Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.8 Quattro głośne terkotane przy odpalaniu na zimnym


kicker

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu podczas odpalania na zimno (jak jest również zimno na dworze) słyszę głośne terkotanie z pod maski, namierzyłem że to z pod pokrywy zaworów, z okolic napinacza łańcucha... Wymieniałem kilka miesięcy temu uszczelki pod napinaczami i jak dobrze pamiętam nie dawały się wciskać, więc chyba dobre były. Terkotanie zaczęło się od wymiany oleju. Podobno zalany był Mobil 1 5W50 i taki też zalałem. Zrobiłem LOG kanału 090, sorrry za długość LOGa ale robiłem go sam na dość ruchliwej ulicy :/

Do tego wszystkiego mam błąd:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

ale to raczej nie związane z dziwnymi dźwiękami.

Log (0 - 090,091,092)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze jednak napinasz lancuszka rozrzadu ulegl uszkodzeniu. Pewnie tloczek ktory wypycha napinacz juz sie troche wytarl i puszcza olej. Jest to o tyle powazne ze jesli ta nieszczelnosc bedzie wieksza to gdy lancuch odbije w napinacz i wbije tloczek zbyt gleboko to niestety on juz nie wyjdzie i nienapiety lancuch z pewnoscia przeskoczy. U mnie po wymianie oleju zaczol tyrkotac wariator, mimo ze olej wlalem taki jak poprzednik, poprostu swiezy olej wyplukal jakis nalot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w sumie ciężko mi to powiedzieć, raczej od góry, stojąc naprzeciwko auta to lewa strona (czyli napinacz jest od strony komory silnika) zastanawiam się czy to niema czegoś wspólnego z tą sondą, bo to ta sama strona, może coś tam po prostu lata i grzechocze ale to ta optymistyczna wersja usterki :-). Dziś chyba zdejmę pokrywę by jeszcze raz zobaczyć jak to teraz wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego... najprawdopodobniej słyszysz zawór N75 (N80) (filtr z węglem aktywnym) - będzie tykał na zimnym silniku. Stojąc przodem do maski - z lewej strony taki mały stożek. Jeśli to właśnie jego słyszysz, to tylko się cieszyć ze działa :)

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no raczej nie pomylil by tykania elektrozaworu z trykaniem silnika pod pokrywa.

Czytając..

Hmmm w sumie ciężko mi to powiedzieć, raczej od góry, stojąc naprzeciwko auta to lewa strona (czyli napinacz jest od strony komory silnika) zastanawiam się czy to niema czegoś wspólnego z tą sondą, bo to ta sama strona

Można wnioskować, że kolega jednak mógł pomylić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no raczej nie pomylil by tykania elektrozaworu z trykaniem silnika pod pokrywa.

no jak to pomylił to musi udać się do laryngologa:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logu widać że zmienna faza działa. Bank 1 może nieco mniejsze osiąga wartości , ale to wciąż w normie ( poniżej 16 st. jest już źle ) . Zastanawia mnie dlaczego obroty tak skaczą na początku logu ? Dodajesz gazu czy to tak pływa samo?

U mnie na postoju wartości są równo zero , u ciebie 0 lub -1 , ale to też jest jeszcze ok.

Nie śpiesz się z wymianą napinacza. U mnie hałasował po stronie kierowcy , zakupiłem nowy Ori , zapakowałem i dalej hałasuje ta sama strona.

Wymieniałem od razu łańcuchy.

Jak chcesz to możesz sprawdzić pod deklem czy ślizgi są całe. Dolny bez wyjęcia będzie kiepsko widać.

Jeśli olej zalałeś taki sam , to sprawdź jeszcze czy na pewno filtr załozony jest taki jak ma być . Jest tam podobno zaworek zwrotny blokujący odpływ oleju do miski olejowej. Jeśli tu będzie wszystko ok to będziesz w punkcie w jakim ja jestem :)

I pozostanie zajrzeć do zaworków blokujących odpływ oleju z głowic ( znajdują się pod deklem na skrzyni korbowej , trzeba zdjąć kolektor dolotowy :) )

Co do sondy to sprawdź wtyczkę, przeczyść ją preparatem do styków czy coś w tym rodzaju. Dysponujesz VAGiem to sprawdź czy sonda na tym Banku pracuje , ale raczej nie.

---------- Post dopisany at 17:46 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

poprawka: 16514/P0130/000304 - Ross-Tech Wiki

sonda może jednak pracować a uszkodzona może być tylko grzałka lub wtyczka nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logu widać że zmienna faza działa. Bank 1 może nieco mniejsze osiąga wartości , ale to wciąż w normie ( poniżej 16 st. jest już źle ) . Zastanawia mnie dlaczego obroty tak skaczą na początku logu ? Dodajesz gazu czy to tak pływa samo?

U mnie na postoju wartości są równo zero , u ciebie 0 lub -1 , ale to też jest jeszcze ok.

Nie śpiesz się z wymianą napinacza. U mnie hałasował po stronie kierowcy , zakupiłem nowy Ori , zapakowałem i dalej hałasuje ta sama strona.

Wymieniałem od razu łańcuchy.

Jak chcesz to możesz sprawdzić pod deklem czy ślizgi są całe. Dolny bez wyjęcia będzie kiepsko widać.

Jeśli olej zalałeś taki sam , to sprawdź jeszcze czy na pewno filtr załozony jest taki jak ma być . Jest tam podobno zaworek zwrotny blokujący odpływ oleju do miski olejowej. Jeśli tu będzie wszystko ok to będziesz w punkcie w jakim ja jestem :)

I pozostanie zajrzeć do zaworków blokujących odpływ oleju z głowic ( znajdują się pod deklem na skrzyni korbowej , trzeba zdjąć kolektor dolotowy :) )

Co do sondy to sprawdź wtyczkę, przeczyść ją preparatem do styków czy coś w tym rodzaju. Dysponujesz VAGiem to sprawdź czy sonda na tym Banku pracuje , ale raczej nie.

---------- Post dopisany at 17:46 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

poprawka: 16514/P0130/000304 - Ross-Tech Wiki

sonda może jednak pracować a uszkodzona może być tylko grzałka lub wtyczka nie łączy.

Dziękuje za konkretną odpowiedź :-)

Dziś zdjąłem pokrywę z pod której prawdopodobnie wydobywają się te dziwne dźwięki (od razu mówię że to nie zaworek :P) Napinacz był napięty ale fakt że silnik był ciepły, zachowywał się tak samo jak pół roku wcześniej podczas wymiany uszczelki pod nim, czyli po kilkukrotnym mocnym dociśnięciu zaczął się chować. Dekiel bez rys, co się dzieje pod spodem nie wiem, wałków nie ściągałem. Brejdak mówił żebym sprawdził SMOKa, ja nie zaglądałem do niego i bankowo nikt przez 13 lat tego nie robił. Dziś auto stało z przodem w górze i po 8h przy odpaleniu było delikatne terkotanie, dziś postawiłem auto przodem do dołu, jutro rano zobaczę czy coś się zmieni. Co do sondy to działa na 100%, sprawdzałem ma się dobrze, raczej coś grzałka nie styka.

DSC04809.jpg

<br /><br />

DSC04812.jpg

<br /><br />

DSC04814.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to napinacz wygląda ok. Ja co prawda wymieniałem po drugiej stronie, a tam łańcuch mi się luzował ,ze ogniwa wisiały. Tutaj tego nie widzę . Druga sprawa że te napiancze sa różne po obydwu stronach. Tzn po tej stronie co ty badasz ciągnie łańcuch dolną bieżnią , a po stronie kierowcy górną bieżnią .

Ja bym złozył dekiel ładnie wszystko czyszcząc i nakładając silikon w miejscach do tego przewidzianych ,

a zajał sie zaworkami pod deklem skrzyni korbowej.

---------- Post dopisany at 09:33 ---------- Poprzedni post napisany at 09:31 ----------

sprawdź ustawienie wałków na tej stronie. ElsaWeb - Removing and installing camshafts and camshaft adjuster

Na lewej i prawej głowicy nieco inaczej liczy sie ilość rolek . Więc sprawdź dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wszystko razem z sylikonem po rogach, postawiłem auto przodem do dołu i dziś rano terkotania nie było a nawet przygotowałem sobie aparat żeby ten dźwięk nagrać... teraz jestem w pracy i auto stoi przodem do góry, zobaczę jak będzie przy odpalaniu o 17stej. Daniel masz jakieś fotki z tymi zaworkami gdzie one się znajdują ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki zwrotne.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

PRZECZYTAJ CAŁY TEMAT . A o zaworkach i zdjęcia są na 10 stronie.

Audi A6 Klub Polska :: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

---------- Post dopisany at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ----------

ElsaWeb - Renewing oil retention valves

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sprawa że napinacz napina od dołu tak samo jak od góry temat u mnie przerabiany od góry napięty książkowo od dołu nie widać za bardzo, po rozebraniu dolna część napinacza luźno chodziła w cylinderku i dlatego terkotał jak traktor:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sprawa że napinacz napina od dołu tak samo jak od góry temat u mnie przerabiany od góry napięty książkowo od dołu nie widać za bardzo, po rozebraniu dolna część napinacza luźno chodziła w cylinderku i dlatego terkotał jak traktor:grin:

Jak wyjmiesz tłoczek to w środku jest sprężyna , a w niej ogranicznik z tworzywa. Jak pamiętam to jak z jednej strony wepchniesz tłoczek to wypchniesz ten po przeciwnej. Więc pewnie sprężyna była za krótka i nie napinała wstępnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy tłoczek chodzi luźno czy ciasno jak ciasno to będzię trzymał ciśnienie, jak luźno jak u mnie to nie będzie trzymał ciśnienia i wymiana oringów gumowych są dwa nie pomoże bo próbowałem to u siebie zrobic za duży luz:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za porady, miejscowi mechanicy-druciarze mówią że to może być któraś szklanka, że przez chwilę chodzi na sucho i tak tłucze, będę obserwował temat. Za 4kkm będę wymieniał olej i wymienię na coś lepszego niż Mobil 1, zobaczymy czy będzie jakaś zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem zaworki zwrotne które znajdują się pod deklem na skrzyni korbowej. Za tydzień je dostanę , wymienię i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie daj znać czy coś się poprawiło. Czy podczas pracy silnika słyszysz łańcuch albo inne niepokojące dźwięki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...