzedaży specjalne środki na zapieczone pierścienie w spray'u.

pryska się w otwory po świecach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...