Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.8 Quattro głośne terkotane przy odpalaniu na zimnym


kicker

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy a powiedzccie jak długo juz wam tak terkota przy tym odpalaniu?...no własnie ciekawe czy tam jest gdzieś jakiś zawór tak jak piszesz Daniel...bo coś napewno puszcza ten olej skoro tak spływa a powinnien siedziec w napinaczach...

Zaworki zwrotne są na wejściu do napinacza , poniżej pod deklem na skrzyni korbowej są 2 na magistali osobne na każdą z głowic.

No i coś podobno jest w podstawie filtra oleju. W napinaczu u mnie musi byc dobry bo napinacz dałem nowy , na magistrali wymieniłem dopiero co . Więc problem jeszcze gdzieś indziej jest.

U mnie chyba problem od 2 lat.

---------- Post dopisany at 10:36 ---------- Poprzedni post napisany at 10:08 ----------

Log (0 - 002,033,031)

Nie wiem czy dobre grupy wybrałem

tak dobre grupy , dzięki.

Tylko masz silnik z 99r i pewnie inny kod silnika. U mnie max czasy wtrysku to 14,5 ms , a u ciebie blisko 16.

Poza tym u ciebie ładnie od 11,48 ms i przy bucie już od 1700 RPM idzie w OL . U mnie sondy oscylują , a w OL wchodzi dopiero przy

4800 RPM.

Czy ktoś mądry może mi wyjaśnić o co chodzi ?

Próbowałem wymusić wręcz przejście w OL na LPG , wzbogaciłem dla testów mieszankę i to mocno . Efekt był taki że komp. benzynowy

zrobił korekty długoterminowe około -17 % .

Czy te różnice wynikają z innych sterowników i silnika ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja test robiłem na LPG, korekty długoterminowe jak pamiętam mam w granicach 2.8% i 3%. Silnik APR czyli 193KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie długoterminowe jak pamiętam -3 i -4 % praktycznie to samo jest na PB . Krótkie oscylują ok. +-5 % , przed wejściem i zejściem z OL (pętli otwartej ) są na ułamek krótkie powyżej 10% ,ale u ciebie tez tak jest , wydaje się to normalne. Komp PB wtedy wzbogaca.

Porównywałem wskazania Przepływki u ciebie i u mnie i są porównywalne. Tyle że u mnie koryguje po sondach do ok. 4800 RPM u ciebie już leje w OL.

Co mogę powiedzieć z twoich logów to :

Przepływomierz ok , obydwa banki bardzo równo pracują , korekty równe dla obydwu w danym czasie, aż dziwne trochę .

Jakie wtryski gazowe?

Zwróciłbym uwagę na wskazania sond powyżej 4500 RPM , od 4800 rpm po zmianie długości kolektora silnik powinien dostawać kopa , a napięcie na jednym banku schodzi do 0,76 V to już trochę ubogo się robi. Trzeba by zrobić identyczny log na PB i porównać , u mnie pod koniec obrotomierza sondy nie niżej niż 0,85 V i tyle jak pamiętam conajmniej jest na benzynie.

Chyba nie strojony był na sondzie AFR?

---------- Post dopisany at 11:24 ---------- Poprzedni post napisany at 11:22 ----------

Ja test robiłem na LPG, korekty długoterminowe jak pamiętam mam w granicach 2.8% i 3%. Silnik APR czyli 193KM.

ze długie są 2,8 i 3 % i mieszczą się w dopuszczalnych 5 % nie znaczy ,że jest dobrze wystrojone. Bo jeźdżąc tylko na PB może by się ustawiły na minus i różnica PB i LPG wyniesie więcej jak te 5%.

---------- Post dopisany at 11:44 ---------- Poprzedni post napisany at 11:24 ----------

ps. ;) log taki z kilku minut jazdy pokazałoby jak korekty zachowują się podczas normalnej jazdy. Bo w tym logu zaraz komp jest w OL i nic nie widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze gazowe to Hanna czerwone. Nie był strojony na sondzie AFR bo nikt w okolicy tego nie ogarnia... Zrobie taki log tez na PB, miałem to zrobić od razu ale... nie zauważyłem że na środku drogi czają się miśki, jak przemknąłem obok nich ponad 100km/h (w zabudowanym) i ryczącym silnikiem to za chwile miałem ich na ogonie a potem długą rozmowę, na szczęście jeden z nich ma A4 1.8T i jakoś się udało <LOL>.

PS. Zrobić te logi z tymi samymi grupami i normalnej jazdy po mieście na LPG i PB ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić te same grupy przejazd na PB na 3 biegu do odcinki i potem 2 logi z kilku minut jazdy na PB i potem na LPG.

Wtedy porównamy. Chociaż powinno się najpierw wyzerować adaptacje w kompie PB pojeździć trochę i dopiero zrobić log PB , a później log na LPG.

No ale teraz jeśli korekty długie mowisz ze są bliskie zero to powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 bieg na PB

Log (0 - 002,031,033)

Jazda na LPG

Log (0 - 002,031,033)

Jazda na PB

Log (0 - 002,031,033)

PB Wolne obroty

Log (0 - 002,003,090)

LPG Jazda

Log (0 - 002,003,090)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wyprzedzenia zapłonu trochę wariuje na biegu jałowym w logu na PB widać. Silnik nie drży ? Świece, kable może sprawdzałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę czuć drgania, minimalnie szczególnie jak jest zimny bo na ciepło żaden mechanik nie słyszy ani nie wyczuwa wahań obrotów. Świece mają 22kkm, kable oryginał od nowości, miałem je wymieniać razem ze świecami ale koszt wtedy chyba 350zł BERU bo inne mi odradzano więc na razie sobie odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ładnie wystrojone , korekty bardzo ładnie się trzymają , sprawdź tylko jakie są korekty długoterminowe i przyjrzyj się układowi WN żeby BTDC się ustabilizowało . U mnie jest coś około 14,3 -15 st. i stoi sztywno.

Sterownik PB u mnie trochę inaczej się zachowuje . Koryguje skład po sondach aż do 4800 RPM ,dopiero powyżej tych obrotów wchodzi w OL , a sondy są bardziej bogato niż u ciebie ( mówię o PB i LPG ) . U ciebie depniesz i już leje w OL . Ja mam silnik ACK , może sterowniki i mapy w nich się różniły ?? ktoś wie ??

---------- Post dopisany 18-12-2012 at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany 01-12-2012 at 09:42 ----------

Kicker czy nie masz przecieku na chłodniczce oleju? Ja miałem , wymieniłem oring i drugi dzień zapala bez terkotania ...

Ciekawe czy jedno może mieć związek z drugim. Olej wymieniłem tydzień wstecz na Mobil 1 5W50 ale po wymianie oleju terkotał chyba tak samo.

Testuje tego Mobila , podobno świetny olej , zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde teraz zima i nie mam jak tego sprawdzić :/ wiem że mi gdzieś cieknie z dołu ale nie od strony chłodniczki. Ja do wiosny nic nie grzebie przy silniku, nie mam warunków. Mi zaczęło terkotać właśnie po przejściu z nieznanego oleju na Mobil 1 5W50, miałem wrażenie że olej który był w silniku, był o wiele rzadszy od tego który wlewałem albo ktoś coś kombinował....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie terkotał tez na Motul 10W40 i Mobil 10W40. Jak miałes rzadszy to pewnie 5W30 .

Ale w moim prawie 16 letnim aucie to pewnie przepalałby tego oleju litrami.

Jeśli masz przeciek z dołu to musi być z chłodniczki. Może po osłonie spływa w inne miejsce. Jak puści całkiem oring chłodniczki to w kilka sekund zgubisz cały olej ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wyciek na bank i to czasem nawet plama zostaje duza pod autem i może to być własnie z tej chłodniczki co piszesz daniel i terkotanie z tym może też mieć jakiś związek...a gdzie to jest dokładnie,jak z dojsciem i czy dużo roboty z tym jest?i zakładam że napewno oliwe trzeba spuszczać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wyciek na bank i to czasem nawet plama zostaje duza pod autem i może to być własnie z tej chłodniczki co piszesz daniel i terkotanie z tym może też mieć jakiś związek...a gdzie to jest dokładnie,jak z dojsciem i czy dużo roboty z tym jest?i zakładam że napewno oliwe trzeba spuszczać...

Chłodniczka oleju jest zaraz pod filtrem oleju. Nie musisz zlewać oleju. Dobrze przygotować wiadro , ponieważ poleci może 300 ml oleju ( trochę poleciało z odkręcanego filtra i trochę poleci jak odkręcisz chłodniczkę od podstawy - nakrętka która trzyma chłodniczkę jest pod filtrem ,nasadka 27 ).

Ja rozpinałem węże wodne , gdyż musiałem wymienić od razu rurkę która jest przykręcana do miski olejowej ( chciałem oszlifować lekko i pomalować , a po oszlifowaniu tarczą listkową krućce odpadły ..).

Nie wiem czy da się zsunąć chłodniczkę bez zdejmowania przewodów wodnych , na pewno można spróbować , ale bedzie trzeba odkręcić ową

rurkę i wraz z nią próbować zdjąć chłodnice.

Dodam tylko , że stary oring był już płaski i strasznie twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi jeszcze czy ten oring dostane normalnie w sklepie czy tylko w ASO ? i jak on sie nazywa lub jego nr ?oleju nie poleci wiecej jak sie filtr odkręci? ale za to jak przewoody wodne sie zdejmuje to płynu trzeba spuscic zapewne tak? kurde nie wiem dokładnie gdzie ta chłodniczka jeszcze jest,musze zejść pod auto ale napewno plamy olejju nie mam po tej stronie co jest filtr oleju kurde...chyba że tak scieka po osłonie ale wątpie w to... i zero tekotania masz teraz przy odpalaniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie cisza . Ale czy to było winowajcą czy olej pełen syntetyk coś przepłukał , nie wiem .

Nie znam nr części , kupisz w zwykły sklepie. Ta chłodniczka chyba jest identyczna w innych wersjach silnikowych .

Oleju poleciało jak mówię może 300 ml , a płyn musisz spuścić , chyba że spróbujesz czy da się zdjać chłodnice nie ruszając węży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring juz zakupiony i jedzie do mnie :) tylko nie wiem czy poczekać jeszcze te 5tys i odrazu przy wymianie oleju tego nie wymienić :) w każdym bądź razie dzięki za info Daniel :) dobrze by było jakby tego terkotania winny był ten oring i by ucichło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień teraz, bo jak wymienisz razem z olejem to nie będzie wiadomo czy to kwestia oleju czy oringu.

Ja dziś nagrałem terrrkotkę, auto stało nie odpalane 24h przy -10C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring juz zakupiony i jedzie do mnie :) tylko nie wiem czy poczekać jeszcze te 5tys i odrazu przy wymianie oleju tego nie wymienić :) w każdym bądź razie dzięki za info Daniel :) dobrze by było jakby tego terkotania winny był ten oring i by ucichło :)

jeśli już puszcza to nie wiadomo czy nagle się całkowicie nie rozszczelni , bo i tak może być. Wtedy będziesz holował auto i oby silnik nie dostał w dupe.

---------- Post dopisany at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany at 17:02 ----------

kicker , jeden wielki łomot tylko słychać. Trzeba bylo nagrać z pewnej odległości.

I tak trochę nie od razu łapie silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puściłem to kumplowi i on powiedział że nic nie słychać, ja wiem jak terkocze to słyszę :wink: od razu nie łapie bo aku. pada ale mam nadzieje że zimę wytrzyma. Na tym filmiku trwa terrkotka 1 sekundę, w 16sek. słychać trrrrrrr i w 17 już cisza. Wieczorem pójdę odpalić jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...